  • Data: 2008-04-09 08:06:41
    Temat: Nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

    Jakieś półtora roku temu zawarłem z developerem umowę przedswstępną na
    wybudowanie i sprzedaż mieszkania w bloku. Już wówczas cena m2 była sporo
    niższa, niż w inwestycjach, które ruszyly 2 - 3 miesiące później. Obecnie
    cena, za jaką chodzą te mieszkania w obrocie wtórnym jest prawie 2,5 raza
    wyższa niż ta, za jaką sprzedawał mieszkania developer. Od jakiegos czasu
    developer robi podchody wobec mnie, i jak się okazało wobec kilku moich
    sąsiadów również, abyśmy zrezygnowali z mieszkań (wypowiedzieli umowę), co
    zgodnie z umową oznaczało by, że developer zwraca nam te pieniądze, za jakie
    mieszkanie kupiliśmy, bez kar i odsetek, i może je sprzedać komuś innemu
    drożej. Podchody te sprowadzają się zarówno do przeciągania terminów
    usuwania usterek, jak i bezpośrednich propozycji w rodzaju "jak się Panu nie
    podoba współpraca, to zawsze może Pan zrezygnować". Czy takie podejście
    developera można podciągnąć pod szantaż w celu naklonienia drugiej strony do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem? Są na to jakies paragrafy? Co za to
    grozi?