  • 1. Data: 2006-11-17 09:39:29
    Temat: Współwłasność - jakie niesie zagrożenia
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam!
    Właśnie jestem w trakcie kupowania nieruchomości. Jest to działka o
    pow. 45a której współwłaścicielem 2/3 częsci jest Skarb Państwa,
    ja będę współwłaścicielem 1/3. Na tej działce stoją dwa domy
    jednorodzinne i zabudowania gospodarcze dookoła. Dalej, za
    zabudowaniami jest działka rolna. W akcie notarialnym jest zapis że
    będę w y ł ą c z n y m użytkownikiem domu i poszczególnych
    zabudowań gosp. (chlewnia o pow. 60m2, obora o pow. ....itd.). Drugi
    dom i resztę zabudowań użytkuje jakaś rodzina z którą nigdy nie
    było konfliktów a wręcz przeciwnie - pomagali sobie wzajemnie. Ale
    życie - życiem i dlatego będę chciał zniesienia współwłasności
    przez podział za jakiś czas. Najpierw muszę się zaprzyjaźnić ze
    współwłaścicielami - łatwiej będzie o to w zgodzie. I teraz
    kilka pytań:

    1. Skoro współwłaścicielem wg. Aktu jest Skarb Państwa to Rodzina
    która użytkuje te 2/3 ma jakieś nie załatwione formalności? Jeśli
    tak to jak to załatwić? Rodzina jest biedna i podejrzewam, że jeśli
    będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami to raczej się na to
    nie zgodzą.
    2. Domyślam się że użytkowane przeze mnie pomieszczenia gosp. są
    "moje" umownie - równie dobrze mógłbym użytkować inne tego typu
    pomieszczenie o takiej powierzchni pośród tych zabudowań?
    3. Jeżeli odpowiedź na drugie brzmi "TAK" to czy to samo dotyczy
    domu? Czy może kiedyś przyjść współwłaściciel i oznajmić że
    teraz bedzie mieszkał w moim domu a ja mam sobie pójść do jego
    domu?

    Pozdrawiam i liczę na odpowiedź. Tomek