  • 1. Data: 2007-10-01 07:52:40
    Temat: Ważność legitymacji studenckiej
    Od: Bednar <b...@w...kropek.pl>

    Witam,

    wczoraj moja siostra została "złapana" przez kontrolera w PKP. Siostra
    posiadała w tym czasie nową legitymację studencką, którą otrzymała dzień
    wcześniej. W legitymacji była oczywiście pieczątka. I teraz tak: jechaliśmy
    koleją w granicach Warszawy, gdzie można jeździć posiadając ważną kartę
    miejską. No i siostra miała ze zniżką 50%. Podszedł do nas kontroler z
    Renomy i stwierdził, że legitymacja jest ważna dopiero od dzisiaj, bo
    wczoraj był jeszcze wrzesień. W legitymacji studenckiej nie ma (chyba)
    określonej daty, od jakiej jest ona ważna. W rozporządzeniach MEN nie
    znalazłem zapisu, żeby była ona ważna dopiero od 1 października.
    Jednocześnie siostra miała przy sobie legitymację uczniowską, niestety na
    nią posiada zniżkę 48%.
    Czy kontroler miał podstawy do nałożenia kary?

    --
    Pozdrawiam,
    Bednar

  • 2. Data: 2007-10-01 09:50:16
    Temat: Re: Ważność legitymacji studenckiej
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Chyba daliście się wrobić. IMO legitymacja ważna jest od wydania do daty na
    stempelku.
    Kontroler jest opłacany chyba prowizją od "złapanych" więc szuka (typowe dla
    panstwa prawa i sprawiedliwości ;-) - sorry ale nie mogłem się powstrzymać)
    Jacek

  • 3. Data: 2007-10-01 10:01:25
    Od: l...@g...com

    witam,

    zgodnie rozporządzeniem ministra nauki ia szkolnictwa wyższego z dnia
    2 listopada 2006 roku (Dz. U. z dnia 8 grudnia 2006 roku):

    I) Po immatrykulacji student otrzymuje: (2) legitymację studencką
    (par. 4 ust 1 pkt 2 rozporządzenia)

    II) Legitymacja studencka jest dokumentem poświadczającym status
    studenta (par. 5 ust. 1 rozporządzenia)

    IMO wydanie legitymacji samo w sobie stanowi o nabycia statusu
    studenta - wiele uczelni rozpoczyna rok akademicki już we wrześniu, co
    w żaden sposób nie wpływa na uprawnienie do zniżki komunikacyjnej.

    Proponuję napisać pismo do PKP z powołaniem powyższej argumentacji i
    żądaniem anulowania mandatu (ewentualnie możne się zgodzić na jakąś
    opłatę manipulacyjną)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-10-01 10:19:37
    Od: Bednar <b...@w...kropek.pl>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 03:01:25 -0700, l...@g...com napisał(a):

    > (...)
    > Proponuję napisać pismo do PKP z powołaniem powyższej argumentacji i
    > żądaniem anulowania mandatu (ewentualnie możne się zgodzić na jakąś
    > opłatę manipulacyjną)

    Dzięki wielkie, tak właśnie zrobię. Niestety w trakcie kontroli nie
    przyszło mi do głowy to, że legitymacja jest ważna od daty jej otrzymania,
    a nie od 1 października. Zatem daliśmy się wrobić.
    Dzięki za podanie podstawy prawnej :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Bednar

  • 5. Data: 2007-10-01 10:33:06
    Od: Bednar <b...@w...kropek.pl>

    Dnia Mon, 1 Oct 2007 11:50:16 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > panstwa prawa i sprawiedliwości ;-) - sorry ale nie mogłem się powstrzymać)

    Tak, teraz jestem tego pewien :-/ Swoją drogą kontroler sam się zastanawiał
    przez chwilę, co z tym zrobić, ale skoro nie protestowaliśmy za bardzo, to
    karę wlepił. No nic, właśnie konstruuję odwołanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Bednar

  • 6. Data: 2007-10-01 12:15:36
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kontroler jest opłacany chyba prowizją od "złapanych" więc szuka (typowe
    > dla panstwa prawa i sprawiedliwości ;-) - sorry ale nie mogłem się

    za czasów moich studiów kanary miały identyczne zagrywki
    tyle że to było za późnego Gierka
    ale to jak zwykle wina PO

    macso

  • 7. Data: 2007-10-01 13:27:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bednar wrote:

    > miejską. No i siostra miała ze zniżką 50%. Podszedł do nas kontroler z
    > Renomy i stwierdził, że legitymacja jest ważna dopiero od dzisiaj, bo

    Renoma ma swoją renomę - to skończone skurwysyny. Jak pisali inny -
    okantował was, oszust jeden.

  • 8. Data: 2007-10-01 14:11:09
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 03:01:25 -0700, l...@g...com napisał(a):

    >(ewentualnie możne się zgodzić na jakąś
    > opłatę manipulacyjną)

    Mozna sie zgodzic, zeby to kanar zaplacil ta oplate. Z jakiej racji to ona
    ma placic??

    marcin

  • 9. Data: 2007-10-01 17:01:08
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> napisal:
    > Renoma ma swoją renomę - to skończone skurwysyny. Jak pisali inny -
    > okantował was, oszust jeden.

    Nawiasem mowiac, jak tam Twoja batalia z CH Janki?
    Dzis obejrzalem sobie relacje w iTV. Fotogeniczny jestes :D
    A stanowisko ochrony jest humorystyczne: agresywny tlumacz i fotoamator
    rzucil sie w pojedynke na grupe zestrachanych ochroniarzy,
    popryskal ich gazem, zaciagnal ich do przewijalni, obil sie,
    a to wszystko w celu wyciagniecia odszkodowania.
    Widzialem juz inteligentniejsze rzniecie glupa niz to,
    co oni zaprezentowali :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2007-10-01 20:32:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P wrote:

    > Nawiasem mowiac, jak tam Twoja batalia z CH Janki?

    Powolutku... 8 X o 9:30 jest sprawa przeciwko ochroniarzom, a 18 X o
    12:00 jest sprawa przeciwko mnie - gnojek skarży o to, że "miałem
    czelność" się bronić gazem. Przy czym sam się przyznał, że robi to tylko
    dlatego, żeby mi utrudnić uzyskanie odszkodowania od jego firmy.

    Wcześniej zadowoliłbym się tylko odszkodowaniem i wyrokiem dla
    bezpośrednich sprawców. Teraz będę dążył - jak się uda - do likwidacji
    tej firmy. Szuja prezesunio tej firmy głupio zrobił stawiając na szykany.

    A jutro jadę do jednego poczytnego czasopisma wywiad robić :)