  • 1. Data: 2007-03-06 15:47:15
    Temat: Nowa działalność gospodarcza i dotacje unijne
    Od: b...@a...pl

    Chciałbym się dowiedzieć czy szanowni grupowicze wiedzą coś na ten
    temat. Wiem, że kiedyś były specjalne programy dla nowych małych firm
    albo dla bezrobotnych, którzy zakładali działalność, a może jakieś
    środki z unii europejskiej. Chodzi mi o programy w których można się
    starać o małe kwoty np. na komputery, oprogramowanie może samochód.

    1. Na jakiej zasadzie działa taka pomoc?
    2. Jakie warunki trzeba spełnić by taką pomoc otrzymać?
    3. Ile trzeba mieć swojej gotówki?
    4. Ile czasu trwają procedury np. przy zakupie dwóch stanowisk
    komputerowych?
    5. Czy w ogóle warto się tym zajmować?

    5. Nie chcąc zawracać głowy proszę o linki do stron na których
    poruszają ten temat.

    Krzys

  • 2. Data: 2007-03-06 18:30:22
    Od: "b." <skasuj.to,i.tamto.artur.bukowski@gmail.com.a.z.tym.wiadomo.co.zrobic.pl>

    wlasnie staram sie o dotacje z fudnuszu pracy na zalozenie wlasnej DG.
    ponizej odpowiedzi

    Użytkownik <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    > starać o małe kwoty np. na komputery, oprogramowanie może samochód.

    > 1. Na jakiej zasadzie działa taka pomoc?
    dostaje sie 12000 (mozliwe ze w roznych miejscach wysokosc jest rozna)
    kredytu. jezeli przez rok firma przynosi dochody to kredyt uznaje sie
    "bezzwrotny"

    > 2. Jakie warunki trzeba spełnić by taką pomoc otrzymać?
    byc osoba bezrobotna, miec odroczenie od wojska, do 2x lat, nie miec innej
    dzialalnosci gospodarczej, rolniczej itp

    > 3. Ile trzeba mieć swojej gotówki?
    nic

    > 4. Ile czasu trwają procedury np. przy zakupie dwóch stanowisk
    > komputerowych?

    wniosek o dotacje ropartuja około 2-3 tygodni. potem zawierasz umowe, w
    ktorej czarno na białym bedzie napisane, co mozesz kupic z tej kasy o ktora
    wnioskowales.
    po miesiacu od daty podpiania umowy musisz okazac FV za sprzet który
    kupiles, dokumenty ze zalozyles firme itp.

    > 5. Czy w ogóle warto się tym zajmować?
    12000pln za darmo. mysle ze warto : )

    > 5. Nie chcąc zawracać głowy proszę o linki do stron na których
    > poruszają ten temat.
    http://www.google.com/search?hl=pl&client=opera&rls=
    pl&hs=aUJ&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=do
    tacje+na+za%C5%82o%C5%BCenie+dzia%C5%82alno%C5%9Bci+
    gospodarczej&spell=1

  • 3. Data: 2007-03-06 20:06:55
    Od: "Pytajnik" <r...@t...com>

    b. wrote:
    > wlasnie staram sie o dotacje z fudnuszu pracy na zalozenie wlasnej DG.
    > ponizej odpowiedzi

    to chyba rozne sa te dotacje bo we wroclawiu nie jest ot kredyt a chyba
    bezzwrotne, z PUPu kasa ale chyba unia daje.

  • 4. Data: 2007-03-06 20:37:07
    Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl>

    > byc osoba bezrobotna, miec odroczenie od wojska, do 2x lat, nie miec innej
    > dzialalnosci gospodarczej, rolniczej itp

    odroczenie od wojska tzn byc studentem wystarczy ?

    > wniosek o dotacje ropartuja około 2-3 tygodni. potem zawierasz umowe, w
    > ktorej czarno na białym bedzie napisane, co mozesz kupic z tej kasy o
    > ktora wnioskowales.

    po okolo 2-3 tygodniach mozna juz podpisac umowe ? po jakim czasie
    przelewaja kase na konto ? co mozna kupic a czego nie mozna kupic za ta kase
    ? czy moze to byc samochod komputer komorka itp ?

    trzeba pisac jakis biznes plan czy ot tak o daja ta kase na "byle co"

    wpadlem na pomysl zamiast zatrudniac sie w firmie rodzinnej zaloze wlasna
    dzialanosc, ZUS bedzie niski i dodatkowo 12 tys na drodze nie lezy

  • 5. Data: 2007-03-06 21:05:44
    Od: "b." <skasuj.to,i.tamto.artur.bukowski@gmail.com.a.z.tym.wiadomo.co.zrobic.pl>

    Użytkownik "Pytajnik" <r...@t...com> napisał w
    wiadomości news:eskhsf$j0g$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > to chyba rozne sa te dotacje bo we wroclawiu nie jest ot kredyt a chyba
    > bezzwrotne, z PUPu kasa ale chyba unia daje.

    kasa z PUPu, daje unie (a dokladnie fundusz pracy)
    jest bezzwrotna jezeli firma utrzyma sie przez rok. jak firma nie placi
    podatkow zusów itp, to kasiore trzeba oddac.

  • 6. Data: 2007-03-06 21:11:40
    Od: "b." <skasuj.to,i.tamto.artur.bukowski@gmail.com.a.z.tym.wiadomo.co.zrobic.pl>

    > odroczenie od wojska tzn byc studentem wystarczy ?

    mi wystarczylo (btw student dzienny nie moze byc bezrobotny;p i nie ma
    szansy na 12kpln)

> [...]
    > kase ? czy moze to byc samochod komputer komorka itp ?
    > trzeba pisac jakis biznes plan czy ot tak o daja ta kase na "byle co"

    kasiory nie mozesz przeznaczyc na działalność związaną z przemysłem
    transportowym, stoczniowym, rolniczym, wydobywczym, jakimistam jeszcze. jest
    w jakims regulaminie, nie pamietam dokladnie. nie mozna kupic samochodu,
    abonamentów, oplacic opłat, wynając lokal, tez w regulaminie pisze.
    komputer moze byc, meble do biura tez

    u mnie starczy SWOT, ale widzialem na stronach "obcych PUPów" ze biznesplany
    są wymagane

    > wpadlem na pomysl zamiast zatrudniac sie w firmie rodzinnej zaloze wlasna
    > dzialanosc, ZUS bedzie niski i dodatkowo 12 tys na drodze nie lezy
    ja pracuje na swoim starym PCcie na umowe o dzieło i sobie dobrze radze ;p
    po ostaniu kasiory bede robil to samo na 24'' LCD, 2rdzeniach i 2GB ramu ;p