  • Data: 2006-07-25 11:21:26
    Temat: Naprawienie szkody
    Od: Jurko <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    skradziono mi rowery. Sprawca został złapany (pewnie przy innej sprawie i
    przyznał się m.in. do kradziezy u mnie). Nie wiem, czy prokuratura będzie
    wnioskować o naprawienie szkody. Powiedziano mi, ze to zależy od tego o
    jaką karę będą wnioskować ( jeśli w zawiasach to wtedy o naprawienie
    szkody być może tak). MOje pytanie jest następujące: wiem, że mogę
    wystąpić jako oskarżyciel posiłkowy. Czy warto ?? czy sądy przychylają się
    do wniosków oskarżycieli posiłkowych?? czy poprostu odpuscic temat ??
    Szkoda mi troche , ze chlopek sobie za moje rowery (troche były warte i
    teraz nie stać mnie na odkupienie) pohulał i za fanty innych i wywija się
    np zawiasami. Dlaczego ma nie pójść do normalnej pracy i zapłacić za
    wyrządzone szkody ?? Może dałoby mu do myślenia wiedząc , ze jesli nie
    zapłaci to odwieszą mu wyrok i dołożą "pare dni"

    pozdrawiam

    Jerzy

    ps. Może jakiś inny sposób, może wystarczy wnoiosek do prokuratury o
    zabezpieczenie mienia lub też wyraźne życzenie aby wnioskowała o
    naprawienie szkody ??