    From: "Diego" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Na zakupach w Careffur
    Date: 4 Sep 2006 08:47:17 +0200

    Witam

    Wczoraj byłem świadkiem następującego zajścia w Katowickim Carrefur

    Klient chciał zakupić kilkadziesiąt kilogramów cukru załadował je od koszyka i
    pojechał do kasy .

    A w kasie scena jakz z puźnego PRL ;) dosłownie mi sie Miś przypomniał

    Kasjerka mówi że ona mu może sprzedać tylko 10 kilo i więcej nie sprzeda .

    On na to że ona chce kupić 50 kilo i tyle ma w wózku .

    No to na na to że ma pięć razy kursować i stawać w kasie zawsze z 10-ma -
    kilogramammi :)
    Kijent oczywiście się oburzył i mówi że to głupie , bo ten cukier leży na
    pułkach odłogiem i tak nikt go nie kupuje ... to kasjerka wezwałą ochrone .

    Pojawiło 7 bodygardów i jakaś przekasjerka, okrążyli gościa i mówią że ma
    odwieźć cukier spowrotem na miejsce ...

    Przkeasjerka dowodziła wszystkim i odnosiła się do klijenta conajmniej tonem
    rozkazującym , kiedy wozek z cukrem przekroczył troche bramke przy kasie ..
    wogóle zaczełą się oburzać że towar nieskasowany nie może wyjechać, i prawie
    oskarżyła klijenta o kradzież , ... tylko patrzeć jak wezwie policje ... heh
    albo co gorsza fotografa który zrobi klijentowi zdjęcie do wywieszenia przy
    wejściu z napisem "tych klientów nie obsługujemy" ;)

    Najfajniejsza część akcji była kiedy klient powiedziałże w takim razie będzie
    podawał do kasy po jednaj 10 kilogramowej paczce , i niech kasjeraka mu kasuje
    każdą na osobny paragon .... i będzie jednorazowo 10 kilo

    Przekasjerka na to że moze tak być ale najpierw ma odwieźć cały cukier na pułke
    i kursować z paczkami po 10 kilo na pułke i do kasy na pułke i do kasy ;) i
    wogóle to przy półce stoi tabliczka na której pisze że jednorazowo można kupić
    10 kilo a ona tam stoi żeby sie do niej stosować .

    -A cukier to jest dla klientów ... a nie dla pana
    - A co ja nie jestem klientem ????
    - będzie pan jak się pan będzie stosował do przepisu na karteczce :)

    całe zajście trwało dłuższą chwilę ... klient został chyba przywołany do
    porządku bo kiedy wychodziłem ze sklepu stał grzecznie w kolejce z 10kilogramową
    paczką.

    A teraz moje pytanie jak do tej sytuacji mają się przepisy prawa .

    Czy sprzedawca może nałożyć limit sprzedarzy dla klienta detalicznego ???
    Co na to ustawa o nieuczciwej konkurencji, ... ja niewiem może sieć handlowa ma
    do tego prawo żeby klient nie odsprzedał komuś tego cukru w swoim osiedlowym
    sklepiku .
    No i czy można kogoś zmusić żeby oddał to co ma w koszyku i odstawił to na regał
    spowrotem.

    Pozdro i zapraszam do dyskusji co i w jaki sposób klientowi wolno zgodnie z
    prawem w sklepie kupić

    Jęśli ktoś chce się osobiście przyjrzeć temu Misiu to zapraszam do kasy
    Careffura w katowicach z wózkiem pełnym cukru :) ciekawe czy tak jest w całej
    sieci czy tylko u nas .