    From: "Krzysztof " <b...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nagana....
    Date: Sun, 29 Jul 2007 14:29:53 +0000 (UTC)

    Witam,
    na danie sprzeciwu do nagany mam 7 dni i jeśli to zrobie pracodawca ma 14
    dni na uwzględnienie tego lub nie. Jeśli ja daje sprzeciw w tym samym dniu
    co ją otrzymałem to jak liczy się 14 dni na uwzględnienie lub odrzucenie dla
    pracodawcy:
    a/ ma on 14 dni od momentu kiedy ja złoże sprzeciw
    b/ 7 dni w ktorym moge dac sprzeciw + 14 dni pracodawcy /bezwzglądu na to
    czy ja złoże w pierwszym czy siódmym dniu mojego terminu/
    Domyślam się że chodzi raczej o pkt."a" mojego rozumowania, ale chce się
    koniecznie upewnić w tym względzie.

    Jak jest liczone te 7 i 14 dni? Czy to jest liczone jako tydzien
    kalendarzowy czy może 7 i 14 dni roboczych?

    I najważniejsze dla mnie:
    Pracodawca jeśli nie da mi odpowiedzi na rozpatrzenie sprzeciwu w ciągu 14
    dni to uznawane jest to jakby zgodził się z nim. Jesli natomiast nie
    uwzględnia sprzeciwu i da mi odpowiedz ja mam 14 dni na wniesienie sprawy do
    Sądu z wnioskiem o uchylenie kary.
    Jak pracodawca ma mnie o tym poinformować jeśli jestem na urlopie. Czy może
    lepiej zadzwonić do zakładu po tym 14-dniowym terminie i zapytać się lub
    nawet pisemnie niech mi napiszą iż sprzeciwu nie ma, gdyż nie chce aby
    następnie moje 14 dniowy termin nie minął do podania ich do Sadu Pracy /bo
    wtedy mogą powiedzieć iż ich odpowiedz leży w Zakładzie Pracy i to moja wina
    że się z nią nie zapoznałem lub coś takiego/. Chciałbym mieć poprostu
    potwierdzenie że albo to Oni przegapili termin albo najzwyczajniej zgadzają
    się ze mną. Jak to najlepiej zrobić?

    Dziękuje za odpowiedzi i wyrozumiałość.
    Pozdrawiam

    Krzysztof