  • 31. Data: 2022-03-09 22:20:45
    Temat: Re: Polskie Migi z kraja [Was: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2022 o 21:52, RadoslawF pisze:

    > PiS nabija polityczne punkty za pomoc Ukrainie.
    > Większość społeczeństwa jest za.
    > No i z tym ogłoszeniem ktoś spaprał za wczesnym ogłoszeniem.
    > Dla tych punków.

    To akurat nie pis ogłosił, tylko mądrala stojący na czele unijnej
    dyplomacji.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 32. Data: 2022-03-09 22:22:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli karma oddaje im, to co stracili na COVID :-) Na COVID wyłożyłaby
    > się każda partia, bo tego dobrze zrobić się nie dało.

    > Mowa o tych chłopakach dziwnie ostrzyżonych, czy to jakiś błąd edycyjny?

    A podobno nie ma głupich pytań:P Z kontekstu wynika, że chodziło mu o
    punkty.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 33. Data: 2022-03-09 22:45:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.03.2022 19:47, Shrek wrote:
    > Nie żartuje - takie są fakty. Utraciliśmy dostęp do części zamiennych,
    > pokończą się rezusy, w perspektywie roku to będą nieloty.

    Nie siej paniki. Po tym gdy w 2015 Rosja groziła nam odebraniem licencji
    na serwis mig 29, resurs maszyn został zabezpieczony do momentu wejścia
    do służby F-35.

    https://forsal.pl/swiat/bezpieczenstwo/artykuly/8015
    617,polskie-migi-29-wracaja-do-sluzby-samoloty-i-pil
    oci-moga-latac.html

    > Odbiega - nasze efki to nie jest stara generacja a blok 52+ to prawie najnowsze,
    nowsze 60 w naszym "rejonie' mają tylko chyba emiraty. Efka bije 29 na każdym polu -
    również w zadaniach myśliwskich. Wynika to po części z tego 29 to myśliwiec frontowy
    czyli "biedamyśliwiec" a nie rasowy myśliwiec przewagi powietrznej. Tak czy inaczej
    to koniec naszych 29.

    Migi 29 które posiadamy to samolot IV generacji którego produkcja
    rozpoczęła się w 1983 roku; F-16 B52+ to także IV generacja której
    produkcja rozpoczęła się w 1991 roku (bo to ta sama konstrukcja co B52).

    Mig 29 jest samolotem szybszym, umożliwiającym operowanie na wyższym
    pułapie, zwrotniejszym od F-16. Ten drugi ma większy zasięg oraz
    możliwości rozpoznania i oddziaływania bojowego.

    Mig 29 jest samolotem myśliwskim (przewaga uzbrojenia rakietowego) -
    czyli służy do obrony lub wsparcia bezpośredniego nad własnym terytorium.

    F-16 szturmowym (ma bogatszy asortyment każdego typu) - czyli służy
    przede wszystkim do ataku z dużych odległości np. na terytorium wroga.

    W latach 2011-2014 została przeprowadzona modernizacja połowy Mig 29
    przez WZL w Bydgoszczy dzięki czemu w wielu obszarach elektroniki są one
    "kompatybilne" z F-16.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2022-03-09 23:11:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > do służby F-35.
    >
    > https://forsal.pl/swiat/bezpieczenstwo/artykuly/8015
    617,polskie-migi-29-wracaja-do-sluzby-samoloty-i-pil

    To było jak mieliśmy źródła części na ukrainie. Teraz nie mamy.

    > Migi 29 które posiadamy to samolot IV generacji którego produkcja
    > rozpoczęła się w 1983 roku; F-16 B52+ to także IV generacja której
    > produkcja rozpoczęła się w 1991 roku (bo to ta sama konstrukcja co B52).

    Zgadza się - obydwa są 4 generacji.

    > Mig 29 jest samolotem szybszym, umożliwiającym operowanie na wyższym
    > pułapie, zwrotniejszym od F-16. Ten drugi ma większy zasięg oraz
    > możliwości rozpoznania i oddziaływania bojowego.

    I to ostatnie jest kluczowe.

> [...]
    >
    > F-16 szturmowym (ma bogatszy asortyment każdego typu) - czyli służy
    > przede wszystkim do ataku z dużych odległości np. na terytorium wroga.

    F-16 jest samolotem wielozadaniowym nie szturmowym. Tak samo zresztą jak
    f-35. Generalnie odchodzi się od specjalizowanych maszyn, czego
    przykładem jest F-35 i zakończenie produkcji F-22. Jak jesteś mocarstwem
    to możesz sobie mieć specjalizowane maszyny przewagi powietrznej, ale
    mniejsi gracze mają po prostu wielozadaniowe "konie robocze". Co do
    uzbrojenia - to IMHO na każdym z płatowców masz 6 sztuk rakiet. To że do
    efki możesz podwiesić jeszcze co innego niż powietrze-powietrze ciężko
    uznać za wadę;)

    > W latach 2011-2014 została przeprowadzona modernizacja połowy Mig 29
    > przez WZL w Bydgoszczy dzięki czemu w wielu obszarach elektroniki są one
    > "kompatybilne" z F-16.

    Nie przeczę, że były modernizowane, choć tylko część z tego co pamięta.
    Te (chyba malborskie) miały znacznie mniejszy zakres (choćc mogę się mylić).

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 35. Data: 2022-03-10 09:13:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP to większość z naszych MIG-ów jest oryginalnie niemiecka (NRD).
    Czy Niemcy nie muszą wyrazić zgody na ich odsprzedanie/darowanie?

    -----

  • 36. Data: 2022-03-10 09:15:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ponieważ nie jesteśmy krajem autorytarnym i społeczeństwo musi się zgodzić.
    Rosja nie musi ogłaszać w prasie, Turcja pewnie też nie musi.

    -----

  • 37. Data: 2022-03-10 09:22:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W walce bezpośredniej z przeciwnikiem nie posiadającym rakiet dalekiego zasięgu
    (beyond visibility) MIG-29 może jeszcze być
    skuteczny.
    Czy Ruscy mają dużo samolotów uzbrojonych w rakiety o beyond visibility range?
    Ukraińskiego mistrza pilotażu strącili dzięki wyrzutni rakiet S-400 zainstalowanej
    pod Kijowem.
    Ametrykanie srają ze strachu przed S-400, i nie ruszą do akcji w powietrzu zanim ich
    nie wysypią azotoksem na ziemi.

    -----

  • 38. Data: 2022-03-10 10:02:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 09:22:40 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Ukraińskiego mistrza pilotażu strącili dzięki wyrzutni rakiet S-400 zainstalowanej

    Niby masz racje, ale dochodza inne czynniki - trzeba wiedziec, kiedy
    taka S-400 wystrzelic, z grubsza w ktorą strone, a potem by musiala
    sama cel sobie znalezc.

    No i ciagle trzeba jakos naprowadzac na cel, wiec sa mozliwe do
    zakłócenia.

    > Ametrykanie srają ze strachu przed S-400, i nie ruszą do akcji w powietrzu zanim
    ich nie wysypią azotoksem na ziemi.

    Jak zawsze.
    Tylko Rosjanie inaczej.

    > -----
    rasowy myśliwiec przewagi powietrznej.

    J.

  • 39. Data: 2022-03-10 10:04:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 09:13:31 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > OIDP to większość z naszych MIG-ów jest oryginalnie niemiecka (NRD).
    > Czy Niemcy nie muszą wyrazić zgody na ich odsprzedanie/darowanie?

    W zaleznosci od umowy.

    Ale przeciez do NRD je Rosjanie dostarczyli, to moze oni powinni zgode
    wyrazic :-)

    W umowie pewnie nic o tym nie bylo, bo kto by przewidzial, ze NRD moze
    je sprzedac dalej :-)

  • 40. Data: 2022-03-10 10:26:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2022 19:45:22 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    listopadzie-widzial-plany-inwazji-oto-jak-sie.html

    > A tak się rząd szykował - "Żona premiera sprzedała działki kupione od
    > Kościoła za blisko 15 mln zł"
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/zona-premiera-sprzed
    ala-dzialki-kupione-od-kosciola-za-blisko-15-mln-zl-
    6712480716253920a.html

    Przeciez premier obiecywal to juz dawno.

    A teraz ... sprawdzic obecną cenę ziemi, stracila czy zyskala w 3
    miesiace ?

    J.