  • 1. Data: 2008-08-17 11:29:41
    Temat: Czy grodzenie osiedla siatką nie narusza przepisów budowlanych?
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    być może w większości przypadków ogrodzenia są w porządku. jednak
    zastanawia sytuacja gdy osiedle wybudowane 10 lat temu zaczyna się
    grodzić... czy aby na pewno było na to pozwolenie w decyzji o
    zabudowie? a może takie pozwolenie nie jest wymagane, lokatorzy mają
    swoją działkę to ją grodzą?

    jednak zdrowo rozsądkowo wydaje się, że możliwość grodzenia przy
    zabudowie wielorodzinnej powinna być zawarta w decyzji o zabudowie, bo
    jak każdy zacznie sobie grodzić "własny" blok to jednak cokolwiek
    zmieni się przestrzeń miejska...
    orientuje się ktos w temacie?

    Pzdr,

  • 2. Data: 2008-08-17 11:56:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AmtoPm" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Moim zdaniem zastosowanie maja przepisy ogólne, czyli jeśli ogrodzenie
    przylega do terenu miejskiego, to wymagane jest zgłoszenie.

  • 3. Data: 2008-08-17 12:39:27
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 17 Sie, 13:56, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Moim zdaniem zastosowanie maja przepisy ogólne, czyli jeśli ogrodzenie
    > przylega do terenu miejskiego, to wymagane jest zgłoszenie.

    Dzięki za informacje, tutaj znalazłem ciekawe informacje:
    http://dom.gazeta.pl/Ladny-Dom/1,61596,3840078.html?
    as=1&ias=2&startsz=x

    Pytaniem jest tylko jak sparwdzić, czy miało miejsce zgłoszenie i czy
    osoby zainteresowane, np sąsiedzi nie powinni mieć prawa do wyrażenia
    własnej opinii, co w przypadku jeśli ogrodzenie powoduje, że inni
    mieszkańcy muszą teraz chodzić naokoło tego osiedla by przejść przez
    ulicę w miejscu gdzie są pasy.- zamiast przejść 100 metrów jest ponad
    300 metrów.

    własciwie sa dwie możliwości:
    1. było zgłoszenie i jest zgodnie z prawem - co można zrobić?
    2. nie było zgłoszenia i są szanse że bedą wziete pod uwagę argumenty
    innych mieszkańców i rozbiórka ogrodzenia (kto ma o tym zadecydować?)

    Pzdr,

  • 4. Data: 2008-08-17 12:48:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AmtoPm" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Niestety, to żaden argument. Zgłoszenie ma na celu zabezpieczenie interesów
    publicznych po prostu. O ile prywatny właściciel ma możliwości zadbania o
    to, by ogrodzenie szło w granicy, to fakt ogrodzenia od strony ulicy może
    zostać przez długo nie zauważony. Stąd ta procedura.

    Co do konieczności obchodzenia osiedla, to Niestety jest coś, czego nie
    wzięto pod uwagę. Spółdzielnie zamiast dzieląc się co do terenu poza
    budynkami ustanawiać współwłasność, to uparcie dzielą to na kawałki. I stąd
    mogą wynikać takie bzdury.

  • 5. Data: 2008-08-17 12:52:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AmtoPm" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Ale przyszło mi do głowy już po wysłaniu posta inne rozwiązanie.
    Ustanowienie służebności gruntowej na rzecz reszty osiedla w przedmiocie
    jakiejś tam alejki, która spełnia ważną rolę komunikacyjną.

  • 6. Data: 2008-08-17 15:02:51
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    AmtoPm <a...@g...com> napisali:
    > jak każdy zacznie sobie grodzić "własny" blok to jednak cokolwiek
    > zmieni się przestrzeń miejska...
    > orientuje się ktos w temacie?

    Ano jesli budowa nie narusza planu zagospodarowania, to sprzeciwu nie ma i
    sie buduje.
    Mnie tez ten kretynizm niezle wkurza, bo powoli moje osiedle zaczyna
    wygladac jak zoo i coraz wiecej drogi trzeba nadkladac. Na terenie
    zurbanizowanym, przy zwartej zabudowie cos takiego powinno byc pod
    silniejsza kontrola.

  • 7. Data: 2008-08-17 20:16:08
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > zabudowie wielorodzinnej powinna być zawarta w decyzji o zabudowie, bo
    > jak każdy zacznie sobie grodzić "własny" blok to jednak cokolwiek

    A co? Jesteś kolejnym, któremu przeszkadza, że niektórych normalnych
    ludzi stać na odgradzanie i zabezpieczanie się przed hołotą?

    ps. Mnie nie stać - po prostu staram się być obiektywny.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2008-08-17 20:28:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Patryk Włos <a...@o...pl> napisal:
    > A co? Jesteś kolejnym, któremu przeszkadza, że niektórych normalnych
    > ludzi stać na odgradzanie i zabezpieczanie się przed hołotą?
    >
    > ps. Mnie nie stać - po prostu staram się być obiektywny.

    Bredzisz :) Ograniczenia w zakresie grodzenia w terenach silnie
    zurbanizowanych sa m.in. w USA, ktore na punkcie prywatnosci
    maja hopla. Tam nie znajdziesz w miescie murow, dwumetrowych
    plotow lub drutow kolczastych. I co? Nie pasuje do wizji swiata?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-08-17 21:05:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A co? Jesteś kolejnym, któremu przeszkadza, że niektórych normalnych
    > ludzi stać na odgradzanie i zabezpieczanie się przed hołotą?

    Myślę, że tu nie w tym problem. Gdy projektowano osiedla nikt nie
    przewidywał, że po latach zostaną podzielone na kawałki. Mogą być problemy
    choćby z infrastrukturą. Okaże się, że jedna działka ma parking o
    pojemności przekraczającej jej potrzeby, a druga w ogóle. Ogrodzenia mogą
    odciąć ludzi od sklepów czy przystanków autobusowych. To nie są proste
    sprawy.

    Jeszcze raz napiszę, ze moim zdaniem jedynym sensownym wyjściem jest
    przekazywanie na własność terenu pod budynkiem, a współwłasność na
    pozostałym terenie.

  • 10. Data: 2008-08-17 23:33:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Patryk Włos pisze:

    > A co? Jesteś kolejnym, któremu przeszkadza, że niektórych normalnych
    > ludzi stać na odgradzanie i zabezpieczanie się przed hołotą?

    ...i na problemy z dojazdem karetki czy strazy pożarnej...