  • 31. Data: 2007-11-19 23:46:43
    Temat: Re: OC w 2 ubezpieczalniach. Czy da sie cos zrobic????
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 20 Lis, 01:32, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > mylisz pojęcia.
    > Doubezpieczenie, a dwie polisy to całkiem inna historia.
    >
    > załóżmy, że ubezpieczenie jest na 1 mln zł, i chcemy doubezpieczyć do 2
    > mln zł.
    > Jakie jest ryzyko, że szkoda będzie powyżej 1 mln ?

    właśnie o tynm ci napisałem w 3 akapicie, przeczytaj dokładnie, nawet
    w przypadku 2 polis jest bardziej przerysowane: bo przeciętna szkoda
    to powiedzmu 10.000 a wartość sumy ubezpieczenia to chyba kilka mln
    Euro, stąd mało prawdopodobnme aby szkoda wynosiła ponad te kilka
    milionów Euro i korzystał z 2 polisy

    > A teraz masz dwie polisy po 1 mln zł i szkoda jest na 500 tyś.
    > Obie ubezpieczalnie zapłacą po 250 tyś, czyli ryzyko, że zapłaci się " w
    > ogóle" jest znacznie wyższe, niż że zapłaci się powyżej 1 mln" Dlatego
    > druga polisa też kosztuje.

    ale nie w tym dowicp że 2 polisa też kosztuje, tylko w tym, że jeżeli
    juz mowa o przypadku 2 polis OC to druga niech i kosztuje ALE w
    wysokości połowy standardowej polisy, podobnie jak i ta 1 polisa niech
    kosztuje połowę standardowej wartości polisy.
    Oczywiście dużo lepszym rozwiązaniem dla ubezpieczającego byłaby
    możliwość wypowiedzenia jednej z dwóch polis OC (czyli nie płacenia w
    praktyce za nic, bo obecnie do tego sie sprowadza posiadanie dwóch
    polis OC)
    No chyba o tym napisałem też wcześniej...

  • 32. Data: 2007-11-20 00:37:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AmtoPm wrote:

> [...]
    > to powiedzmu 10.000 a wartość sumy ubezpieczenia to chyba kilka mln
    > Euro, stąd mało prawdopodobnme aby szkoda wynosiła ponad te kilka

    Ależ oczywiście, że skorzysta z drugiej polisy.
    5 tyś z jednej, 5 tyś z drugiej.

> [...]
    > wysokości połowy standardowej polisy, podobnie jak i ta 1 polisa niech
    > kosztuje połowę standardowej wartości polisy.

    Naprawdę nie rozumiem podejścia.
    To firma ustanawia warunki, jak ci nie odpowiadają idź gdzie indziej.

  • 33. Data: 2007-11-20 08:24:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    AmtoPm pisze:

    > Z tego co tu ktoś zapodał to w przypadku 2 ubezpieczycieli szkoda
    > będzie pokryta "po połowie" przez każdego z nich...

    Ale to nieprawda. To znaczy może tak być, że zapłacą po połowie, ale
    też może tak być, że jeden zapłaci całość, a drugi nic. I ten, co
    zapłaci całość nie może zażądać od drugiego ubezpieczyciela "jego"
    połowy. Poza tym może się zdarzyć, że w wyniku jednego zdarzenia każdy z
    nich wypłaci maksymalne odszkodowanie wynikające z OC.

> [...]
    > zakładają że przyszłą ewentualną szkodę tak będą rozliczać to niech
    > się zastanowią nad adekwatnymi składkami w przypadku dwóch polis OC.

    To nie oni zakładają, to ubezpieczony z niewiadomych przyczyn zawiera
    2 umowy. Jednak uważam ludzi za wolnych i jeśli wolny człowiek na skutek
    jego widzimisię lub na skutek nieznajomości prawa (a, jak wiadomo, to
    szkodzi) chce zawrzeć 2 umowy ubezpieczenia, to nie wolno mu tego
    zabronić.

> [...]
    > to warunek konieczny, aczkolwiek jak widać nie jest pewne czy
    > wystarczający). A skoro o sobie wiedzą to w razie szkody jeśli zgłosi

    Nie jest to warunek konieczny - można wypowiedzieć umowę OC, tak
    jakby się kolejną zawierało u nowego ubezpieczyciela i faktycznie nowej
    umowy nie zawrzeć. Przy wypowiadaniu umowy nie trzeba bowiem informować
    gdzie i w ogóle czy zawiera się nową.

    > się klient do towarzystwa A to ten spojrzy na informacje o kliencie i
    > powie: "a to tutaj mieliśmy te 2 polisy" i skontaktuje się z
    > towarzystwem B i poniosą koszty szkody solidarnie.

    Drugie towarzystwo powie: do nas nikt się po szkodę nie zgłosił, na
    jakiej podstawie mamy płacić? I odprawi pierwszego z kwitkiem.

> [...]
    > doubezpieczenia OC do podwójnej wartości polisy standardowej to
    > dodatkowa opłata powinna stanowić w okolicach promila standardowej

    To nie wina ubezpieczycieli, że ustawa jest tak skonstruowana, że
    można wpaść w pułapkę kilku ubezpieczeń.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 34. Data: 2007-11-20 19:06:39
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > jego widzimisię lub na skutek nieznajomości prawa (a, jak wiadomo, to
    > szkodzi) chce zawrzeć 2 umowy ubezpieczenia, to nie wolno mu tego zabronić.

    Ale jednocześnie zabrania mu się naprawienia swojego błędu (czyt.
    rozwiązania jednej z umów).

    > To nie wina ubezpieczycieli, że ustawa jest tak skonstruowana, że
    > można wpaść w pułapkę kilku ubezpieczeń.

    A ja sądzę, że maczali w tym palce. Zarabiają przecież na tych pułapkach.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 35. Data: 2007-11-20 20:55:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Ale jednocześnie zabrania mu się naprawienia swojego błędu (czyt.
    > rozwiązania jednej z umów).

    Dlatego wcześniej napisałem, że ustawa jest do dupy właśnie m.in. z tego
    względu.

    > A ja sądzę, że maczali w tym palce. Zarabiają przecież na tych pułapkach.

    Też mi się tak wydaje.