  • 1. Data: 2003-03-10 08:04:47
    Temat: kupno na kredyt i odsprzedaz
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Witam

    Ktos kupil na kredyt pralke. I ja od niego odkupilam ten sprzet, ale on nie
    splaca kredytu. Umowy na zakup zadnej nie mam. Czy bank moze mi odebrac
    pralke jesli biorca kredytu wskaze, ze to mnie ja sprzedal? Czy nie musze
    sie martwic?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-10 09:42:17
    Temat: Re: kupno na kredyt i odsprzedaz
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    > Afaik to pralka jest wlasnoscia banku, do czasu splacenia rat i tak na
    > prawde ten ktos nie mogl tobie jej sprzedac, bez zgody banku.

    Ale przeciez to nie samochod - nie ma zadnego zastawu chocby w gwarancji
    wbitego - nigdzie sprawdzic tego nie moge. Skad kupujacy ma wiedziec, ze
    pralka jest kupiona na kredyt (teraz to wiem, ale kupujac nie wiedzialam)?
    Czyli mam rozumiec, ze jesli sprzedajacy wskaze, ze pralka jest u mnie, to
    moga zwyczajnie przyjsc i zabrac?

  • 3. Data: 2003-03-10 09:42:56
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 4. Data: 2003-03-10 11:07:48
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

> [...]
    > Czyli mam rozumiec, ze jesli sprzedajacy wskaze, ze pralka jest u mnie, to

    spojrzmy na to inaczej:

    ktos ci sprzedaje pralke, ty kupujesz i jest fajnie.
    po jakism czasie sie okazuje, ze pralka byla kradziona.

    kto jest wlascicielem pralki?
    ty, czy ten pierwotny wlasciciel?

    imho ten pierwotny wlasciciel, ty sie mozesz procesowac ze sprzedawca.

    niedawno byl w telewizji program o gosciu co mu buchneli malucha i on
    znalazl ten samochod u kogos na podworku i co? odzyszkal auto? NIE, sprawa
    sie kilka miesiecy (lat) po sadach ciagnie!

    imho to ze sprzedaza niesplaconego przedmiotu jest podobnie jak ze sprzedaza
    dworca glownego - jak sie znajdzie chetny to czemu mu nie sprzedac?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 5. Data: 2003-03-10 12:32:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2003, Vei wrote:

> [...]
    >+ pralka jest kupiona na kredyt (teraz to wiem, ale kupujac nie wiedzialam)?

    No to cię "pocieszę": po ostatnich zmianach mogłoby się okazać
    (jakby to była *kiedyś* pralka "usługowa" gdzieś w firmie)
    że dla odmiany zaległe podatki być mógł zapłacić...
    Takie prawo :(

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-10 17:45:46
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Vei napisał(a):

> [...]
    > Czyli mam rozumiec, ze jesli sprzedajacy wskaze, ze pralka jest u mnie, to

    A skad bank ma wiedziec ze to ta pralka, jest gdzies w papierach jej numer,
    ktory ma wybity na blachach obudowy?
    Przeciez nic takiego nigdzie nie ma tak mysle wiec bym sie nie przejmowal

  • 7. Data: 2003-03-10 22:29:33
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > splaca kredytu. Umowy na zakup zadnej nie mam. Czy bank moze mi odebrac
    > pralke jesli biorca kredytu wskaze, ze to mnie ja sprzedal? Czy nie musze

    Najprawdopodobniej w umowie kredytowej jest zawarta
    klauzula o przewłaszczeniu pralki - jest ona własnością
    banku do czasu spłaty kredytu.
    W takim przypadku ten, kto sprzedał Ci pralkę,
    popełnia przestępstwo z art. 284 § 2 kk, jeśli nie
    udowodni mu się art. 286 § 1 kk.
    Ty jesteś więc paserem :-)
    Oczywiście żartuję - nikt nie zarzuci Ci przestępstwa,
    ale pralkę mogą zabrać - należy do banku.

  • 8. Data: 2003-03-10 22:56:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2003, Rajmund Sykulski wrote:

    >+ Vei napisał(a):
    [...]
    >+ > Czyli mam rozumiec, ze jesli sprzedajacy wskaze, ze pralka jest u mnie, to
    >+ > moga zwyczajnie przyjsc i zabrac?
    >+
    >+ A skad bank ma wiedziec ze to ta pralka,

    Z "zeznań" tego co ją sprzedał właśnie... ?

    pzdr, Gotfryd