  • 1. Data: 2005-08-10 11:59:45
    Temat: Ochrona danych osobowych - email.
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    Witam.

    Wiem, że temat poruszany tu niejednokrotnie ale w archiwum nie znalazłem
    jasnej odpowiedzi na moje pytanie.

    Sytuacja wygląda następująco - wysłałem email do pewnej firmy - w
    wiadomości tej były dokumenty zawierające pełne moje dane osobowe. W
    treści tych dokumentów jest zawarta klauzula o zezwoleniu na
    przetwarzanie moich danych osobowych w oparciu o odpowiednią podstawę
    prawną.

    Wszystko było ok, aż do dziś - otrzymałem od tejże firmy emaila, który
    został wysłany też do wielu innych osób w sposób wg mnie nieodpowiedni -
    adresatem jest jedna osoba, a reszta osób zawarta jest w polu *kopia*. W
    nagłówku wiadomości (a dokładniej w polu _kopia_ ) znajdują się takie
    informacje jak adresy email oraz odpowiednie imiona i nazwiska
    poszczególnych osób. Przykładowo w moim przypadku wygląda to tak: imię
    nazwisko <mój adres email>.

    Stąd też moje pytanie - czy to nie jest wbrew prawu - czyli możliwości
    ochrony danych osobowych?

    Gree

  • 2. Data: 2005-08-10 17:23:16
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych - email.
    Od: "kropka" <k...@N...alanex.net>

    Użytkownik "Gree" <g...@T...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nazwisko <mój adres email>.
    >
    > Stąd też moje pytanie - czy to nie jest wbrew prawu - czyli możliwości

    Nie wiem dokładnie jak z ustawą o ochronie danych osobowych.
    Ale jeśli ten mail był związany z procesem rekrutacji to nie można się
    przyczepić.
    Natomiast gdy mail był innej treści to już bardziej pasują do tego przepisy
    ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    r.t.

  • 3. Data: 2005-08-10 20:28:20
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    Dnia 2005-08-10 19:23, kropka napisał(a):

> [...]
    > przepisy
    > ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    Dzięki za odpowiedź.

    Gree