  • 11. Data: 2012-08-12 11:36:28
    Temat: Re: Nieuczciwy najemca mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Uni wrote:

    > No tak, ale jest świadek na to że tak się umówiliśmy.

    jezu
    masz:
    Art. 660. Umowa najmu nieruchomości lub pomieszczenia na czas dłuższy
    niż rok powinna być zawarta na piśmie. W razie niezachowania tej formy
    poczytuje się umowę za zawartą na czas nie oznaczony.

    Art. 74. § 1. Zastrzeżenie formy pisemnej bez rygoru nieważności ma ten
    skutek, że w razie niezachowania zastrzeżonej formy nie jest w sporze
    dopuszczalny dowód ze świadków ani dowód z przesłuchania stron na fakt
    dokonania czynności.

    a ja mam dziesieciu swiadkow, ze nie bylo zadnej umopwy najmu tylko
    uzyczenia.
    kiedy wreszcie zrozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d..

  • 12. Data: 2012-08-12 12:21:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.08.2012 08:00, Uni pisze:

    > Co tu jest tak zawiłego do pamiętania ?. Płaci czynsz i media których
    > używa. Teraz zamontuję tam licznik na kartę - nie będzie już potrzebna
    > umowa na media.

    A on stwierdzi, że potem się umówiliście inaczej. I ma na to świadka.

    I dlatego ktoś bardzo rozsądnie wpisał w KC to, co podał witek.

    > [..]
    >
    > Wiedzą sąsiedzi jak kto siedzi - umowa najmu mieszkania była dla niego
    > i jego żony, od kwietniu widziano tam co najmniej dwie inne osoby
    > które na zamieszkanie tam nie miały ze mną umowy, nie było też mojej
    > zgody na inne osoby.

    Masz taki zakaz w umowie? ;->

    > Sąsiedzi - mogą zaświadczyć że takie osoby tam
    > zamieszkiwały.

    Och, już widzę, jak sąsiedzi się rwą do szargania po sądach ;->

    > Nie wiem tylko który z nich był takim brudasem - ale to nie powinno być
    > jakimś większym problemem bo za mieszkanie odpowiada tylko ten który
    > miał umowę ze mną i dostał klucze.

    A masz jakiś dowód, że to to mieszkanie było źródłem inwazji? A nie
    inne? Albo np. zsyp (jeśli był).

    > Tak jest i tym razem - pytanie od początku postu brzmi czy mogę wystąpić
    > o zwrot kosztów za dezynsekcję i za rachunki za media.

    Ponownie: inwazjami insektów zajmuje się administracja budynku. Oni
    dostają pieniądze za utrzymanie budynku we właściwym stanie.

    > Nie został zgłoszony, ale o ile wiem to dochód w wysokości 400 zł nie
    > podlega opodatkowaniu, jak przeliczę ten cały okres to dochodu będzie
    > jakieś 220 zł na miesiąc, a jak do tego odejmę koszty zużycia gazu za
    > który nie zapłacił, koszty dezynsekcji - to jestem na minusie.

    Twoje wyliczenia są nieistotne - tak czy inaczej trzeba wybrać sposób
    rozliczania i zgłosić przychód/dochód.

  • 13. Data: 2012-08-12 13:18:25
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Uni pisze:

    > Tak mówi prawo podatkowe, a koszty przecież można wykazać -
    > to rachunki za czynsz, prąd gaz i wodę i teraz będzie za
    > dezynsekcję, są też wpłaty na moje konto bankowe które nie
    > pokrywają tego wszystkiego.

    ???
    Podaj ustawe i numer artykulu. Ogromnie jestem ciekaw tego przepisu :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2012-08-12 14:26:50
    Od: Uni <c...@g...pl>

    W dniu 2012-08-12 12:18, SDD pisze:

    > Podaj ustawe i numer artykulu. Ogromnie jestem ciekaw tego przepisu :)

    Wiesz - ja na tych paragrafach się nie znam - ale wpisując w google już
    samo tylko słowo "kwota" możesz dostać taką informację - widzę że tą
    kwotę podwyższyli - 400 zł było kiedyś - poczytaj :

    http://pit-gazeta.pl/kwota-wolna-od-podatku.html

  • 15. Data: 2012-08-12 14:34:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Uni wrote:

    > Wiesz - ja na tych paragrafach się nie znam

    no to akurat widac golym okiem.

  • 16. Data: 2012-08-12 15:10:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.08.2012 14:26, Uni pisze:

    > Wiesz - ja na tych paragrafach się nie znam

    To co się mądrzysz?

    > - ale wpisując w google już
    > samo tylko słowo "kwota" możesz dostać taką informację - widzę że tą
    > kwotę podwyższyli - 400 zł było kiedyś - poczytaj :
    >
    > http://pit-gazeta.pl/kwota-wolna-od-podatku.html

    ROTFL

    Znaczy się poza tym wynajmem nie masz żadnych innych dochodów?
    Bezrobotny bez prawa do zasiłku?

    To skąd miałeś kasę na mieszkanie?

  • 17. Data: 2012-08-12 15:18:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Uni" <c...@g...pl> wrote in message news:k06kvf$spi$1@inews.gazeta.pl...
    > Umowa zarówno na najem mieszkania i na media była na gębę, ale przy świadku.

    a teraz wyobraz sobie ze masz ta tresc zacytowac, a potem zrobi to swiadek

    jakakolwiek niezgodnosc oznacza ze sami nie jestescie pewni co zostalo
    rok temu powiedziane, a co bedzie sie dzialo jak w sadzie zjawi sie najemca ze
    swoim swiadkiem czy swiadkami....

    to raz

    dwa, on stwierdza ze tak bylo, ale przyszedles miesiac pozniej i stwierdziles
    ze zmieniacie to na miesieczny okres wypowiedzenia - slowo przeciwko slowu

    on mowi ze wypowiedzial umowe i oddal ci klucze po 8 miesiacach, ty ze nie
    znowu, jak zamierzasz udowodnic ze to sie nie stalo?

    > Mieszkał rok, robali nie było jeszcze do kwietnia br. Z tego co wiem od
    > sąsiadów to na koniec pozwolił tam komuś mieszkać poza moją wiedzą i zgodą

    jestes w stanie udowodnic ze bylo to zabronione i nigdy nie udzieliles mu
    takiej zgody? bo bedziesz musial

    > i najpewniej to się stało w ostatnim okresie najmu mieszkania.

    jestes w stanie udowodnic ze on ma z tym cos wspolnego?
    bo jak powie ze wyprowadzil sie ze wzgledu na robaki to bedziesz musial...

    > Wcześniej tam nie było żadnych robaków, nie było też na ten temat
    > skarg sąsiadów.

    ogolnie bez papieru w rece jestes na straconej pozycji - to ty musisz
    udowodnic wszystko na czym ci tutaj zalezy

    kwestie finansowe pomijam, pogadaj na grupie obok

  • 18. Data: 2012-08-12 16:45:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-12 14:26, Uni pisze:

> [...]
    > samo tylko słowo "kwota" możesz dostać taką informację - widzę że tą
    > kwotę podwyższyli - 400 zł było kiedyś - poczytaj :

    Rozumiem, że całą księgowość prowadziłeś oraz odpowiednie deklaracje
    składałeś, aby wykazać, że kwoty wolnej nie przekroczyłeś?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-08-12 16:47:49
    Od: Uni <c...@g...pl>

    W dniu 2012-08-12 14:10, Andrzej Lawa pisze:

    > To co się mądrzysz?

    Przecież się nie mądrzę - po poradę do was tu na grupę przyszedłem tylko.

    [..}

    > Znaczy się poza tym wynajmem nie masz żadnych innych dochodów?
    > Bezrobotny bez prawa do zasiłku?
    >
    > To skąd miałeś kasę na mieszkanie?

    Mieszkam i pracuję w jukeju :) - w Polsce tylko taki dochód mam jak to
    mieszkanie. A teraz ten gość wygenerował mi takie koszty samego
    przyjazdu - przylatuję 20. bm - jak chcesz zobaczyć jakie to koszty
    nawet "tanimi" liniami lotniczymi to wystarczy ze znajdziesz jedną z
    nich np Ryanair lub Wizzair - wylot z East Midlands Airport do W-wy
    i sam zobaczysz ile usuwanie karaluchów mnie będzie kosztować - tylko w
    jedną stronę o powrocie nie wspominając. Całość koronują rachunki za
    mieszkanie do spółdzielni, za gaz /za 11 mies. bo tyle mieszkał/ i
    koszty dezynsekcji.

  • 20. Data: 2012-08-12 17:02:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-12, Uni <c...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > jedną stronę o powrocie nie wspominając. Całość koronują rachunki za
    > mieszkanie do spółdzielni, za gaz /za 11 mies. bo tyle mieszkał/ i

    No to sprzedaj mieszkanie i wsadź pieniądze w dobrą lokatę.
    Nie dość, że zysk będzie porównywalny, to jeszcze bez ryzyka.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl