  • Data: 2002-05-29 21:14:34
    Temat: Odp: małoletni i konsekwencje
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad3ej1$7pi$...@n...gazeta.pl...
    > No juz odpowiada karnie. 17 lat skonczyl i zadne tam poprawczaki tylko
    normalna
    > jazda!
    > No jazda to przesadzam. Ale jest to do zalatwienia, nie wiem jedynie czy
    chcesz
    > "wkopywac" brata.
    >
    > tak w gwoli tylko wyjasnienia:
    > do 17 lat - nieletni (prawo karne)
    > do 18 lat - maloletni (prawo cywilne)
    > do 21 lat - mlodociany (prawo karne)

    A może tak zacząc od srodków łagodniejszych,które odniosą jakis skutek ? A
    te ostrzejsze karne stosować w ostatecznosci to rodzeństwo i może to pomoże
    o czym napisałam,nikt go nie wsadzi do poprawczaka ale moze dobrze nim
    potrząsnąć ,nie tak od razu sie wsadza do poprawczaka . Pozostaw jej decyzje
    .
    Niekiedy rozmowa przeprowadzona pozytywnie kończy cały problem.
    Zdaje sobie sprawe ze podlega karnemu ostatecznie ale tez i podlega jeszcze
    rodzinnemu . I ona jako małoletnia moze o pomoc zwrócić sie do sadu
    rodzinnego a sędzie badając sprawę jeśli to będzie konieczne przekaże do
    postępowania karnego , takie sprawy są na dzień dzisiejszy w sądzie i w
    najgorszym wypadku są przekazywane.
    Sandra