  • 11. Data: 2006-11-17 22:15:34
    Temat: Re: Niesprawny sprzęt uszkodził zasilacz
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    news:ejlbc3$khr$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Bogdan" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zasilacz za 100zł i chce, żeby spełniał normy. :|
    Nie każdy musi/chce mieć wypasionego Tagan'a. Jeżeli został dopuszczony do
    sprzedaży to MUSI spełniać normy. Nie zauważyłem w nich, żeby dawały
    drastycznie mniej stabilny prąd pod obciążeniem.

    Nie wiem czy czytałeś początek wątku ale chodziło w nim o stronę prawną
    reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową i pokrewne. Wniosłeś coś w
    tym temacie oprócz pozbawionego sensu zdania znawcy-tjuningoffca*?

    pozdrawiam,
    Bogdan

    *pisownia celowa

  • 12. Data: 2006-11-18 00:19:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Nov 2006, Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Szczerze? Tak myslalem, bo znam takie przypadki z doswiadczenia. Niestety.
    > Ale jesli bylo inaczej to faktycznie czesto wychodzi taniej dla sprzedawcy
    > ktory i tak musi zwrocic owe koszta.

    Czekaj. Z czego wynika obowiązek poniesienia kosztów *zwrotu* przez
    sprzedawcę?
    Jasnym jest, że nie może obnizyć kwoty ew. zwrotu pieniedzy o wartość
    własnej wysyłki. Ale zwrot?
    Można by posłać specjalnie zamówionym oddziałem kawalerii konnej, nie?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-11-18 00:21:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Nov 2006, Bogdan wrote:

> [...]
    > sprzedaży to MUSI spełniać normy. Nie zauważyłem w nich, żeby dawały
    > drastycznie mniej stabilny prąd pod obciążeniem.

    wKF: sytuacja się trochę zmienia, jak napiecia zostaną obciążone
    "nierówno". Dajmy na to, kiedy 12V nie jest obciążone.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2006-11-18 22:22:04
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl>

> [...]
    > własnej wysyłki. Ale zwrot?
    > Można by posłać specjalnie zamówionym oddziałem kawalerii konnej, nie?

    Ustawa
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego.

    Art.8
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
    towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a
    także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny
    sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

  • 15. Data: 2006-11-20 09:32:24
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 17 Nov 2006 23:15:34 +0100,
    Bogdan <b...@o...pl> screamed:

> [...]
    > reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową i pokrewne. Wniosłeś coś w
    > tym temacie oprócz pozbawionego sensu zdania znawcy-tjuningoffca*?

    Normy spełniać musi, ale niekoniecznie będzie wykonany z dobrych
    jakościowo części. Jakość musi kosztować. A ten Twój jeśli w peaku
    wyciągnie te 350W to będzie dobrze.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:205B ]
    [ 10:31:45 user up 11166 days, 22:26, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Password: