  • 41. Data: 2009-03-31 09:43:30
    Temat: Re: Nakaz eksmisji
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    scorpio pisze:

    > Nic sie nie wydarzylo. Powodem jest chcec sprzedazy domu, a zeby go sprzedac
    > musza pozbyc sie lokatorow - proste (pisalem wczesniej ze zmienili ksiege
    > wieczysta z 4 na 2 osoby czyli ich samych).

    Co to znaczy "zmienili księgę wieczystą? Kto był wcześniej wpisany i jak
    zmienili?

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 42. Data: 2009-03-31 09:46:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Bardzo dobrze to ujales. I o to mi chodzilo. I takie jest sedno tej
    > sprawy.
    > Dlatego pytalem czy sa szanse na wniesienie apelacji aby wrocic do punktu
    > status quo lub ewentualnej ugody finansowej na zaspokojenie swoich
    > interesow mieszkaniowych.

    Najpierw trzebaby udowodnić, że się cokolwiek do tego domu dołożyło.
    Bo jak znam życie - to tak mogło nie być.

    W sensie - użytkowałeś powierzchnię np. 70 m2 (pozostałą starsi państwo).
    Powiedzmy że wynajęcie czegoś takiego to 1500 zł miesięcznie (bez opłat).
    1500*12*20=360 000

    Jeśli dołożyłeś do inwestycji więcej (nie licząc oczywiście opłat za
    eksploatację, media, podatki, konserwacje) to możesz się ubiegać o zwrot
    nakładów.
    Dołożyłeś?

  • 43. Data: 2009-03-31 10:15:02
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Ale wcześniej nie chcieli go sprzedawać, skoro zachęcali młodych do
    > wspólnego zamieszkania.
    > Coś jednak sprawiło iż zmienili zdanie.

    Nic nie sprawilo, zmienili zdanie bo jak pisalem wczesniej "za reszte kasy
    balowac do konca zycia".

    > Aha, a Twoim zdaniem powinni do końca życia finansować nieróbstwo młodych?

    Pisalem wczesniej, ze mlodzi partycypuja w kosztach utrzymania i tak dalej.

    > A propozycja, żeby to młodzi wzięli na siebie ciężar finansowania domu w
    > zamian za jego darowiznę z dożywociem, w ogóle padła?
    > Bo jeśli ktoś to logicznie myśli, to właśnie rodzice.
    > Nie stać ich - to sprzedają.

    Gdyby padla taka propozycja - ciezar finansowania w zamian za jego darowizne
    to bylby najlepszy i uczciwy uklad.
    Niestety nic takiego nie zasugerowali, po prostu chca miec kase na swoje
    wydatki.

    > Bardzo sensownie.
    > Zwłaszcza wobec takiej postawy roszczeniowej młodych.

    Jaka postawa mlodych ? Nic tu nie ma do zarzucenia.

  • 44. Data: 2009-03-31 10:32:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pisalem wczesniej, ze mlodzi partycypuja w kosztach utrzymania i tak
    > dalej.

    Jak widać partycypacja zdaniem starszych państwa była za mała.
    A oni mają inne plany niż do końca życia sponsorować rodzinę, chcą widać
    jeszcze trochę pożyć na jakimś poziomie.

> [...]
    > darowizne to bylby najlepszy i uczciwy uklad.
    > Niestety nic takiego nie zasugerowali, po prostu chca miec kase na swoje

    Trudno im się dziwić, że chcą, skoro im nie wystarcza, prawda?
    Propozycja mogłaby też wyjść ze strony młodych, ZAMIAST postawy
    roszczeniowej.
    Np coś w stylu:
    "kupujemy od Was teraz połowę chaty, żebyście mieli na to co chcecie"
    Kredyt za drugą połowę będziemy za Was spłacać, a wy w zamian darujecie albo
    zapisujecie nam drugą połowę chaty"

    Ale w zamian pewnie było:
    "na nic się nie zgadzamy, nic innego sobie wynajmować nie zamierzamy, macie
    nie sprzedawać domu i tyle"

    Jak dla mnie to właśnie mogła być przyczyna konfliktu, który skończył się w
    sądzie.
    Nawet jeśli o tym konfilkcie nikt głośno nie mówił.

    > Jaka postawa mlodych ?

    Roszczeniowa.
    Rodzice mają łożyć na was do końca życia i już.

    > Nic tu nie ma do zarzucenia.

    Akurat.
    Trochę więcej samokrytycyzmu polecam.

  • 45. Data: 2009-03-31 11:20:31
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]
    > sprawy. Dlatego pytalem czy sa szanse na wniesienie apelacji aby wrocic
    > do punktu status quo lub ewentualnej ugody finansowej na zaspokojenie

    Nie warto prawnie nic robić. Spór prawny z rodziną to paranoja. Porozmawiać
    z rodzicami, może znajdzie się jakiś kompromis.
    Odsprzedanie domu dzieciom?

    Bo inaczej to niech się rodzice nie zdziwią jak na starość dzieci też ich
    oleją.

    --
    Paweł

  • 46. Data: 2009-03-31 12:04:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scorpio pisze:

    > A czy w apelacji skuteczny bedzie mial artykul Kodeksu Cywilnego :
    > Art. 690. Do ochrony praw najemcy do używania lokalu stosuje się odpowiednio
    > przepisy o ochronie własności.

    A gdzie ci ci najemcy?

    Choć sumie przyszła mi koncepcja wygrania tej sprawy, choć wszystko
    zależy od szczegółowych okoliczności faktycznych ;)

    1. między rodzicami a tym nieszczęsnym potomstwem powstał stosunek najmu
    na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r.
    o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie
    Kodeksu cywilnego -> musiałby być spełnione przesłanki: jest to w miarę
    odrębny lokal, a nie jakiś pokój; dzieci nie miały tytułu prawnego do
    zajmowania lokalu (tzn. przypadkiem w toku procesu nie twierdziły, że
    rodzice im mieszkanie użyczyli ;); to zajmowanie lokalu "na dziko"
    trwało przynajmniej od początku 1990 [najsłabszym miejscem wydaje się
    ten brak tytułu prawnego, bo zapewne sąd dojdzie do wniosku że było to
    użyczenie];
    2 o ile najem powstał na mocy ustawy to zapewne wynajmujący, czyli
    rodzice nieprawidłowo go wypowiedzieli :)

    Zapewne sąd I instancji tej koncepcji nie rozważał.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 47. Data: 2009-03-31 12:08:13
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Akurat.
    > Trochę więcej samokrytycyzmu polecam.

    My tu w aspektach moralnych, mnie interesuja aspekty prawne.
    Przyjmijmy ze na podstawie KC art.222 (ochrona wlasnosci) sad wydal nakaz
    eksmisji, a czy korzystajac z art 690 mozna temu zabopiec ?

    Analogicznie idac twoim tokiem myslenia - mam pytanie czy wlasciciel
    kamiennicy w ktorej jest z 10 mieszkan (20 lokatorow) ma prawo na tej samej
    podstawie ich
    eksmitowac bo jest wlascicielem i chce ta kamiennice sprzedac korporacji
    bankowej?

  • 48. Data: 2009-03-31 12:12:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "scorpio" <s...@p...onet.pl> writes:

    > wlascicielami nieruchomosci - na podstawie ksiegi wieczystej - (w starej
    > ksiedze wieczystej widnialy 4 osoby - ale zmienili).

    Czy ten fragment nikomu nie wydaje sie dziwny?

    MJ

  • 49. Data: 2009-03-31 12:12:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > My tu w aspektach moralnych, mnie interesuja aspekty prawne.

    Aspekty prawne dostałeś wyłożone w pierwszych postach.
    Tyle że Ci się nie spodobały, więc zaczęło się moralizowanie.
    Również z Twojej strony.

  • 50. Data: 2009-03-31 12:12:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > W normalnych krajach bierze kredyt właśnie.

    Mylisz powszechnie głupią praktykę z normalnością. dlatego niedługo usa
    będą własnością chińczyków.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars