    From: AmtoPm <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC w 2 ubezpieczalniach. Czy da sie cos zrobic????
    Date: Mon, 19 Nov 2007 15:46:43 -0800 (PST)

    On 20 Lis, 01:32, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > mylisz pojęcia.
    > Doubezpieczenie, a dwie polisy to całkiem inna historia.
    >
    > załóżmy, że ubezpieczenie jest na 1 mln zł, i chcemy doubezpieczyć do 2
    > mln zł.
    > Jakie jest ryzyko, że szkoda będzie powyżej 1 mln ?

    właśnie o tynm ci napisałem w 3 akapicie, przeczytaj dokładnie, nawet
    w przypadku 2 polis jest bardziej przerysowane: bo przeciętna szkoda
    to powiedzmu 10.000 a wartość sumy ubezpieczenia to chyba kilka mln
    Euro, stąd mało prawdopodobnme aby szkoda wynosiła ponad te kilka
    milionów Euro i korzystał z 2 polisy

    > A teraz masz dwie polisy po 1 mln zł i szkoda jest na 500 tyś.
    > Obie ubezpieczalnie zapłacą po 250 tyś, czyli ryzyko, że zapłaci się " w
    > ogóle" jest znacznie wyższe, niż że zapłaci się powyżej 1 mln" Dlatego
    > druga polisa też kosztuje.

    ale nie w tym dowicp że 2 polisa też kosztuje, tylko w tym, że jeżeli
    juz mowa o przypadku 2 polis OC to druga niech i kosztuje ALE w
    wysokości połowy standardowej polisy, podobnie jak i ta 1 polisa niech
    kosztuje połowę standardowej wartości polisy.
    Oczywiście dużo lepszym rozwiązaniem dla ubezpieczającego byłaby
    możliwość wypowiedzenia jednej z dwóch polis OC (czyli nie płacenia w
    praktyce za nic, bo obecnie do tego sie sprowadza posiadanie dwóch
    polis OC)
    No chyba o tym napisałem też wcześniej...