    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: małoletni i konsekwencje
    Date: Wed, 29 May 2002 22:17:55 +0200

    Użytkownik *** Wsparcie *** <s...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:ad33i7$3nu$...@n...tpi.pl...
    > Dostałem następujący list;
    > Czy ktoś pomógłby mi odpowiedzieć na pytanie:
    >
    > "co powinnam zrobic mam brata w wieku 17 lat ktory jest na tyle silny by
    > znecac si nademna bije mnie i mam cale cialo w siniakach moja matka
    niemoze
    > sie mu przeciwstawic bo jest zbyt slaba a moj ojciec niezyje czy mozna
    > zrobic cos w tej sytuacji?dopoki jest niepelnoletni chyba nieobejmuja go
    > zadne konsekwencje za popelnione czyny?"

    Nie wiem w jakim jesteś wieku ale ta sprawa jest do załatwienia powinnaś się
    zgłosić do kuratora sądowego w Sądzie dla twojego miejsca zamieszkania i
    przedstawić mu sytuację jak to wygląda z twoim niepełnoletnim bratem.
    Rozumiem,że nie chcesz tego faktu ujawniać w szkole u pedagoga jest dla
    ciebie zbyt bolesny. Masz możliwości zgłosić to do pedagoga szkolnego,
    policji, i kurator sądowy. Jeśli wstydzisz sie to powiedzieć komuś wprost to
    zrób to tak samo jak na grupe tylko podaj dokładnie adres jak byś czasem
    pisała do sądu.
    Jesli masz jakiś problem z tym to mozesz napisać do mnie na priv i wtedy
    dokładnie omówimy tą sprawę a nawet jestem skłonna sama z twoim sądem to
    załatwić .
    Sandra