    From: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Obowiązki policji
    Date: Sun, 05 Feb 2012 19:08:42 +0100

    Witam,

    Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na przepisy dotyczące pracy policji?

    Czy policjanci mają trochę obowiązków podobnych do urzędników objętych
    kodeksem postępowania administracyjnego?

    Chciałem zgłosić dzisiaj oszustwo i zostałem odprawiony z komisariatu po
    ustnym pouczeniu, że policjant nie uważa, żeby sprawa była oszustwem,
    gdyż dotyczy zakupów (a więc na pewno to sprawa cywilna).

    Abstrahując od tego czy rzeczywiście to sprawa cywilna, czy nie, to
    dziwi mnie, że:
    - mimo zdecydowanej prośby wydania mi jakiejkolwiek decyzji pisemnej o
    odmowie przyjęcia zgłoszenia dostałem tylko ustne pouczenie (żebym
    poszedł sobie do organizacji konsumenckiej)
    - po tym jak poprosiłem o kopię notatki służbowej (z moim nazwiskiem i
    adresem), zostałem poinformowany, że to tylko "luźna notatka" i nic nie
    dostanę

    Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na przepisy dotyczące obowiązków
    policji (jeśli mają jakiekolwiek obowiązki), czy też uprawnień obywatela
    w kontaktach z policją?

    Sprawa samego oszustwa (lub jego braku) mniej mnie interesuje. Chciałbym
    po prostu wiedzieć jak mam się zachowywać następnym razem gdybym kiedyś
    nieopatrznie przekroczył drzwi komisariatu.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski