  • Data: 2006-02-20 12:53:51
    Temat: Niezgodność towaru z umową
    Od: Schwester <j...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Zgłosiłem niedawno do sprzedawcy reklamację z tytułu niezgodności towaru
    z umową. W piśmie, któego mam swój egzemplarz z potwierdzeniem odbioru,
    zazaczyłem, że żądam doprowadznia do stanu zgodnego z umową poprzez
    wymianę towaru na nowy. I tu zaczęły się schody, bo sprzedawca oznajmił,
    że nie praktykują wymiany tylko że oddadzą do serwisu i serwis naprawi.
    Wszelkie próby dyskusji na temat praw, jakie daje mi Ustawa o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, że te ja mam prawo
    decydować, czy chcę naprawiać czy wymienić, że nie korzystam z gwarancji
    tylko skłądame reklamację itp. okazały się bezsensowne, bo sprzedaca
    powoływał się to na wewnętrzyn regulamin firmy, to na szkolenia w
    których brał udział i takie tam.
    Ostatecznie zostawiłem pismo i postanowiłem czekać na odpowiedź. Dziś
    odebrałem telefo, że towar wrócił z serwisu naprawiony i czeka na odbiór.
    I to mam parę pytań:
    1. Czy taki telefon jest odpowiedzią na reklamację?
    2. Czy sprzedawca miał prawo odesłać rzecz do serwisu mimo iż żądałem
    wymiany?
    3. Czy jeśli sprzedawca wysłał rzecz do serwisu i ten wpisał naprawę do
    karty gwarancyjnej to czy przez to nie tracę możliwości do złożenia
    reklamacji w przyszłości?

    --
    pozdrawiam
    Schwester