  • 1. Data: 2006-09-05 11:42:44
    Temat: Nieoznakowany kanar
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Witam.

    Nieoznakowany kanar (akcja dzieje sie w Warszawie, do kontroli uprawniony
    jest kontroler posiadajacy w widocznym miejscu, podczas kontroli,
    identyfikator zgodny z jakimstam wzorem) pyta pasazera o bilet. Pasazer
    szybko recytuje swoje dane osobowe, odmawia pokazania biletu a kanar sila
    wyciaga go z autobusu. Kanar wpisuje na swoim blankiecie 'brak waznego
    biletu' i wzywa policje do ustalenia danych osobowych pasazera (nie
    zapamietal za pierwszym razem bo w autobusie glosno bylo).

    Co nalezy zrobic po przyjezdzie policji?

    1. Kanar nie mial prawa do kontroli pasazera
    2. Pasazer zostal wyciagniety sila z autobusu przez kanara (tyle ze po
    'cywilnemu' ... wiec jakby innego pasazera)
    3. Kanar nie mial prawa wezwac policjanta do wyciagniecia od pasazera
    danych osobowych:
    a) bo byl w cywilu
    b) bo pasazer podal mu wczesniej swoje dane osobowe (w regulaminie jest
    fragment, ze kontroler moze skozystac z pomocy policji w ustalaniu
    personaliow jesli pasazer sam ich nie poda)
    4. Kontroler wypisal na mandacie 'brak waznego biletu' pomimo, ze pasazer
    posiadal wazny bilet (nie musial go okazywac przypadkowej osobie, ktora go
    o to poprosila).

    Poniewaz dziwnie by bylo wziac mandat i przyznac sie do tego, ze sie
    jechalo bez waznego biletu majac ten bilet w kieszeni mandat nie zostaje
    przyjety a sprawa zostaje skierowana do sadu grodzkiego.

    Co nalezy zrobic po przyjezdzie policji, jakie dowody zebrac, swiadkow
    moze? Czy na podobnej zasadzie kanar moglby sobie wypisac dowolny mandat
    (np. za zmiane trasy pojazdu), zapytac sie dowolnego pasazera czy go
    przyjmuje a pozniej pasazer musialby sie bronic przed sadem, ze to co
    podaje kanar jest nieprawda i takie zdarzenie miejsca nigdy nie mialo?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2006-09-05 12:33:36
    Temat: Re: Nieoznakowany kanar
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Jasko Bartnik napisał(a):
> [...]
    > przyjmuje a pozniej pasazer musialby sie bronic przed sadem, ze to co
    > podaje kanar jest nieprawda i takie zdarzenie miejsca nigdy nie mialo?

    Pasazer dzwoni na 112 że został porwany i przytrzymywany przez jakiegoś
    wielkiego faceta.

    A spsob na dowód jest telefon z nagrywaniem, np. w800 który łapie ok
    godziny nagrania, a spokojnie może sobie wisieć jak mp3 player.

    Takie czasy nastały, że bez rejestracji trudno żyć.
    MZ

  • 3. Data: 2006-09-05 12:36:15
    Od: "tom" <t...@p...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > A spsob na dowód jest telefon z nagrywaniem, np. w800 który łapie ok
    > godziny nagrania, a spokojnie może sobie wisieć jak mp3 player.

    przeciez 112 i tak jest rejestrowany

    Tomek

  • 4. Data: 2006-09-05 12:47:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > Poniewaz dziwnie by bylo wziac mandat i przyznac sie do tego, ze sie
    > jechalo bez waznego biletu majac ten bilet w kieszeni mandat nie zostaje
    > przyjety a sprawa zostaje skierowana do sadu grodzkiego.

    to nie jest mandat

    KG

  • 5. Data: 2006-09-05 12:49:01
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    tom napisał(a):

    > przeciez 112 i tak jest rejestrowany

    Ale tel nagrywa audio i video, oraz rejestruje całą sytuacje.
    MZ

  • 6. Data: 2006-09-05 12:58:22
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 05-09-2006 o 14:47:30 kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > to nie jest mandat

    Mowie obrazowo ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 7. Data: 2006-09-05 13:02:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > Mowie obrazowo ;)

    ale zupełnie niepotrzebnie piszesz o sądzie grodzkim
    i "przyjęcie" wezwania do zapłaty nie ma żadnego znaczenia
    raczej starałbym się umieścić na nim swoje uwagi

    zresztą cała sytuacja nieco abstrakcyjna, kontroler okazałby przecież
    swój identyfikator

    KG

  • 8. Data: 2006-09-05 13:09:48
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 05-09-2006 o 15:02:33 kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > ale zupełnie niepotrzebnie piszesz o sądzie grodzkim
    > i "przyjęcie" wezwania do zapłaty nie ma żadnego znaczenia
    > raczej starałbym się umieścić na nim swoje uwagi

    Masz racje - wezwanie do zaplaty. W takim razie powinienem umiescic swoje
    uwagi na blankiecie a kanar potem ma to podpisac ... tak zgaduje. Mandat
    faktycznie byl mylacym okresleniem. Co w takim razie sie stanie jesli
    wezwania do zaplaty nie przyjme?

    > zresztą cała sytuacja nieco abstrakcyjna, kontroler okazałby przecież
    > swój identyfikator

    Podczas kontroli ma miec widoczny identyfikator a nie okazac mi go na
    wezwanie. Bez indentyfikatora jest pasazerem a nie kontrolerem i zadac ode
    mnie biletu nie moze ... raczej.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 9. Data: 2006-09-05 16:32:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:
> [...]
    > uprawniony jest kontroler posiadajacy w widocznym miejscu, podczas
    > kontroli, identyfikator zgodny z jakimstam wzorem) pyta pasazera o

    To w końcu oznakowany, czy nie oznakowany - ma ten identyfikator czy też
    nie?

    > bilet. Pasazer szybko recytuje swoje dane osobowe, odmawia pokazania
    > biletu a kanar sila wyciaga go z autobusu. Kanar wpisuje na swoim

    A teraz to już nie ważne kanar czy nie kanar - to jest napad i można się
    bronić.

  • 10. Data: 2006-09-05 18:00:23
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 05-09-2006 o 18:32:47 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > To w końcu oznakowany, czy nie oznakowany - ma ten identyfikator czy też
    > nie?

    Nieoznakowany. W nawiasie napisalem, ze na czas kontroli kontroler ZTMu
    musi miec w widocznym miejscu umieszczony identyfikator zgodny ze wzorem
    podanym w regulaminie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik