  • 1. Data: 2005-08-10 10:48:54
    Temat: ustanowienie hipoteki kaucyjnej
    Od: "paramati" <paramati[usun]@interia.pl>

    Czy zna ktoś może przepis prawny mówiący o tym że w przypadku zakupu nowego
    mieszkania ( z rynku pierwotnego ) hipoteka kaucyjna ustanawiana jest
    bezpłatnie ?

    Pozdrawiam. Monika

  • 2. Data: 2005-08-10 11:42:32
    Temat: Re: ustanowienie hipoteki kaucyjnej
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

    Użytkownik "paramati" <paramati[usun]@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nowego
    > mieszkania ( z rynku pierwotnego ) hipoteka kaucyjna ustanawiana jest

    A jest takowy? Z doświadczenia przy ustanawianiu hipoteki wiem, że jest to
    płatne. Tylko sposób ustalenia wysokości opłaty różni się od ustanawiania
    hipoteki przy kupnie mieszkania z rynku wtórnego.
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 3. Data: 2005-08-10 12:07:48
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Czy zna ktoś może przepis prawny mówiący o tym że w przypadku zakupu
    > nowego
    > mieszkania ( z rynku pierwotnego ) hipoteka kaucyjna ustanawiana jest
    > bezpłatnie ?

    Bezpłatnie nie - wtedy pobiera się 1/20 wpisu, por. rozporządzenie Ministra
    Sprawiedliwości z dnia 30 czerwca 1998 r. w sprawie określenia ulgowych
    stawek opłat sądowych oraz zwolnień od tych opłat w sprawach o
    zabezpieczenie należności z tytułu udzielanych przez banki kredytów,
    pożyczek pieniężnych, gwarancji bankowych i poręczeń. (Dz.U. z 1998 r., Nr
    87 poz. 554).

    JK

  • 4. Data: 2005-08-10 12:19:43
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    paramati napisał
    > Czy zna ktoś może przepis prawny mówiący o tym że w przypadku
    > zakupu nowego mieszkania ( z rynku pierwotnego ) hipoteka kaucyjna
    > ustanawiana jest bezpłatnie ?

    Rozumiem, ze chodzi Ci o oplate sadowa od wpisu hipoteki do ksiegi
    wieczystej, a nie oplate od ustanowienia hipoteki aktem notarialnym.
    Jesli bank w oswiadczeniu (ktore dostaniesz, a ktore jest podstawa
    wpisu do ksiegi) napisze Ci, ze kredyt zostal udzielony na cele
    budownictwa mieszkaniowego (a nie na zakup lokalu) to zostaniesz z tej
    oplaty zwolniona.
    A mowi o tym dokladnie ten przepis, ktory podal Jan Kowalski, a
    dokladniej par. 2 tegoz rozporzadzenia.

    pozdrawiam
    Gosia