  • 241. Data: 2008-07-02 10:55:02
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Kompletnie dlatego, że
    > a) mówimy o przyzwoitości, a nie o wyrządzaniu szkody,

    przyzwoitosc nie jest regulowana prawnie
    wyrzadzanie szkody - owszem

    > b) po raz n-ty powiadam: jest jeszcze kwestia treści umowy,

    w tresci umowy moga byc dowolne klauzule, wlacznie z opisem obdukcji
    przez wielgachnego murzyna

    > No cóż, być może wystąpi w Opolu, Berlinie albo Strasburgu.

    Mnie to lotto.

  • 242. Data: 2008-07-02 10:57:36
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > No doskonale. Z jaką normą albo zwyczajem kłóci się taka klauzula w
    > umowie?

    Ograniczenie swobod obywatelskich?

    W koncu wniesienei aparatu (prawnie nei jest zabronione robienei zdjec
    na koncertach) czy wniesienie otwartej koli (tez nie jest prawem
    zabronione) to ograniczenie znaczace.

  • 243. Data: 2008-07-02 10:58:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > chce ci powiedziec, ze kupienie biletu do niczego mnie nie obliguje,
    > obliguje mnie skorzystanie z uslugi. natomiast to, ze kupilem bilet
    > obligujetego, kto mi sprzedal fo, do swiadczenia pewnej uslugi, jak si
    > epojawie z biletem.

    zgadza cie, ale skorzystanie z biletu obliguje cie do regulaminu, rozumiesz?
    tak jak wejscie do tramwaju obliguje cie do stosowania sie do odpowiedniego
    regulaminu, tak samo wejscie na koncert, jesli tego nie kumasz to prosciej
    sie juz tego nie da wyjasnic

    > a jakie to prawo zabrania wnoszenia aparatów?

    regulamin ktory sobie ustanowil organizator, a wolno mu, bo zadne wyzsze
    prawo tego nie zabrania, panial?

    > i drugie - dlaczego porownujesz bicie po mordzie (napad) z wniesieneim
    > aparatu (co nie jest nigdzie karnie zabronione).

    nie zrozumiales aluzji, ktora odnosila sie do tego, ze chcesz stosowac prawo
    tylko tam gdzie ci wygodnie, specjalnie dla ciebie wyjasnie ze taki
    regulamin to tez pewne prawo

    > No to PODAJ PARAGRAF zakazujacy wnoszenia aparatów.

    regulamin
    to tez prawo, tylko odnoszace sie do tej konkretnej imprezy

    > Nie ma.

    a kto mu zabroni?
    ty?

    > Cóż. Te 100, 200 czy 300 zlotych wydam u kogo innego.

    nie wydasz, bo nie bedzie takiego koncertu, proste i nieskomplikowane, chyba
    ze dolozysz grubo wiecej i wybierzesz sie do innego panstwa, a tom sie
    dopiero mozesz zdziwic jakie maja prawa :)

    > Tylko prosze potem nie pisac i nie zalicv sie, ze "polacy nie chodza na
    > koncerty", "ze znow byla malo ludzi"...

    a kiedy do ciebie dotrze ze to "gwiazda" zapelnia koncert, a nie fakt po ile
    sa bilety i czy wolno wnosic aparaty czy nie

  • 244. Data: 2008-07-02 11:00:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > jesli place wysoka cene, a do tego moje dzialanie nie przynoisi szkody -
    > to czemu nie?

    bo np machoniwy stol komus porysujesz buciorami, albo po prostu ktos na tym
    stole jada i nie chce aby sloma z twoich butow plywala mu w zupie

    myslisz ze jak zaplacisz duzo kasy to mozesz byc chamidlem i nie stosowac
    sie do obowiazujacych w tym miejscu zasad, wszystko jedno czy z pisanych czy
    nie

    w takim razie dam ci dobra rade, nie wyjezdzaj za granice, a juz o bliskim
    wschodzie nie wspomne, bo wrocisz w metalowej trumnie, jesli wogole wrocisz

  • 245. Data: 2008-07-02 11:02:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:ue1sj5-3j6.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A zgodnie z twoim nie mógłby wejść nawet z telefonem, a nucenie melodii z
    > koncertu powinno powodować automatyczne zatrzymanie parszywego złodzieja
    > praw autorskich ;->

    jak widze nic nie zrozumiales ;)

  • 246. Data: 2008-07-02 11:03:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > No możesz, oczywiści, że możesz. Ale to nie jest rozpowszechnianie.

    :) i o to wlasnie chodzilo

  • 247. Data: 2008-07-02 11:05:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No tak, ale jeszcze musieliby wypowiedzieć parę umów międzynarodowych
    > oraz wystąpić z WIPO.

    no wiesz, jak marian skrzyknie krewnych i znajomych, to kto wie do czego
    dojdzie :)

  • 248. Data: 2008-07-02 11:10:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > a mozesz wyjasnic w jaki sposob przestanie sie opacac organizowac
    > koncerty? Bo zaciekawiles mnie tym autorytarnym stwierdzeniem, powiazujac
    > ja z pozwoleniem na wnoszenie otwartej koli i aparatu foto.

    a gdzie ty widzisz autorytarnosc w steirdzniu "moze sie okazac"?
    teraz piszesz o otwartej coli i aparacie, a wiadomo co innemu marianowi sie
    nie bedzie podobalo?
    moze ktos inny stwierdzi ze trzeba ustanowic gorna granice ceny za bilety,
    albo ze mozna dowolnie utrwalac i sprzedawac obraz i dzwiek z koncertu,
    albo....

    > Mozesz podac linka do tych statystyk?

    wystarczy popatrzec po ile sa bilety i kiedy sie koncza, ot chocby ostatni
    koncert rolling stonesow czy the police, mettalica itp

    > Powiem ci tak - wsrod moich znajomych chodzacych na koncerty, malo komu
    > podobaja sie te zakazy. Chodza jednak, bo dla nich koncert jest wazniejszy
    > od tego, czy moga zrobic zdjecia. Bo zdjecia i tak sobie ściągną z netu.

    i o tym wlasnie mowie, ludzie na koncert ida dla wykonawcy i raczej nie
    zapowiada sie aby mialo sie to zmienic

    > A temn murzyn stukajacy w pupe po zapoznmaniu sie z regulaminem - tez ma
    > telefon do swojego alfonsa, jakbym chcial zmienic styl pukania? ;)

    ty widze masz jakies niespelnione ciagoty analne, ale niech ci to nie
    przyslania organu wzroku i pamieci, bo juz o tym pisalem

  • 249. Data: 2008-07-02 11:16:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 02 Jul 2008 12:57:36 +0200, Marian napisał(a):

    > Ograniczenie swobod obywatelskich?
    >
    > W koncu wniesienei aparatu (prawnie nei jest zabronione robienei zdjec
    > na koncertach) czy wniesienie otwartej koli (tez nie jest prawem
    > zabronione) to ograniczenie znaczace.

    Do którego wzorca konstytucyjnego to podciągniesz? (O ile w ogóle można
    oceniać umowy cywilnoprawne bezpośrednio pod kątem zgodności z ustawą
    zasadniczą?)

    Czy ograniczenie swobód jest tylko wówczas, kiedy nie istnieje norma
    prawna, która nakłada na jednostkę jakiś zakaz/powinność?

    I jeszcze jedno: jaki byłby sens zakazywania w regulaminie tylko tego,
    czego i tak ustawa zakazuje?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 250. Data: 2008-07-02 11:18:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 02 Jul 2008 12:55:02 +0200, Marian napisał(a):

    > przyzwoitosc nie jest regulowana prawnie wyrzadzanie szkody - owszem

    I tu się bardzo mylisz.

    > w tresci umowy moga byc dowolne klauzule, wlacznie z opisem obdukcji
    > przez wielgachnego murzyna

    Znów odlatujesz. A ja myślałem, że mówimy konkretnie.

    > Mnie to lotto.

    No widzisz, więc nie ma monopolu, jest postawa 'ja tu i tera'.