  • 1. Data: 2003-03-10 08:51:36
    Temat: Nazwa spolki s.c.
    Od: Andrzej Trafor <t...@t...pl>

    Witam,
    Prosze o podpowiedz jaka powinna byc nazwa spolki cywilnej. Idzie mi o to
    czy w nazwie musza wystepowac nazwiska wspolnikow czy wystarczy nazwa np.
    Xxxxx s.c.
    Chcialbym aby nie trzeba bylo korzystac z dw

  • 2. Data: 2003-03-10 12:37:33
    Temat: Re: Nazwa spolki s.c.
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    > Witam,
    > Prosze o podpowiedz jaka powinna byc nazwa spolki cywilnej. Idzie mi o to
    > czy w nazwie musza wystepowac nazwiska wspolnikow czy wystarczy nazwa np.
    > Xxxxx s.c.
    > Chcialbym aby nie trzeba bylo korzystac z dwóch pieczatek jednej z nazwa
    > skrocona i drugiej z nazwa pelna np. dla banku czy podczas odprawy celnej.

    W tej chwili z czego sie orientuje nie ma juz c
    zegos takiego jak SPolki Cywilne
    Jako tako oczywiscie mozna zalozyc
    interes z osoba obca ale ta spolka
    nazywa sie inaczej ( jawna) jak sie nie myle .
    I w takiej spolce musza byc procz nazwy jaka sobie
    wybierzesz imiona i nazwiska wspolnikow

    MAYKY
    +++++++++++++++++++++++++++++
    immgallery
    www.mayky.net
    +++++++++++++++++++++++++++++

  • 3. Data: 2003-03-10 12:48:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 10-03-2003 13:37, Użytkownik mayky napisał:

    > W tej chwili z czego sie orientuje nie ma juz c
    > zegos takiego jak SPolki Cywilne

    Mayky, to sie zdecydowanie nie orientujesz. I pleciesz bo gdzies cos
    usłyszałeś, pewnie kolega plótł przy piwie.
    Była, jest i pewnie jeszcze jakis czas będzie w polskim prawie spółka
    cywilna.
    No chyba że wiesz cos czego ja nie wiem, np. że wczoraj w nocy zniknał
    kodeks cywilny a wraz z nim spora część spółek w naszym kraju.

    A spółka jawna jest stara jak świat, nikt jej wczoraj nie wymyslił
    zamiast cywilnej.

    A w nazwie spółki cywilnej należy uzywac nazwisk wszystkich wspólników.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-03-10 13:09:13
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > W tej chwili z czego sie orientuje nie ma juz c
    > zegos takiego jak SPolki Cywilne

    Witam (po rejsie).
    Moja gosposia mówi, że to nie prawda. Nikt nie zlikwidował i nie ma zamiaru
    likwidować Spółek Cywilnych. Były, są i będą. Tłumaczyła mi tylko coś o tym,
    że przy prowadzeniu działalności gospodarczej, wspólników traktuje się jako
    przedsiębiorców (czy coś w tym rodzaju).
    Jak będziesz potrzebował szczegółów - to dopytam gosposię dokładnie:-)
    Natomiast jeśli chodzi o samą nazwę spółki - to nie ma żadnych ograniczeń.
    Można w takiej nazwie umieścić wszystko, oprócz wyrażeń powszechnie uznanych
    za obraźliwe, oraz takich, które są już zastrzeżone na rzecz innych
    podmiotów. Nie musi tam być imion, czy nazwisk wspólników, tylko koniecznie
    musi nazwa zawierać dopisek - Spółka Cywilna (S.C.)

    nemo
    mechanik pokładowy

    PS.
    witam wszystkich ponownie:)

  • 5. Data: 2003-03-10 13:10:12
    Od: Andrzej Trafor <t...@t...pl>

    Maddy wrote:

    > A w nazwie spółki cywilnej należy uzywac nazwisk wszystkich wspólników.

    W zwiazku z moim zapytaniem chcialbym uscislic. Czy wchodzi w rachube nazwa
    Xxxxx s.c. czy musi byc Xxxx s.c. Kowalski i Brzeczyszczykiewicz, a moze
    jeszcze inaczej. Chcialbym aby te nazwe mogl napisac Niemiec na fakturze.

    --
    Trafor

  • 6. Data: 2003-03-10 13:12:46
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    kapitan NEMO wrote:

    > Nie musi tam być imion, czy
    > nazwisk wspólników, tylko koniecznie musi nazwa zawierać dopisek -
    > Spółka Cywilna (S.C.)

    I tu sie mylisz

  • 7. Data: 2003-03-10 13:19:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 10-03-2003 14:09, Użytkownik kapitan NEMO napisał:
    > podmiotów. Nie musi tam być imion, czy nazwisk wspólników, tylko koniecznie
    > musi nazwa zawierać dopisek - Spółka Cywilna (S.C.)

    Ale jest taki zapis w ustawie :"Prawo działalności gospodarczej"
    który definiuje oznaczenie przedsiębiorcy jako "firmę lub nazwę
    przedsiębiorcy ze wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby
    fizycznej - imię i nazwisko przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą
    wykonuje działalność gospodarczą."

    Niestety, spółka cywilna nie jest przedsiębiorcą - gdyby nim była nie
    byłyby potrzebne wpisy w EGD wszystkich wspólników.
    To spółka przedsięborców, a ci musza sie ujawniać "z nazwiska".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-03-10 13:20:55
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > I tu sie mylisz

    Proszę, powiedz więcej na ten temat....
    Musi ta nazwa wyglądać inaczej?? Tzn. jak?
    pozdr.
    nemo

  • 9. Data: 2003-03-10 13:30:11
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > Niestety, spółka cywilna nie jest przedsiębiorcą - gdyby nim była nie
    > byłyby potrzebne wpisy w EGD wszystkich wspólników.
    > To spółka przedsięborców, a ci musza sie ujawniać "z nazwiska".

    Dzięki Maddy:)
    nemo

  • 10. Data: 2003-03-10 13:59:51
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    > Mayky, to sie zdecydowanie nie orientujesz.
    w sumie juz mnie nie dotyczy bo zamknalem ale....

    > I pleciesz bo gdzies cos
    > usłyszałeś, pewnie kolega plótł przy piwie.

    Piwo lubie a i owszem nie przecze
    a plotla to baba w Urzedzie miasta akurat :):)

> [...]
    > No chyba że wiesz cos czego ja nie wiem, np. że wczoraj w nocy zniknał
    > kodeks cywilny a wraz z nim spora część spółek w naszym kraju.

    Przerabialem to rok czy dwa temu kiedy jeszcze
    prowadzilem wspomnaina spolke cywilna.
    Wtedy to otrzymalismy z UM zawiadomienie
    ze trzeba spolke przemianowac , czy jak to zwal tam
    krotko mowiac nie jak mialo to miejsce do wtedy
    bylo jedno zgloszenie dzialalnosci z danymi wspolnikow
    tylko kazdy musial wyrobic nowy wpis ....
    Faktycznie w urzedzie skarbowym rozliczanie pozostalo
    to samo ale wpisy byly juz inne
    tak samo kazano anm zmienic pieczatki z " SC"
    na Nazwe plus imiona i anzwiska wspolnikow/.....

    > A w nazwie spółki cywilnej należy uzywac nazwisk wszystkich wspólników.

    O tototoot :):)

    > Maddy
    Pozdrawiam
    MAYKY