  • 11. Data: 2009-01-13 19:24:17
    Temat: Re: Obcokrajowiec na nieostrym zdjęciu fotoradaru
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:dd369474-4a45-4cf5-94c9-ecd9e7f8019e@d36g2000pr
    f.googlegroups.com...
    > Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie a propos przełożenie się
    > takiego postępowania na praktykę.
    > Czy podając dane przyjaciela z Francji Straż Miejska ma prawo
    > przekazać sprawę do Sądu, a Sąd wezwać mnie w charakterze świadka?

    Tak, tylko co z tego wyniknie? Jakby zdjęcie było ostre, to mógłbyś
    ewentualnie zeznać, ze go rozpoznajesz. A tak, to nie możesz. Więc taki
    świadek jest dla sądu bez sensu.

    > Do jakiego Sądu sprawa zostałaby skierowana?

    Grodzkiego właściwego dla miejsca popełnienia czynu.

    > Czy stawiennictwo na ewentualnym przesłuchaniu w charakterze świadka w
    > radomskiej Straży Miejskiej lub w Sądzie w Radomiu(?) byłoby dla mnie
    > obligatoryjne czy też mógłbym przesłać ewentualnie wyjaśnienie pocztą
    > lub zostać przesłuchany w swoim miejscu zamieszkania, w Krakowie.

    W podniesieniu do Straży Miejskiej, to raczej nie mogą wystąpić o
    przesłuchanie Cię w charakterze świadka w Krakowie, bo do kogo mieli by się
    zwrócić. Co do sądu, to gdyby doszło do rozprawy (w co wątpię w tej
    sytuacji) mógłby Cię wezwać. Z tym, ze w opisanym wypadku nie za bardzo
    wiem po co.

  • 12. Data: 2009-01-14 20:49:19
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze: