  • 21. Data: 2008-11-06 17:10:02
    Temat: Re: Motorola chce zakazać sprzedaży telefonu na aukcji
    Od: "Marcin Guzik" <p...@i...pl>

    Użytkownik "L" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:geq7c4$n4g$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bicie piany o zakaz sprzedaży doda mu tylko reklamy.
    >
    > Zacznijmy od tego kto to kupi.
    > Potencjalni klienci nie zajmują się sprzedawaniem i kupowaniem takich
    > gadżetów na bazarach.
    > Ewentualnie ogrodnikowi czy pokojówce mogą sprezentować, jak się znudzi.
    >
    > Chcielibyście ten cud za $2000 ?
    > Ja nie. Nie ma w nic, co dla mnie warte byłoby nawet 1/10 tej ceny

    Ja bym nie chcial za darmo ;)
    V70 to tez miala byc rewelacja, a mial tylko ladny wyglad, technicznie po
    pol roku sie rozlatywal,
    o funkcjonalnosci nie wspomne...

    Moze do nich dojdzie kiedys, ze to im ktos laske robi kupujac te badziewa
    razory, srazory -
    wszystkie gowna rozkladane na jedno kopyto - zgoda v3 to byl jakis przelom w
    dezjanie telefonow
    ale kolejny klon z kretynska nazwa juz sie robi nudny (nie pisze tu akurat o
    Aura, ale ogolnie ubolewam nad portfolio Motoroli)
    Popracowali by lepiej nad intuicyjnoscia menu i piskiem padajacej baterii a
    nie wymyslali cuda na kiju.
    Zreszta jeszcze z rok czy dwa i pewnie dzial telefonow Motoroli padnie ;)

    Marcin
    www.mmphone.pl

  • 22. Data: 2008-12-01 12:52:03
    Od: mescalero <m...@v...pl>

    Olgierd wrote:

    > Sposób korzystania z oprogramowania określa umowa licencyjna. Jak w
    > przypadku większości umów zobowiązaniowych można zastrzec, że prawa z
    > takiej umowy można albo nie można przenieść.

    No chyba że umowa jest niezgodna z aktami prawa powszechnie
    obowiązującego vide art. 51 ust. 3 ustawy o pr. autorskim? W tym
    kontekście umowne "zabranianie odsprzedaży" nie wydaje się mieć
    większego znaczenia jeśli licencja na soft była nabyta w Europie.

    Pozdr.

  • 23. Data: 2008-12-01 13:03:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 01 Dec 2008 13:52:03 +0100, mescalero napisał(a):

> [...]
    > kontekście umowne "zabranianie odsprzedaży" nie wydaje się mieć
    > większego znaczenia jeśli licencja na soft była nabyta w Europie.

    Oczywiście. W takim przypadku należy przyjąć, iż skuteczne będzie
    przeniesienie własności przedmiotu (wraz z oprogramowaniem).

    No nie da się ukryć, że z licencjami typu OEM jest więcej problemów niż
    korzyści...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl