  • 11. Data: 2009-07-12 14:53:36
    Temat: Re: Obywatelski projekt ustawy...
    Od: kuba <j...@g...com>

    Arek pisze:
    > kuba pisze:
    >> KC nie ma do tego zastosowania.
    >
    > Doprawdy?

    Tak.

    pozdrawiam
    kuba

  • 12. Data: 2009-07-12 15:30:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    kuba pisze:
    > Tak.

    Jakaś podstawa prawna tej karkołomnej tezy?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 13. Data: 2009-07-12 15:45:03
    Od: kuba <j...@g...com>

    Arek pisze:

    > Jakaś podstawa prawna tej karkołomnej tezy?

    Gdybym miał Ci podać ścisłą podstawę, to byłby to art. 1 KC.
    Wystarczyłoby jednak odróżnić prawo publiczne od prawa prywatnego i
    zadać pytanie, do czego odnosi się przepis KC, o którym zapewne myślisz
    - odpowiedź: do formy oświadczenia woli. A potem zapytać, czy podpis pod
    projektem ustawy jest oświadczeniem woli. Nie.

    pozdrawiam
    kuba

  • 14. Data: 2009-07-12 20:58:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    kuba pisze:
    > Gdybym miał Ci podać ścisłą podstawę, to byłby to art. 1 KC.
    > Wystarczyłoby jednak odróżnić prawo publiczne od prawa prywatnego i

    Trolujesz!?

    > zadać pytanie, do czego odnosi się przepis KC, o którym zapewne myślisz
    > - odpowiedź: do formy oświadczenia woli. A potem zapytać, czy podpis pod
    > projektem ustawy jest oświadczeniem woli. Nie.

    Art. 60.
    Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby
    dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie
    się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym
    również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie
    woli).

    2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone
    innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji
    elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego
    treścią.

    Art. 78.
    § 2. Oświadczenie woli złożone w postaci elektronicznej opatrzone
    bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu jest równoważne z oświadczeniem woli
    złożonym w formie pisemnej.

    I wszystko na temat

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 15. Data: 2009-07-12 23:25:52
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    > Trolujesz!?

    Nie to ty trollujesz, alboś niedouczony. Przeczytaj jeszcze raz odpowiedź
    przedmówcy, bo mieszasz prawo publiczne i KC.

    A.

  • 16. Data: 2009-07-13 00:03:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Adam pisze:
    > Nie to ty trollujesz, alboś niedouczony. Przeczytaj jeszcze raz odpowiedź
    > przedmówcy, bo mieszasz prawo publiczne i KC.

    Zaczynam tracić cierpliwość.
    Cofnij się w wątku i zobacz kto przywoła KC, potem możesz wrócić i mnie
    przeprosić.

    Prawo publiczne czy prywatne? To teoretyczne dyrdymały.
    Odpowiednia forma podpisu elektronicznego została zrównana z
    własnoręcznym podpisem i chyba to wszystko na temat.
    Zgadza się?

    U S T A W A
    Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej
    z dnia 24 czerwca 1999 r.

    O WYKONYWANIU INICJATYWY USTAWODAWCZEJ PRZEZ OBYWATELI

    Art. 2.
    Grupa obywateli polskich, licząca co najmniej 100 000 osób, mających
    prawo wybierania do Sejmu, może wystąpić z inicjatywą ustawodawczą przez
    złożenie podpisów pod projektem ustawy.

    Art. 9.

    1. W miejscu zbierania podpisów obywateli musi być wyłożony do
    wglądu projekt ustawy.
    2. Obywatel udziela poparcia projektowi ustawy, składając na
    wykazie, obok swojego imienia (imion) i nazwiska, adresu zamieszkania
    oraz numeru ewidencyjnego PESEL, własnoręczny podpis. Na każdej stronie
    wykazu musi znajdować się nazwa komitetu i tytuł projektu ustawy, której
    obywatel udziela poparcia.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 17. Data: 2009-07-13 00:19:39
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    > Zaczynam tracić cierpliwość.
    > Cofnij się w wątku i zobacz kto przywoła KC, potem możesz wrócić i mnie
    > przeprosić.

    Ty przywołałeś. Bez sensu, co kuba Ci wytłumaczył. A Ty dalej
    swoje z cytatami z KC. Głupiś czy udajsz głupiego?

    > Prawo publiczne czy prywatne? To teoretyczne dyrdymały.

    Rozumiem. No to już nie dokarmiam.

    A.

  • 18. Data: 2009-07-13 18:19:12
    Od: b...@i...pl

    > Załóż bazę na amerykańskim serwerze i... piekła nie ma :)
    >
    > Ale żeby podpisy zostały uznane to musisz zebrać je na listach
    > papierowych, albo jeśli elektronicznie to muszą podpisać Ci się
    > ludzie posługując się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
    > A mało kto go ma.
    >
    > Poza tym cała Twoja inicjatywa jest bez sensu - bo to trafi
    > i tak do kosza ...tfu... szuflady... w parlamencie i tyle.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Dziekuje za pierwsza (mimo ze chyba 4 czy 5) konkretna wypowiedz na temat. Co
    ja moglbym zrobic i kogo zainteresowac, to ja wiem, ale chce to zrobic sam.

    Czyli w skrocie papierowo - podpisy elektronicznie zbierane bede sobie mogl co
    najwyzej wydrukowac i rzucic komus na biurko w obecnosci dziennikarzy mowiac:
    ludzie CHCA, zajmij sie pan tym!

    Inicjatywa nie jest bez sensu w sytuacji kiedy PO uzywa sondazy do formulowania
    mysli. Jesli to co mysle sie uda, to podpisow bedzie wiecej niz tylko 100.000,
    ale w formie elektronicznej i troche media o tym potrąbią, a PO pomysli moze -
    no, skoro tylu ludzi to popieralo, to moze warto o tym pomyslec.

    Dziekuej za informacje :)

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 19. Data: 2009-07-13 18:26:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    b...@i...pl pisze:

    > Dziekuje za pierwsza (mimo ze chyba 4 czy 5) konkretna wypowiedz na temat. Co
    > ja moglbym zrobic i kogo zainteresowac, to ja wiem, ale chce to zrobic sam.

    Tylko co do tych podpisów elektronicznych to nieprawdziwa.

    --
    @2009 Johnson