  • 101. Data: 2009-07-02 12:17:46
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Jakbyś się dobrze wczytał, to zauważyłbyś, że jest to jedynie jej
    > odpowiedź na zarzut sprzedawcy, że nazwa producenta nie powinna mieć
    > żadnego znaczenia dla kupującego. Na końcu postu podała inny powód
    > swojego pytania.

    Taaak i całkiem przypadkowo akurat to przyszło jej na myśl gdy pisała
    posta, a tak naprawdę potrzebowała nazwy producenta zupełnie do czego
    innego. Jasne.

    > Ten co pyta, bo chce sprawdzić, czy producent jest godny zaufania też
    > jest cwaniakiem?

    Nie, ale tu mówimy o innej sytuacji.

    > Skoro producent sprzedaje swój towar bezpośrednio do klienta w
    > swoim_SKLEPIE_firmowym, to sytuacja jest identyczna!

    Identyczna z sytuacją gdy idziesz to najbliższego sklepu i prosisz o
    podanie namiarów na inne sklepy, gdzie można kupić to samo, ale taniej.
    Trochę bezczelne, nie sądzisz?

    --
    cokolwiek

  • 102. Data: 2009-07-02 12:18:52
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    to wrote:

    > Czyli sugerujesz kłamstwo? Przecież wyraźnie napisała, do czego potrzebna
    > jej nazwa tego producenta.

    A jakie to ma znaczenie, po co komuś nazwa producenna? Może jest
    przebrzydłym snobem, i nie zniósłby myśli, ze znajomi zobaczyliby u niego na
    ścianie jakieś Opoczno, zamiast wypaśnej hiszpańskiej glazury?

    > Niezła rada, najpierw pocwaniaczyć, a jak się nie uda, to donieść gdzie
    > bądź...

    Jak ktoś nie podaje nazwy producenta, to musi mieć po temu powód. Na
    przykład taki, że za cenę normalnego towaru sprzedaje chłam. A to bije nie
    tylko w konsumenta, ale również w uczciwych konkurentów.
    Justyna

  • 103. Data: 2009-07-02 13:03:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    krys wrote:

    > A jakie to ma znaczenie, po co komuś nazwa producenna? Może jest
    > przebrzydłym snobem, i nie zniósłby myśli, ze znajomi zobaczyliby u
    > niego na ścianie jakieś Opoczno, zamiast wypaśnej hiszpańskiej glazury?

    Z punktu widzenia prawa nie ma żadnego, z punktu widzenia etyki ma
    zasadnicze.

    > Jak ktoś nie podaje nazwy producenta, to musi mieć po temu powód. Na
    > przykład taki, że za cenę normalnego towaru sprzedaje chłam. A to bije
    > nie tylko w konsumenta, ale również w uczciwych konkurentów.

    Istnieje jakiś powód każdego działania, ale tego rodzaju interpretacja
    jest moim zdaniem przesadzona. Informacja o produkcie jest zawsze w jakiś
    sposób ograniczona, kwestia jak bardzo.

    --
    cokolwiek

  • 104. Data: 2009-07-02 13:04:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    Emka wrote:

    > Problem w tym, że nazwa płytki to często coś w rodzaju "gres szkliwiony"
    > ;-) Producentów takiego gresu jest bez liku, a po samym zdjęciu na
    > stronie trudno być pewnym, czy to istotnie ta czy inna płytka.

    To pojedź do fabryki i tam sobie obejrzyj. A skoro pomoc sprzedawcy jest
    Ci jednak do czegoś potrzebna, to kup u niego, zamiast cwaniaczyć.

    --
    cokolwiek

  • 105. Data: 2009-07-02 13:16:03
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    to wrote:

    > Z punktu widzenia prawa nie ma żadnego, z punktu widzenia etyki ma
    > zasadnicze.

    No to powiedz mi teraz, co jest nieetycznego w tym, że ktoś chce znać
    producenta jakiegoś wyrobu.

    > Istnieje jakiś powód każdego działania, ale tego rodzaju interpretacja
    > jest moim zdaniem przesadzona. Informacja o produkcie jest zawsze w jakiś
    > sposób ograniczona, kwestia jak bardzo.

    Producent, rzekłabym, jest kluczową informacją. Niektórych producentów nie
    tyka się nawet kijem. A innych bierze się w ciemno.
    Justyna

  • 106. Data: 2009-07-02 13:22:36
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lip, 14:03, kuba <j...@g...com> wrote:

    > 1. Sprzedawca dokonuj cy sprzeda y w Rzeczypospolitej Polskiej jest
    > obowi zany udzieli kupuj cemu jasnych, zrozumia ych i
    > niewprowadzaj cych w b d informacji, wystarczaj cych do prawid owego i
    > pe nego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W
    > szczeg lno ci nale y poda : nazw towaru, okre lenie producenta lub
    > importera (...)

    Znajomosc producenta plytek nie jest potrzebna do prawidlowego
    korzystania z plytek. I finito.

  • 107. Data: 2009-07-02 13:26:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Znajomosc producenta plytek nie jest potrzebna do prawidlowego
    > korzystania z plytek. I finito.

    Jakie to ma znaczenie?
    W przypadku płytek psim obowiązkiem sprzedawcy jest przedstawić
    odpowiednie atesty lub deklaracje zgodności z normą. Sam potrafię sobie
    wtedy znaleźć producenta/importera. :)

    --
    spp

  • 108. Data: 2009-07-02 13:29:16
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lip, 22:29, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Ale masz jakieś wsparcie w postaci przepisów prawnych odnośnie tego braku
    > obowiązku?

    A masz jakies wsparcie w postaci przepisow prawnych, ze nie masz
    obowiazku zagrac dzis na trabie w centrum miasta?

  • 109. Data: 2009-07-02 13:31:58
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lip, 18:14, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Gdzie widzisz cwaniactwo w fakcie, że ktoś chce znać producenta? Albo, że
    > chce kupić taniej?

    Tylko niench sobie szuka taniej na wlasna reke.

  • 110. Data: 2009-07-02 13:37:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    to pisze:

    > Czy rządanie atestów, norm, gdy tak naprawdę zupełnie Cię one nie
    > obchodzą, a chodzi Ci tylko o nazwę producenta, bo kupić taniej omijając
    > pośrednika (który jednak był Ci potrzebny jak chciałeś pooglądać towar i
    > dowiedzieć się czegoś o nim od żywego człowieka) nie jest przejawem
    > cwaniactwa?

    Motywy klienta są mi zupełnie obojętne - jego żądanie muszę spełnić i
    nie będę z tego powodu płakał.

    --
    spp