  • 91. Data: 2008-06-30 13:41:19
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Aaa! Czyli chodzi o kasę - zmuszanie do zawierania dodatkowej umowy
    > (zakup "ich" towaru).

    Już nie wymyślaj na siłę argumentacji dla swoich tez. Art. 43(1)
    ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi
    zabrania spożywania napoi alkoholowych przyniesionych przez siebie lub
    przez inną osobę w miejscach wyznaczonych do ich sprzedaży lub podawania.

    Natomiast art. 16 ww. ustawy w ogóle zabrania wnoszenia napojów
    alkoholowych na imprezy sportowe i rozrywkowe.

    L.

  • 92. Data: 2008-06-30 13:41:33
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Marian wrote:

    > Czyli prosic moge :)

    ale czy "depozyt" moze odmowic?

    w jaki sposob "depozyt" gwarantuje mi, ze bierze odpowiedzialnosc za
    moja wlasnosc?

  • 93. Data: 2008-06-30 13:42:49
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Aaa! Czyli chodzi o kasę - zmuszanie do zawierania dodatkowej umowy
    > (zakup "ich" towaru).

    To chyba nie wolno, to "sprzedaz wiazan" czy jakos tak.

  • 94. Data: 2008-06-30 13:44:00
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 30 Jun 2008 15:40:14 +0200, Marian napisał(a):

    > Problrem dotyczy tego, co wolno w regulaminie ujac. Bo jak pisalem - w
    > rtegulaminie/umowie moze byc obligowanie do obciecia lewego jądra przed
    > wejsciem do sektora...

    No to teraz sobie odpowiedz, czy takie bzdety w regulaminie będą wiążące
    dla stron, a następnie czy wykonawca/usługodawca może -- ze względu na
    swój uzasadniony interes komercyjny -- np. odmówić zgody na jakiekolwiek
    utrwalanie występów.
    Argumentując ad absurdum: 'skoro jest wolność, to ja mam ochotę
    zrealizować się w tej chwili przez to, że będę przebywał *właśnie w tym
    miejscu*, więc proszę się ode mnie odczepić z jakimiś biletami!'

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 95. Data: 2008-06-30 13:44:22
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 30 Jun 2008 15:37:54 +0200, Marian napisał(a):

    > Organizator moze w regulaminie tez napisac, ze kazdy kto kupi bilet
    > przed wejsciem obetnie sobie prawe ucho....

    Ale pisz o realiach, nie wymyślaj cudów.

  • 96. Data: 2008-06-30 13:45:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 30 Jun 2008 15:39:02 +0200, Marian napisał(a):

    > Dlatego zakaz wniesienia aparatu foto musi wynikac w regulaminie z
    > USTAWY.

    To ciekawe. Gdyby tak było cały świat składałby się tylko z ustaw, a
    żaden regulamin nie miałby sensu ;-)))

  • 97. Data: 2008-06-30 13:47:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 30 Jun 2008 15:41:33 +0200, Marian napisał(a):

    > ale czy "depozyt" moze odmowic?

    Może.
    Zgaduję, że stawiając samochód na parkingu strzeżonym też nie żądasz
    wydania jakiegokolwiek weksla?

    > w jaki sposob "depozyt" gwarantuje mi, ze bierze odpowiedzialnosc za
    > moja wlasnosc?

    Art. 835 kc i nast.

  • 98. Data: 2008-06-30 13:50:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marian pisze:

    > podstawa prawna?

    art. 21 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

    L.

  • 99. Data: 2008-06-30 13:56:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 30 Jun 2008 15:50:17 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > art. 21 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

    Zaś w kwestii wnoszenia alkoholu art. 16 ust. 1 i 2 ustawy o wychowaniu w
    trzeźwości.

  • 100. Data: 2008-06-30 13:57:37
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > spożywania napoi alkoholowych przyniesionych przez siebie lub przez inną
    > osobę w miejscach wyznaczonych do ich sprzedaży lub podawania.

    czyli jednak chodzi o pieniadze, nonopol na alkochol mamy w kraju, i nic to
    wspulnego z trzeźwoscią nie ma, dobrze ze jeszcze nie ma ustawy zakazującej
    wnoszenia obuwia i odzieży na imprezę gdzie to obuwie i odzież jest
    sprzedawana, ale pewnie nasi inteligentni inaczej prawnicy już nad tym
    myślą:O( na creamfilds poza piwem sprzedawano koszulki i świecidełka)

    ochrona: proszę zostawis obuwie i ubranie w depozycie bo nie wpuszczę:O)

    > Natomiast art. 16 ww. ustawy w ogóle zabrania wnoszenia napojów
    > alkoholowych na imprezy sportowe i rozrywkowe.

    wybacz, ale jaki jest sens zakazu wnoszenia alkoholu na imprezę, na której
    tenże alkohol jest sprzedawany?