  • 221. Data: 2018-07-29 02:23:36
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > o więc co tu się dziwić, że i Policja zna te plany.

    No ale to Ty sugerowałeś, że ktoś z PO dał cynk policji, czy Cię źle
    zrozumiałem?

    > Boję się, że naprawa nie zacznie się nigdy. Nie wiadomo, co to ta
    > naprawa.

    Trochę wiadomo. Odbudowanie międzynarodowej reputacji, odpartyjnienie
    (zmniejszenie, bo całkowicie się nie da) instytucji państwowych,
    naprawa/usunięcie ustaw sprzecznych z konstytucją, usunięcie ograniczeń
    w wolności obywatelskiej i mediów (jeśli nastąpiły/nastąpią), być może
    będą konieczne jakieś ruchy z gospodarką.

    --
    Marcin

  • 222. Data: 2018-07-29 02:32:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Znajdź przepis nakazujący mu jego wydanie.

    No już podałem na samym poczatku. To tak jakbyś mnie pytał o przepis
    nakazujący użycie ręki w przypadku konieczności udzielenia pomocy.

    > Nie do końca, ale dokąd biegły tego nie stwierdzi, to na pewno nie. Poza
    > obiektywnym wykazaniem, że brak AED miał znaczenie, należy jeszcze
    > wykazać, że ratownik o tym wiedział, albo co najmniej godził się na to,
    > że istnieje ta zależność.

    Nie jest wymagane u ratowników wodnych formalne przeszkolenie z AED?

    > Jeśli powiedziała,że nie oddycha, to odpowiedź ratownika, że w opisanym
    > wypadku AED się nie przyda jest bez sensu i pozostaje pytanie, czemu nie
    > wydał.

    No właśnie. Ale jeśli powiedziała, że raz oddych a raz nie, to też.

    > Pogoń nie jest działaniem ratowniczym. Ale mógłbyś kogoś poprosić o
    > przewiezienie rannego do szpitala albo bliżej karetki. Moim zdaniem i
    > tak ten przepis tego dotyczy, bo tam jest "w szczególności", ale byłoby
    > to jaśniejsze.

    No wiem, wiem, zapędziłęm się z tą pogonią. Z karetką lepszy przykład.

    --
    Marcin

  • 223. Data: 2018-07-29 08:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ja jeżdżę n rowerze, który kupili mi rodzice gdzieś pod koniec lat
    > 90-tych. Trudno go jakoś szczególnie wartościowym nazwać, choć dbam
    > o niego i zrobiony jest przez ROMET-a. Ale nie byłbym zadowolony,
    > gdyby mi go ktoś ukradł. Tak więc tok rozumowani co najmniej dziwny.

    Skupiłes się na pierdole zamiast na sednie!
    Jak umiera człowiek i jest urządzenie które moze go potencjalnie uratowac
    to sie bierze i probuje a nie zastanawia czy jak sie je wyciagnie z
    szafki to ktos je ukradnie...
    Inaczej nie ma sensu kupować takiego urzadzenia bo w szafie nikomu nie
    pomoze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 224. Data: 2018-07-29 09:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Sanuję. Dlatego pytam.

    Nie, nie szanujesz tylko robisz podchody.
    Zapytałem wprost skąd takie pytanie nie zwiazane w zaden sposób z
    tematem..?

    P.S. Odpowiedz na twoje pytanie jest oczywista, mozesz sobie sam ją
    dopisac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 225. Data: 2018-07-29 09:34:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2018 o 09:00, Budzik pisze:

    > Nie, nie szanujesz tylko robisz podchody.
    > Zapytałem wprost skąd takie pytanie nie zwiazane w zaden sposób z
    > tematem..?

    Przecież to oczywiste. Odpiszesz, że ty nie bierzesz motyki bo do
    niczego ci nie potrzebna, a on opowie że nie bierze AED, bo wegług jego
    najlepszej wiedzy mu do niczego nie potrzebny.

    Shrek

  • 226. Data: 2018-07-29 09:38:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > w wolności obywatelskiej i mediów (jeśli nastąpiły/nastąpią), być może
    > będą konieczne jakieś ruchy z gospodarką.

    Najgorsze jest to, że jak już pis odejdzie w niebyt, to naprawa będzie
    bardzo trudna i długa, albo będzie odbywać się na podobnej zasadzie co
    psucie teraz - bez żadnego trybu. Ludzie nie zdają sobie sprawy jaka
    jest skala szkód wynikającego z obchodzenia ustawami konstytucji i
    upartynijnienia sądów.

    Shrek

  • 227. Data: 2018-07-29 11:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Przecież to oczywiste. Odpiszesz, że ty nie bierzesz motyki bo do
    > niczego ci nie potrzebna, a on opowie że nie bierze AED, bo wegług
    > jego najlepszej wiedzy mu do niczego nie potrzebny.

    Czegos podobnego sie spodziewam.
    Tyle ze to byłaby gówniana analogia.
    Ale to juz pomijam - po prostu oczekuje dyskusji bez takich podchodów.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 228. Data: 2018-07-29 19:18:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-07-18 o 21:14, Shrek pisze:

    > Nie rozumiem. (...)

    Nie chce mi się Ci tu przeklikiwać całego wątku,więc sobie sam poczytaj,
    a jeśli nie masz ochoty, albo nie rozumiesz - bo nie ma obowiązku - to
    nie wcinaj się w połowie ze swoimi rewelacjami.

  • 229. Data: 2018-07-29 19:29:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-07-18 o 02:32, Marcin Debowski pisze:

    > No już podałem na samym poczatku. To tak jakbyś mnie pytał o przepis
    > nakazujący użycie ręki w przypadku konieczności udzielenia pomocy.

    Ten flejm jest tak długi, że w sensownym okresie nie widzę, a starsze
    posty mi czytnik wywala. Musiałbym z Google podglądać.

    > Nie jest wymagane u ratowników wodnych formalne przeszkolenie z AED?

    Po pierwsze nie wiem, kiedy on przechodził przeszkolenie. Ja dość
    regularnie przechodzę szkolenie. AED - zaryzykuję z pamięci - pojawiło
    się tak gdzieś koło 2012 roku. Ale po pierwsze AED jest "reklamowane"
    jako nie wymagające szkolenia, a po drugie przeszkolenie lub nie z
    zakresu AED miałoby znaczenie, jakby użyli tego źle.

    W omawianym przez nas wypadku ratownik nie wydał urządzenia, twierdząc,
    że w zaistniałej sytuacji będzie nieprzydatne. Nikt go nie zapytał,
    czemu tak uznał - zatem trudno jego decyzję ocenić.

    > No właśnie. Ale jeśli powiedziała, że raz oddych a raz nie, to też.

    Nie wiemy, co powiedziała i w tym problem. Chcecie ratownika
    "ukamienować", przed czym go bronię. Po prostu nie wiemy, czemu podjął
    taką,anie inną decyzję. Co więcej, teraz, to już się nie dowiemy. Nawet
    jeśli podjął złą decyzję, to będzie kręcił. Słowo, przeciwko słowu, o
    kto powiedział.

  • 230. Data: 2018-07-29 19:36:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-07-18 o 08:59, Budzik pisze:

> [...]
    > szafki to ktos je ukradnie...
    > Inaczej nie ma sensu kupować takiego urzadzenia bo w szafie nikomu nie

    Co chwilę w Internecie masz informacje, że jakieś urządzenie w szpitalu
    stoi, a mogłoby życie uratować. Dwa pierwsze z GOOGLE:

    https://www.wykop.pl/link/4202961/sprzet-za-300-mln-
    zamiast-leczyc-ludzi-stoi-nieuzywany/
    https://www.termedia.pl/mz/Sprzet-za-miliony-stoi-be
    zczynnie-bo-NFZ-nie-placi,3431.html

    U nas taką, a nie inną decyzję. W wypadku tych wartych po kilkaset
    milionów złotych urządzeń co powiesz?