  • Data: 2003-01-13 13:15:32
    Temat: Odp: opieka nad dzieckiem
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Carol <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avu946$4u7$...@n...onet.pl...
    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Trochę mnie uspokoiliście. Jeśli dobrze
    > rozumiem w razie jakby co moja córeczka trafia do baci i dziadka i dalej
    > już ich starania spowodują, że zostanie pod ich opieką do uzyskania
    > pełnoletności.

    tak w pierwszej kolejnosci są bliscy

    Mam tylko jeszcze jedno pytanie: czy można sporządzić
    > testament (czy jak to nazwać), w którym rodzice ustalają, że gdyby
    dziadków
    > zabrakło, lub byliby bardzo schorowani, czy w inny sposób niezdolni do
    > opieki, to chcieliby powierzyć ją komuś innemu?

    można jak wcześniej już informowałam zgodnie z art.149 § 1 moze rodzic
    zastrzec sobie to w testamencie ...

    Oczywiście za pisemną zgodą
    > i dziadków i wskazanych osób?

    w praktyce to wyglada tak ...osoba,która nie może pełnić już funkcji
    opiekuna zwraca zaswiadczenie o opiece ale funkcje swoja pełni do momentu
    nowego ustalenia opiekuna w tym przypadku sądowi wskazuje osoby godne
    pełnienia tej funkcji a sąd po przeprowadzeniu wywiadu podejmuje decyzje są
    to sprawy raczej szybko załatwiane ...nie tak jak koleżanka opisywała odn.
    czasu ...sama teoria i przepisy zgodne a ten czas to wynika w tych innych
    sprawach z powodu tego,że wsród obcych trudniej jest powierzyć daną opiekę
    kiedy sąd jest zobowiązany do poznania czy spełniają odpowiednie warunki
    ...to dot. spraw gdzie pozbawiono władzy lub braku bliskich osób ,którym
    można by taką opiekę powierzyć...

    > P.S. Sytuacja jest czysto hipotetyczna, oboje z mężem mamy się dobrze,
    > dziakowie też, odebranie praw rodzicielskich nam nie grozi, ale sytuacje
    > losowe, z którymi ostatnio się spotkałam sprawiają, że śnią mi się w nocy
    > koszmary...

    myśle,że powinnaś coś przed snem z sobą zrobić :-) np. ostro ze swoim mężem
    poćwiczyć :-) i zapaść w twardy sen ,który eliminowałby koszmary senne :-)

    pozdrawiam
    Sandra