  • 51. Data: 2007-11-06 11:00:43
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Od: l...@i...eu

> [...]
    >
    > Oddalem wreszcie ten nieszczesny TV do media. Przyjeli, zanotowali,
    > pismo podpisali, wiec w sumie jestem zadowolony. Karty gwarancyjnej im
    > nie dalem, jedynie paragon.
    > Po numerze serwyjnym na stronie producenta mozna szukac swojego TV i
    > jak sie okazuje tv zostal wyslany do serwisu. Poprzednim razem wrocil
    > z niego "naprawiony".
    > Co mam zrobic w sytuacji, jak ten TV znowu wroci naprawiony, a
    > sprzedawca nie da mi nowego tak jak tego zadam. Ciezko tak bez tv, a
    > walczyc w sadzie raczej mi sie nie chce, bo takie sprawy moga sie

    Z tego co wiem na początku wybrałeś (świadomie lub nie) skorzystanie z
    gwarancji. W tym przypadku nie możesz sobie ot tak zmieniać że w tej chwili
    skorzystam sobie z gwarancji a za chwilę z "niezgodności towaru..." . Trzeba
    jedną sprawę doprowadzić do końca czyli: wyczerpie się tryb z gwarancji i nie
    będziesz zadowolony z rezultatu wtedy korzystasz z niezgodności

  • 52. Data: 2007-11-06 23:24:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.11.2007 l...@i...eu <l...@i...eu> napisał/a:
> [...]

    Obawiam się, że niewiele poza oddaniem sprawy do sądu (ew. prośbą do FK o
    mediacje i sąd konsumencki za zgodą sprzedawcy)

> [...]
    > jedną sprawę doprowadzić do końca czyli: wyczerpie się tryb z gwarancji i nie
    > będziesz zadowolony z rezultatu wtedy korzystasz z niezgodności

    ZCP to nawet za starych przepisów (przed 1/2003) dopuszczalna była zmiana
    trybu reklamacji w przypadku dużej uciążliwości dla konsumenta (komentarze
    prof. Łętowskiej). Po wprowadzeniu nowej w ogóle się już jakby o tym nie
    mówi i wydaje się, że nawet można taki proces reklamacji przerwać. Za to
    kupujący, jeśli to ta sama wada, może się narazić na zarzut sprzedawcy, że
    nie odpowiada on za towar w którym gwarant dokonał istotnych zmian.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2007-11-09 14:44:02
    Od: Michu <t...@g...com>

    No i dostalem dzis odpowiedz ktora w skrocie brzmiala, ze mi to
    naprawia, jak sie do nich udalem z pytaniem czemu taka odpowiedz mimo
    tego ze zadalem wymiany odpowiedzieli mi ze ich prawnik interrpretuje
    ustawe tak ze to sprzedawca moze wybrac w jakis sposob doprowadzi
    towar do zgodnego z umowa.
    i co teraz? :(

  • 54. Data: 2007-11-09 14:48:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michu pisze:
> [...]
    > tego ze zadalem wymiany odpowiedzieli mi ze ich prawnik interrpretuje
    > ustawe tak ze to sprzedawca moze wybrac w jakis sposob doprowadzi

    Mają możliwość sprawdzenia twierdzeń swojego prawnika przed sądem -
    tyle tylko.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 55. Data: 2007-11-09 14:55:46
    Od: Michu <t...@g...com>

    On 9 Lis, 15:48, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam!
    > Liwiuszwww.liwiusz.republika.pl
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej

    A czy w waszym mniemaniu prawnik ma racje? Czyli tylko sad mi zostal.
    Ile takie sprawy sie tocza?

  • 56. Data: 2007-11-09 15:01:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michu pisze:

    > A czy w waszym mniemaniu prawnik ma racje? Czyli tylko sad mi zostal.
    > Ile takie sprawy sie tocza?

    W moim mniemaniu, oraz w opinii zawartej na stronach federacji
    konsumentów, prawnik nie ma racji.

  • 57. Data: 2007-11-17 14:27:47
    Od: Michu <t...@g...com>

    No i jeszcze na chwile powroce do tego tematu, bo sprawa sie
    ciagnie...
    Zdaje sobie sprawe z tego tez ze mojego modelu TV juz nie ma na stanie
    w magazynach etc. Jesli mi zaproponuja inny model od mojego,
    oczywiscie nie musze go przyjac bo moze mi nie odpowiadac i wtedy
    musza mi zwrocic gotowke?