  • 1. Data: 2008-10-28 07:46:41
    Temat: Można doliczyć koszty adwokata do wypłaty odszkodowania z TU
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    W skrócie sprawa wygląda tak.

    Miałem kolizje nie z mojej winy. Koleś wymusił pierwszeństwo na rondzie i
    zmasakrował mi bok auta. Dodatkowo był pod wpływem alkoholu - 0,9%.
    Koleś ma OC. w Link4.

    Wartość rynkowa mojego auta - 9.000 (pewnie nie jest tyle warte bo nie było
    w najlepszym stanie technicznym - ale to mały szczegół - ale napewno te
    7.000 bym za nie dostał)

    Wczoraj dostałem wycenę z Link 4 i proponują mi 4.000 + wrak mojego auta
    (dodam, że auto do kasacji, bo została naruszona dość poważnie geometria
    auta)

    Teraz mam pytanie:
    Wiem, że to jest pierwsza wycena, która ma na celu wciśnięciu zaniżonej
    wartości, ale ponieważ nie mam czasu (pracuje od 8 do 19 - a wolny czas
    chciałbym poświęcić rodzinie) zastanawiam się nad pójściem do kancelarii
    prawnej z prośbą o pomoc w załatwieniu sprawy z TU.

    Czy koszty poniesione na pomoc prawnika może doliczyć do kwoty odszkodowania
    łącznie z kosztami leczenia powstałymi w wyniku tej kolizji (miałem złamaną
    rękę) - wiem, że to mogę doliczyć.

    Proszę o wszelkie uwagi

  • 2. Data: 2008-10-28 08:11:12
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Włodziu" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odszkodowania łącznie z kosztami leczenia powstałymi w wyniku tej kolizji
    > (miałem złamaną rękę) - wiem, że to mogę doliczyć.

    Sa firmy które się specjalizują w załatwianiu takich spraw (znaczy
    wyciąganie odszkodowań przy wypadkach drogowych). Zatrudniają one prawników.
    A do szkody potrafią doliczyć takie rzeczy które by tobie do głowy nie
    przyszły. Oczywiście biorą za to stosowną prowizję ale stratny raczej nie
    bedziesz. JEst tylko jeden szkopół. Nie wiem na ile są te firmy
    wiarygodne,bo nigdy nie uzywałem. Najlepiej poszukaj kogoś kto razem z taką
    firmą przeszedł całą procedurę - ustal jak to wygląda.

    A.

  • 3. Data: 2008-10-28 10:15:21
    Od: wombi <w...@n...onet.eu>

    Arek Margraf pisze:

    > A do szkody potrafią doliczyć takie rzeczy które by tobie do głowy nie
    > przyszły.

    Przykłady?