  • 1. Data: 2008-08-17 07:55:53
    Temat: Firma vs os.fizyczna - gdzie pozew ?
    Od: l...@v...pl

    Firma zawiera umowę o dostawę towaru z os.fiz. os fiz. nie odbiera towaru, gdzie
    kierować wniosek do postępowania gospodarczego czy do postępowania cywilnego ?

  • 2. Data: 2008-08-17 08:01:09
    Temat: Re: Firma vs os.fizyczna - gdzie pozew ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:
    > Firma zawiera umowę o dostawę towaru z os.fiz. os fiz. nie odbiera towaru, gdzie
    > kierować wniosek do postępowania gospodarczego czy do postępowania cywilnego ?

    Jeśli transakcja była związana z działalnością gospodarczą osoby
    fizycznej, to do sądu gospodarczego. Jeśli to była jej "prywatna"
    transakcja, to do sądu cywilnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-17 08:14:25
    Od: l...@v...pl

    > Jeśli transakcja była związana z działalnością gospodarczą osoby
    > fizycznej, to do sądu gospodarczego. Jeśli to była jej "prywatna"
    > transakcja, to do sądu cywilnego.
    >
    > --

    Wyszło tak, że pieczątka jest FIRMY też JDG ale podpisała się pod umową inna
    osoba nie ta prowadząca, małżonek - więć chyba kwalifikowaćto należy jako umowa
    z osobą fizyczną prawda ?

  • 4. Data: 2008-08-17 08:17:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:

    > Wyszło tak, że pieczątka jest FIRMY też JDG ale podpisała się pod umową inna
    > osoba nie ta prowadząca, małżonek - więć chyba kwalifikowaćto należy jako umowa
    > z osobą fizyczną prawda ?

    Na moje oko to umowę podpisała osoba do tego nieuprawniona. Czyli
    umowa nie jest poprawnie zawarta. Chyba że wykażesz, że małżonek był
    uprawniony do podpisania tej umowy.

    Możesz pozwać osobę prowadzącą DG, a ona wniesie zarzut, że umowy nie
    zawierała. Możesz pozwać małżonka, a on stwierdzi, że nie jest stroną. I
    co wtedy?

  • 5. Data: 2008-08-17 08:23:02
    Od: l...@v...pl

> [...]
    >
    > Możesz pozwać osobę prowadzącą DG, a ona wniesie zarzut, że umowy nie
    > zawierała. Możesz pozwać małżonka, a on stwierdzi, że nie jest stroną. I

    Wiesz w umowie mam klauzulę, że podpisujący oświadcza, że jest uprawniony i to
    posłużyło by mi do dochodzenia od DG, ale mam też formularz zamówienia, który
    podpisany już jest tylko bez pieczątek przez os.fiz. - i jeśli nim się posłużę
    chcę dochodzić od os.fiz. Ale problem na który zwracasz uwagę jest ciekawy,
    dowodowo właściciel firmy był obecny przy podpisaniu, ba powiem więcej odebrał
    paczkę za pobraniem na adres DG ale tylko jedną

  • 6. Data: 2008-08-17 08:28:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    > dowodowo właściciel firmy był obecny przy podpisaniu, ba powiem więcej odebrał
    > paczkę za pobraniem na adres DG ale tylko jedną

    No to na Twoim miejscu pozwałbym prowadzącego DG, a jeśli dowiódłby
    przed sądem, że umowy nie zawarł, to otwarło by to drogę do dochodzenia
    odszkodowania od rzekomego pełnomocnika.

    Choć i tak 90% spraw kończy się na nakazie zapłaty, choćby i pozwany
    miał jakieś zarzuty do wniesienia. (statystyka na oko :)