  • 1. Data: 2002-05-29 16:00:39
    Temat: małoletni i konsekwencje
    Od: "*** Wsparcie ***" <s...@p...onet.pl>

    Dostałem następujący list;
    Czy ktoś pomógłby mi odpowiedzieć na pytanie:

    "co powinnam zrobic mam brata w wieku 17 lat ktory jest na tyle silny by
    znecac si nademna bije mnie i mam cale cialo w siniakach moja matka niemoze
    sie mu przeciwstawic bo jest zbyt slaba a moj ojciec niezyje czy mozna
    zrobic cos w tej sytuacji?dopoki jest niepelnoletni chyba nieobejmuja go
    zadne konsekwencje za popelnione czyny?"

    Dziękuję za pomoc.
    Ciszewski Mariusz

  • 2. Data: 2002-05-29 20:17:55
    Temat: Odp: małoletni i konsekwencje
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik *** Wsparcie *** <s...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:ad33i7$3nu$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > zrobic cos w tej sytuacji?dopoki jest niepelnoletni chyba nieobejmuja go
    > zadne konsekwencje za popelnione czyny?"

    Nie wiem w jakim jesteś wieku ale ta sprawa jest do załatwienia powinnaś się
    zgłosić do kuratora sądowego w Sądzie dla twojego miejsca zamieszkania i
    przedstawić mu sytuację jak to wygląda z twoim niepełnoletnim bratem.
    Rozumiem,że nie chcesz tego faktu ujawniać w szkole u pedagoga jest dla
    ciebie zbyt bolesny. Masz możliwości zgłosić to do pedagoga szkolnego,
    policji, i kurator sądowy. Jeśli wstydzisz sie to powiedzieć komuś wprost to
    zrób to tak samo jak na grupe tylko podaj dokładnie adres jak byś czasem
    pisała do sądu.
    Jesli masz jakiś problem z tym to mozesz napisać do mnie na priv i wtedy
    dokładnie omówimy tą sprawę a nawet jestem skłonna sama z twoim sądem to
    załatwić .
    Sandra

  • 3. Data: 2002-05-29 20:45:41
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    No juz odpowiada karnie. 17 lat skonczyl i zadne tam poprawczaki tylko normalna
    jazda!
    No jazda to przesadzam. Ale jest to do zalatwienia, nie wiem jedynie czy chcesz
    "wkopywac" brata.

    tak w gwoli tylko wyjasnienia:
    do 17 lat - nieletni (prawo karne)
    do 18 lat - maloletni (prawo cywilne)
    do 21 lat - mlodociany (prawo karne)

    --
    napisal Konrad G. ,

  • 4. Data: 2002-05-29 21:14:34
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad3ej1$7pi$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    normalna
    > jazda!
    > No jazda to przesadzam. Ale jest to do zalatwienia, nie wiem jedynie czy

    A może tak zacząc od srodków łagodniejszych,które odniosą jakis skutek ? A
    te ostrzejsze karne stosować w ostatecznosci to rodzeństwo i może to pomoże
    o czym napisałam,nikt go nie wsadzi do poprawczaka ale moze dobrze nim
    potrząsnąć ,nie tak od razu sie wsadza do poprawczaka . Pozostaw jej decyzje
    .
    Niekiedy rozmowa przeprowadzona pozytywnie kończy cały problem.
    Zdaje sobie sprawe ze podlega karnemu ostatecznie ale tez i podlega jeszcze
    rodzinnemu . I ona jako małoletnia moze o pomoc zwrócić sie do sadu
    rodzinnego a sędzie badając sprawę jeśli to będzie konieczne przekaże do
    postępowania karnego , takie sprawy są na dzień dzisiejszy w sądzie i w
    najgorszym wypadku są przekazywane.
    Sandra