  • 11. Data: 2007-10-01 12:44:39
    Temat: Re: Nadgodziny - czy mogą być planowane?
    Od: ps <p...@g...pl>

    Olgierd pisze:
    (..)

    > Jest, w rozumieniu języka prawnego - jest.

    Uzasadnij. Do tego:
    analogicznie więc 'powinna' to jest 'może' czy 'musi'? Imho może, bo
    musi, to 'powinna ... pod rygorem nieważności' :)

  • 12. Data: 2007-10-01 12:45:21
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 14:30:58 +0200, Jotte napisał(a):

    > Po pierwsze - "normalnych, planowych zadań". Zadania do wykonania za
    > jakiś czas mogą być okazjonalne, jednorazowe.

    No właśnie o to chodzi, że planować można tylko w oparciu o system 8/40.

    > Po drugie istnieją
    > dziedziny (np. szkolnictwo), gdzie właściwa organizacja pracy wręcz
    > _wymaga_ planowania nadgodzin (i to na cały rok naprzód) celem
    > właściwego spożytkowania środków na wynagrodzenia.

    A to już jest inna patologia. I nawet nie chce mi się szukać czy system
    8/40 jest wobec nauczycieli wyłączony czy nie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 13. Data: 2007-10-01 12:51:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdqq51$52h$2@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > A to już jest inna patologia.
    W każdym razie istnieje i jest prawnie umowcowany.

    > I nawet nie chce mi się szukać czy system
    > 8/40 jest wobec nauczycieli wyłączony czy nie.
    To zależy od rodzajuplacówki, czasem - tak, czasem - nie.
    W każdym razie jest inaczej zorganizowany.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-10-01 12:52:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    <n...@o...com> pisze:

    > No właśnie o to chodzi, że planować można tylko w oparciu o system 8/40.
    Uciąłem niechcący.
    A skąd taka teza?

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-10-01 13:01:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojtek pisze:

    > W necie znalazłem taka oto interpretację:
    > http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2052
    .89.0.39.19.1.0.1.htm
    > Z powyższego wynika, że jednak nie można planować nadgodzin.

    Nic z tego nie wynika.
    Jakoś nie widzę żadnych argumentów za tytułem artykułu.
    Według mnie jak najbardziej można przewidzieć "szczególna potrzeby". Np
    dostajemy zamówienie które będzie realizowane przez jakiś dłuższy czas.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 16. Data: 2007-10-01 13:05:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 14:51:06 +0200, Jotte napisał(a):

    > W każdym razie istnieje i jest prawnie umowcowany.

    Jeśli chodzi o czas pracy nauczycieli to jest w ogóle kombinacja...

    > To zależy od rodzajuplacówki, czasem - tak, czasem - nie. W każdym razie
    > jest inaczej zorganizowany.

    ... i raczej nie zależy to od rodzaju szkoły, lecz Karty Nauczyciela. Ale
    grzebać w niej mi się nie chce.

  • 17. Data: 2007-10-01 19:48:05
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > Według mnie jak najbardziej można przewidzieć "szczególna potrzeby". Np
    > dostajemy zamówienie które będzie realizowane przez jakiś dłuższy czas.

    Ale to raczej wygląda na złą organizacje procesu pracy, skoro pracodawca z
    góry przewiduje, że potrzebne będą nadgodziny, a w takim przypadku nie
    powinno ich być. Zamiast tego pracodawca powinien zmienic praces lub/i
    zatrudnić datkowych pracowników.

  • 18. Data: 2007-10-01 20:10:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Heming wrote:
> [...]
    > góry przewiduje, że potrzebne będą nadgodziny, a w takim przypadku nie
    > powinno ich być. Zamiast tego pracodawca powinien zmienic praces lub/i

    A jak nie można znależć odpowiednich pracowników?
    To z góry się planuje, że będą nadgodziny.

  • 19. Data: 2007-10-01 21:19:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdqr9u$a4k$1@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > Jeśli chodzi o czas pracy nauczycieli to jest w ogóle kombinacja...
    Po prostu dostosowane do warunków pracy rozwiązanie.

    > ... i raczej nie zależy to od rodzaju szkoły, lecz Karty Nauczyciela. Ale
    > grzebać w niej mi się nie chce.
    Od rodzaju (kategorii) placówki. Wyszczególnienie w art. 1 KN. W pozostałych
    można (choć nie trzeba) stosować zatrudnienie na podst. KP, a także
    korzystać z inych form współpracy z personelem dydaktycznym.

    --
    Jotte

    --
    Jotte