    From: p...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Obcokrajowiec na nieostrym zdjęciu fotoradaru
    Date: Mon, 12 Jan 2009 01:47:19 -0800 (PST)

    Na początku roku dostałem pismo z radomskiej straży miejskiej, w
    którym poinformowano mnie, że samochód zarejestrowany na mnie
    przekroczył prędkość o 25 km/h.

    Do listu dołączona jest wyraźna fotografia samochodu oraz bardzo
    niewyraźna fotografia kierowcy, który jest na jej podstawie niemożliwy
    do zidentyfikowania.

    Straż miejska proponuje mi, abym w ciągu 7 dni od otrzymaniu ww.
    wezwania przyjął punkty karne oraz zapłacił mandat LUB wskazał osobę,
    która w chwili wykroczenia kierowała pojazdem, w tym przypadku nie
    jest napisane, jakie mogą być/są konsekwencje.

    Kolejne akapity informują o skierowaniu wniosku do Sądu o ukarania w
    przypadku braku odpowiedzi.

    A. Jako że nie jestem mieszkańcem Radomia nie miałem możliwości
    osobistego stawienia w komendzie straży miejskiej. W przyczyn
    subiektywnych nie odpowiedziałem na pismo w ciągu 7 dni.

    Odpowiedzieć jeszcze na pismo czy sprawa została już skierowana do
    sądu i powinien poczekać na wezwanie?

    Czy w przypadku skierowaniu sprawy do Sądu będę musiał udać się do
    Radomia czy też będę mógł kontaktować się z Sądem z mojego miejsca
    zamieszkania.

    B. Na zdjęciu prawdopodobnie jest przyjaciel rodziny, który jest
    obywatelem Francji. Jednakże bardzo trudno go rozpoznać i nie jestem
    co do tego pewien.

    Czy jeśli miałbym odpowiedzieć na pismo to podać jako kierowcę pojazdu
    mojego przyjaciela z Francji?

    Na kogo wówczas zostanie wystawiony mandat oraz punkty karne i kto
    będzie musiał uiścić opłatę za mandat?

    Co jeśli nie wskażę osoby kierującej?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam.