  • 1. Data: 2008-08-17 19:03:16
    Temat: Obowiązek meldunkowy
    Od: coder <j...@o...pl>

    Słyszałem, że istnieje gdzieś zapis mówiący o obowiązku zameldowania
    tymczasowego jeżeli ktoś zmienił miejsce pobytu i w innym miejscu
    znajduje się dłużej niż 48 godzin. Czy może mi ktoś potwierdzić, że
    tak właśnie jest. Najlepiej gdyby mógł podać paragraf, który to
    określa
    Z góry dzięku

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-17 19:28:13
    Temat: Re: Obowiązek meldunkowy
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 12:03:16 -0700, coder napisał(a):

> [...]
    > znajduje się dłużej niż 48 godzin. Czy może mi ktoś potwierdzić, że tak
    > właśnie jest. Najlepiej gdyby mógł podać paragraf, który to określa

    http://www.bip.wisla.pl/dokument_druk.php?iddok=254&
    idmp=42&r=r

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-08-17 19:28:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    coder pisze:
> [...]
    > znajduje się dłużej niż 48 godzin. Czy może mi ktoś potwierdzić, że
    > tak właśnie jest. Najlepiej gdyby mógł podać paragraf, który to

    Przeczytaj ustawę o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-08-17 19:31:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    coder wrote:
> [...]
    > znajduje się dłużej niż 48 godzin. Czy może mi ktoś potwierdzić, że
    > tak właśnie jest. Najlepiej gdyby mógł podać paragraf, który to

    ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    link pierwszy z brzegu
    http://www.portalmed.pl/xml/prawo/rozne/dowody/06104
    3u

    osoba zmieniająca miejsce pobytu ma się zameldować do końca 3 doby i
    wymeldować najpóźniej przed wyjazdem.

    Wyjątkiem są dzieci i wyjazdy turystyczne.

  • 5. Data: 2008-08-17 20:10:53
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 12:03:16 -0700 (PDT), coder napisał(a):

> [...]
    > znajduje się dłużej niż 48 godzin. Czy może mi ktoś potwierdzić, że
    > tak właśnie jest. Najlepiej gdyby mógł podać paragraf, który to

    Było wielokrotnie na hasło: obowiązek meldunkowy znajdziesz łatwo w
    archiwum:

    http://www.prawo.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/71.12.11
    4.htm

    art. 147

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 6. Data: 2008-08-17 20:17:55
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Słyszałem, że istnieje gdzieś zapis mówiący o obowiązku zameldowania
    tymczasowego jeżeli ktoś zmienił miejsce pobytu i w innym miejscu
    znajduje się dłużej niż 48 godzin.

    Staroć już nieaktualna od paru lat.

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2008-08-17 20:51:38
    Od: coder <j...@o...pl>

    Więc jeżeli taki obowiązek istnieje, to osoba nie dopełniająca go
    popełnia przestępstwo czy wykroczenie.
    Również jeżeli ktoś ma odpowiedni przepis to byłoby najlepiej.

    pozdrawiam
    coder

  • 8. Data: 2008-08-17 21:02:28
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Więc jeżeli taki obowiązek istnieje, to osoba nie dopełniająca go
    popełnia przestępstwo czy wykroczenie.

    Nic nie popełnia bowiem ten niby obowiązek na papierze istnieje, a jak wiadomo papier
    wszystko przyjmie.

    PS. Na dniach/tygodniach ten niby obowiązek do historii głupoty przejdzie.

    *piotr'ek*

  • 9. Data: 2008-08-17 21:20:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "coder" <j...@o...pl> wrote
    >Więc jeżeli taki obowiązek istnieje, to osoba nie dopełniająca go
    >popełnia przestępstwo czy wykroczenie.
    >Również jeżeli ktoś ma odpowiedni przepis to byłoby najlepiej.

    Wykroczenie. Kodeks wykroczeń.
    Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
    § 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku meldunkowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    w związku z odpowienimi przepisami ustawy wcześniej wzmiankowanej

  • 10. Data: 2008-08-17 21:59:33
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Nie licz na to.