  • 31. Data: 2007-10-29 23:47:53
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Jest szczegół, którego nie bierzesz pod uwagę: mając jakieś pojęcie,
    > zapędzasz w kozi róg sprzedawców, którzy go nie mają.
    > To wcale jeszcze nie znaczy, że w każdym przypadku kiedy "wygrywasz" to
    > Ty masz rację.
    > Po prostu mogło być raz czy drugi tak, że przeciwnik nie wiedział, ze on
    > ją miał :)
    > A rzecznik konsumentów jest również od prezentowania takiego stanowiska,
    > a nie doradzania konsumentom że mają zrezygnować ;)

    Skomplikowałeś :D

    > pzdr, Gotfryd

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 32. Data: 2007-10-30 09:34:09
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Podepnę się pod wątek.
    Wysłałem towar dwa dni po upływie dwóch lat od jego zakupu. Czy nadal
    mogę dochodzić swoich roszczeń z tytułu niezgodności z umową? Nie wiem
    czy dobrze interpretuję przepisy "Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego", ale art. 10. ust. 1. mówi, że "Sprzedawca odpowiada za
    niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej
    stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu;
    termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem
    sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże
    nie poniżej jednego roku." Jeśli stwierdziłem niezgodność przed upływem
    dwóch lat, to nie ma znaczenia kiedy poinformuję o niej sprzedawcę?
    Oczywiście zachowując dwumiesięczny termin wg art. 9. ust. 1. "1.
    Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem
    dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z
    umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy
    wysłanie zawiadomienia przed jego upływem." Sytuacja wygląda tak, że
    niezgodność stwierdziłem przed upływem dwóch lat od zakupu, zawiadomiłem
    przed upływem dwóch miesięcy od jej stwierdzenia, ale po upływie dwóch
    lat od zakupu. Czy w tej sytuacji moje roszczenia są zasadne?

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 33. Data: 2007-10-30 10:14:51
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Mikołaj Menke pisze:

> [...]
    > przed upływem dwóch miesięcy od jej stwierdzenia, ale po upływie dwóch
    > lat od zakupu. Czy w tej sytuacji moje roszczenia są zasadne?

    2 tygodnie po skończeniu się "dwóch lat" zgłaszasz, że 3 tygodnie temu
    ujawniła się wada i wszystko ok.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 34. Data: 2007-10-30 12:21:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.10.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > 2 tygodnie po skończeniu się "dwóch lat" zgłaszasz, że 3 tygodnie temu
    > ujawniła się wada i wszystko ok.

    Za wyjątkiem może takiego drobiazgu jak kwestia dowodowa.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2007-10-30 16:25:46
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Za wyjątkiem może takiego drobiazgu jak kwestia dowodowa.

    Myśląc w ten sposób to by żadnego zgłoszenia nie przyjęli bo na pewno
    ponad 2 miesiące temu się pojawiło.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 36. Data: 2007-10-30 18:25:53
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Adramelech pisze:

    > U ciebie wystąpiła 5 miesięcy od daty zakupu, wiec była od samego początku.

    Za daleko idziesz. Domniemywa sie ze istniala w momencie zakupu, i teraz
    sprzedawca ma prawo udowodnic ze wystapila jednak pozniej.

    Jacek

  • 37. Data: 2007-10-30 21:33:12
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-10-30 13:21 użytkownik Marcin Debowski napisał :

    > Za wyjątkiem może takiego drobiazgu jak kwestia dowodowa.

    To już inna para kaloszy, chodziło mi tylko o to, czy dotrzymane są
    terminy. I tak jak pisał PlaMa - idąc tym tokiem rozumowania można
    uwalić każdą niezgodność z umową po upływie dwóch miesięcy od otrzymania
    towaru.

  • 38. Data: 2007-10-30 21:59:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Myśląc w ten sposób to by żadnego zgłoszenia nie przyjęli bo na pewno
    > ponad 2 miesiące temu się pojawiło.

    Art. 6 kc.

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2007-10-31 10:22:35
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-10-30 22:59 użytkownik Marcin Debowski napisał :

    > Art. 6 kc.

    Ale w tym momencie zaczyna się robić lekka paranoja. Nie wiem o co Ci
    chodzi, ale mam wrażenie, że próbujesz powiedzieć, że samo oświadczenie
    konsumenta o wystąpieniu niezgodności nie wystarczy. Jeśli to nie
    wystarczy to w takim razie co? Codzienne raporty z działania urządzenia
    potwierdzone notarialnie? Świadkowie (najlepiej dużo)? Analiza biegłego?

  • 40. Data: 2007-10-31 10:43:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 31.10.2007 Mikołaj Menke <m...@m...one.pl> napisał/a:
    > Ale w tym momencie zaczyna się robić lekka paranoja. Nie wiem o co Ci

    Bynajmniej.

> [...]
    > wystarczy to w takim razie co? Codzienne raporty z działania urządzenia
    > potwierdzone notarialnie? Świadkowie (najlepiej dużo)? Analiza biegłego?

    Zgłoszenie niezgodności przed upływem 2-letniego terminu.

    --
    Marcin