  • 1. Data: 2007-10-27 23:48:19
    Temat: naruszenie praw autorskich
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

    Witam,
    Jakis czas temu "pracowalem" na umowe o dzielo dla pewnej firmy (nazwijmy ja X)
    ktora to tworzyla niewielka czesc duzej, polskiej produkcji (gra komp.) dla
    firmy (nazwijmy ja Y)- developera i producenta zarazem. Wszystkie oplaty zostaly
    uregulowane przez firme X (z nia tez podpisywalem umowe), czesc dziela ktore
    stworzylem zostala wykorzystana w grze firmy Y. I wszystko byloby ladnie gdyby
    nie brak mojej skromnej persony w spisie tworcow. Domyslam sie iz nastapilo wiec
    naruszenie moich praw autorskich (aczkolwiek nie majatkowych). Czy jest jakas
    mozliwosc (sadowa?) wyegzekwowania poswiadczenia przez firme Y (chocby na
    pismie) iz faktycznie bylem wspoltworca gry (posiadam zrodla- sceny 3d, oraz
    tekstury ktore wykorzytywalem przy tworzeniu grafiki), a moze wszelkie
    niejasnosci powinienem zalatwiac z firma X? Sytlacje komplikuje fakt iz
    aktualnie przebywam poza granicami kraju, jednak (o ile ma to jakies znaczenie)
    tytul bedzie rozpowszechniany rowniez w kraju w ktorym aktualnie przebywam.

  • 2. Data: 2007-10-28 14:35:06
    Temat: Re: naruszenie praw autorskich
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "dEG" <d...@g...pl> writes:

    [...]

> [...]
    > tworcow. Domyslam sie iz nastapilo wiec naruszenie moich praw
    > autorskich (aczkolwiek nie majatkowych).

    Nie twoich, tylko naruszenie przepisów karnych prawa autorskiego.

    > Czy jest jakas mozliwosc (sadowa?) wyegzekwowania poswiadczenia
    > przez firme Y (chocby na pismie)

    To jest prawo karne, wystarczy powiadomić organy ścigania.

  • 3. Data: 2007-10-28 14:45:11
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 28 Oct 2007 15:35:06 +0100, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > To jest prawo karne, wystarczy powiadomić organy ścigania.

    Hmm, ja w kwestii, że tak powiem - odczuć. Prawo autorskie to przede
    wszystkim prawo prywatne, zatem powinno się je załatwiać na gruncie
    właściwym sporom z zakresu prawa prywatnego. Zaczynać od wytoczenia
    najcięższych dział - prokurator - to strzelanie z haubicy do muchy.
    Pomijam, że osobiście wolałbym się strzec człeka (wykonawcy), który do
    spraw cywilnoprawnych zagania organa ścigania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2007-10-28 17:42:49
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    [...]

    > Pomijam, że osobiście wolałbym się strzec człeka (wykonawcy), który
    > do spraw cywilnoprawnych zagania organa ścigania.

    IMO to nie jest kwestia odczuć ani kwestii cywilnoprawnych. Autor
    może chcieć bądź nie, by publikowano jego dane, ale obowiązkiem tego,
    kto rozpowszechnia utwór, jest ich podanie -- tak wynika z przepisu.

    Jeśli chodzi o kwestie cywilnoprawne, to do takich kwestii już prędzej
    należy prawo autora do oznaczenia utworu, który jest niezależny od
    obowiązku podawania autorstwa przez osobę rozpowszechniającą.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl