    From: "Dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: spadek i przesluchanie - o co tu chodzi?
    Date: Sun, 19 Jun 2005 11:46:34 +0200

    > Teraz, po tym wszystkim, przyszlo do mnie z sadu wezwanie do stawienia
    > sie na "przesluchanie"! - co to praktycznie znaczy?
    > Myslalem, ze odbedzie jakas krotka rozprawa i juz, a tu nagle
    > wyskakuje jakies przesluchanie.
    > Nikt ze swiadkow testamentowych takiego wezwania nie otrzymal.
    > Co o tym myslec? Czy to normalna procedura w takich sprawach, czy tez
    > moze ktos z tych dalekich krewnych cos kombinuje i stad przesluchanie
    > zamiast rozprawy?

    To normalne. Sad zanim stwierdzi nabycie spadku z urzedu bada kto jest
    spadkobierca. Za dowod ze nie ma innych spadkobiercow najczesciej sluzy
    oswiadczenie wnioskodawcy (Twoje). Wiec Sad przeslucha Cie na okolicznosc
    istnienia innych testamentow, okolicznosci wylaczajacych dziedziczenie itp.
    art 670, 671 kpc.

    Dan.