  • 1. Data: 2009-07-11 09:31:56
    Temat: Obywatelski projekt ustawy...
    Od: b...@i...pl

    Czesc :)
    Sa wakacje, jest pomysl pewnej grupy ludzi zeby cos zmienic... Chcemy sprobowac
    zorganizowac akcje zbierania podpisow pod projektem zmiany ustawy. JAsne, ze to
    wielka robota (150 tyś podpisow), ale pomyslelismy sobie, ze jak sie sprawa
    zacznie i spodoba sie mediom, to moze to ruszy dalej "samo", a moze sie jakas
    partia zainteresuje i pomoze... A moze nic z tego nei wyjdzie i tylko nam sie
    tak wydaje :) Niewazne :)

    Pytanie w zwiazku z tym mam takie:
    1. Czy zbieranie podpisow na poparcie Obywatelskiego projektu ustawy moze byc
    przez internet czy musi byc na papierze (tu mam przypuszczenia ze musi byc na
    papierze, bo pewnie potrzebny jest oryginalny, odreczny podpis)
    2. Czy mimo wszystko zbierajac podpisy przez internet trzeba rejestrowac baze
    danych w GIODO ? Czytam ze tylko takie bazy danych, ktore umozliwiaja
    identyfikacje czlowieka... I tak sie zastanawiam, a co jesli bedziemy zbierac
    wylacznie Imie, Nazwisko, Zawod, Miasto ? Czy to juz sa dane umozliwiajace
    identyfikacje ? Bo w Krakowie, czy Warszawie, to na pewno nie... Ale mysle ze w
    tysiac-mieszkancowym miasteczku jest tylko jeden Jan Herbert, fryzjer... wiec
    to juz umozliwi identyfikacje... prawda/nieprawda ?

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2009-07-11 09:36:59
    Temat: Re: Obywatelski projekt ustawy...
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał
    > Sa wakacje, jest pomysl pewnej grupy ludzi zeby cos zmienic...

    Nie prościej zainteresować jakiegoś posła, ministra czy premiera??

  • 3. Data: 2009-07-11 10:32:15
    Od: <j...@g...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakas
    > partia zainteresuje i pomoze... A moze nic z tego nei wyjdzie i tylko nam

    mnoże napisz co to za zmiana i jakiej ustawy ma dotyczyć, bo może chodzi ci
    aby przed ścinaniem
    głowy najpierw przypalać rozpalonym żelazem ,więc w takim przypadku zwróć
    się do
    zwolenników zaostrzania kary, a może chodzi o zlikwidowanie Centralnego
    Biura Artystycznego- specjalizującego się przed wyborami
    w produkcji filmowej w rolach głównych z udziałem konkurencji
    - to popierających możesz szybko zebrać .

    jhr

  • 4. Data: 2009-07-11 11:26:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    b...@i...pl pisze:
    [..]

    Załóż bazę na amerykańskim serwerze i... piekła nie ma :)

    Ale żeby podpisy zostały uznane to musisz zebrać je na listach
    papierowych, albo jeśli elektronicznie to muszą podpisać Ci się
    ludzie posługując się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
    A mało kto go ma.

    Poza tym cała Twoja inicjatywa jest bez sensu - bo to trafi
    i tak do kosza ...tfu... szuflady... w parlamencie i tyle.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2009-07-11 20:21:11
    Od: kuba <j...@g...com>

    b...@i...pl pisze:
    > Czesc :)
    > Sa wakacje, jest pomysl pewnej grupy ludzi zeby cos zmienic... Chcemy sprobowac
    > zorganizowac akcje zbierania podpisow pod projektem zmiany ustawy.

    Wszystko masz opisane w ustawie, która się nazywa - o ile dobrze
    pamiętam - Ustawa o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli.

    pozdrawiam
    kuba

  • 6. Data: 2009-07-11 20:27:54
    Od: kuba <j...@g...com>

    Arek pisze:
> [...]
    > papierowych, albo jeśli elektronicznie to muszą podpisać Ci się
    > ludzie posługując się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

    A skąd to wziąłeś, że można te podpisy elektronicznie zbierać??

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2009-07-11 21:07:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > miasteczku jest tylko jeden Jan Herbert, fryzjer... wiec to juz
    > umozliwi identyfikacje... prawda/nieprawda ?

    Wydaje mi się, ze jedynym skutecznym parwnie sposobem było by zebranie
    przesłanych pocztą przez internautów oswiadczeń o popraciu dla określonej
    ustawy. Przecież te listy papoierowe każda moze zawierać po jednym
    podpisie. Preblemem będzie jednak weryfikacja parwdziwości danych Ci
    przesłanych. No bo co za problem, żeby jakiś madry odmiennie wysłał Ci
    liste z trefnymi podpisami.

  • 8. Data: 2009-07-12 04:22:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    kuba pisze:
    > A skąd to wziąłeś, że można te podpisy elektronicznie zbierać??

    Z kodeksu cywilnego.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com