  • Data: 2006-07-26 08:11:18
    Temat: Re: Naprawienie szkody
    Od: wombi <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wombi napisał(a):

    > Fakt.Przyznaje racje. Mea culpa:)

    Ale...Znalazlem sprawe (papiery) w ktorej bylem kiedys pokrzywdzony. I
    to co znalazlem pokzauje,ze praktyka sadowa jest czasem inna niz to co
    jest zapisane w kodeksie.Sad nie odrzucil mojego pozwu (na podst.
    art.65§1 pkt 6 kpk) pomimo zgloszenia przez prok. wniosku o naprawienie
    szkody.A pozew zlozylem potym, jak prok. wniosl juz akt oskarzenia do sadu.

    Ponizej akt. osk.(zwroc uwage na pkt 4) i wyrok (rowniez pkt 4) w tej
    sprawie:
    "Akt oskarzenia z 10.05.2005. Oskarżam W.W o to,że ... tj. o czyn z art.
    286§1 kk i na podstawie art.335§1 kpk - za zgoda oskarzonego wyrazona w
    dniu 28.04.2005 w formie oswiadczenia do protokolu przesluchanego
    podejrzanego,
    Wnosze:
    1. o skazanie wymienionego osk. za zarzucany mu wystepek bez
    przeprowadzenia rozprawy i wymierzenie w/wym. w oparciu o przepis art.
    286§1 kk kary 6 miesiecy pozbawienia wolności.
    2. na zasadzie art. 69§1 kk i 70§1 pkt 1 kk warunkowe zawieszenie
    wykonania orzeczonej kary na okres 2 lat proby.
    3. na zasadzie art. 73§1 kk oddanie osk. pod dozor kuratora.
    4. o zobowiązanie w/wym. na zasadzie art. 72§2 kk do naprawienia szkody
    poprzez zaplate 934 zl.
    5. o zwolnienie osk. od ponoszenia kosztow sadowych".

    Skladam pozew 20.05.2005 o zaplate tych 934 zl.

    Poczym, 25.06.2005r. zapada wyrok:
    "Sad Rej. po rozpoznaniu itd... Orzekl:
    1.Oskarzonego W.W. uznaje za winnego popełnienia zarzucanego mu czynu
    tj. przestępstwa z art.286§1 kk i za czyn ten na mocy powyższego
    przepisu skazuje go na kare 6 (sześciu) miesięcy pozbawienia wolności.
    2.Na mocy art. 69§1 kk i 70§1 wykonanie orzeczonej kary pozbawienia
    wolności warunkowo zawiesza na okres 2 (dwoch) lat proby.
    3.Na mocy art. 73§1 kk oddaje osk. na czas proby pod dozor kuratora
    sadowego.
    4 Na mocy art.415§1 kpk zasadza od W.W. na rzecz G.L. kwote 934 zl z
    ustawowymi odsetkami od dnia 18.12.2004 do dnia zaplaty.
    5.Zwalnia osk. od ponoszenia kosztow sadowych w sprawie, obciążając nimi
    Skarb Panstwa."