  • 1. Data: 2008-11-04 09:46:23
    Temat: Motorola chce zakazać sprzedaży telefonu na aukcji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=13011

    "Motorola chce zwiększyć ekskluzywność swojego najnowszego telefonu
    Motorola Aura, wprowadzając klauzulę zabraniającą sprzedaży urządzenia.
    Zakupując telefon klienci będą musieli podpisać umowę, z której wynika,
    że telefon nie może być sprzedany ani przez eBay, ani żadnym innym
    kanałem sprzedaży."

    IMHO zapis nieskuteczny, poza tym łatwy do obejścia (darowizna/sprzedaż
    koledze, kolega sprzedaje na allegro).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 2. Data: 2008-11-04 09:52:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 04 Nov 2008 10:46:23 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > kanałem sprzedaży."
    >
    > IMHO zapis nieskuteczny, poza tym łatwy do obejścia (darowizna/sprzedaż

    Skuteczny o tyle, o ile skutecznie można ścigać każdego, kto narusza
    zobowiązanie wynikające z umowy.
    A jeśli będzie tam dopisane, że w przypadku ew. zbycia telefonu trzeba
    przenieść na nabywcę prawa z tejże umowy zakazowej, to jeszcze lepiej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-11-04 11:56:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 10:52
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

> [...]
    > A jeśli będzie tam dopisane, że w przypadku ew. zbycia telefonu trzeba
    > przenieść na nabywcę prawa z tejże umowy zakazowej, to jeszcze lepiej.

    No i to jest komputer, więc można przyznawać licencje na oprogramowanie OEM
    tylko na pierwszego nabywcę :D

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-11-04 12:27:29
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > IMHO zapis nieskuteczny, poza tym łatwy do obejścia (darowizna/sprzedaż
    > koledze, kolega sprzedaje na allegro).

    no i sprzedawcy można nie podać naszych danych a on musi sprzedać

  • 5. Data: 2008-11-04 12:28:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

    > No i to jest komputer, więc można przyznawać licencje na oprogramowanie OEM
    > tylko na pierwszego nabywcę :D

    Dobrze kombinujesz ale trochę obok bo OEM to licencja dla producenta,
    dla użytkownika jest EULA ;) W omawianym tu przypadku firma powinna po
    prostu personifikować już na etapie fabrycznym soft tego telefonu, że
    tak powiem na sztywno ;)

    j.

  • 6. Data: 2008-11-04 13:04:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 13:28
    (autor januszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@g...mierzwiak.com>):

    > Dobrze kombinujesz ale trochę obok bo OEM to licencja dla producenta,
    > dla użytkownika jest EULA ;)

    Tzn? Mówisz, że mogę mojego windowsa wiśta z klaptopa komuś odsprzedać,
    skoro on mi już nie jest potrzebny?

    > W omawianym tu przypadku firma powinna po
    > prostu personifikować już na etapie fabrycznym soft tego telefonu, że
    > tak powiem na sztywno ;)

    A po co personifikować przy produkcji? Ważne, że licencja jest wystawiona na
    Jan Kowalski.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-11-04 13:10:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan napisal:
    > Tzn? Mówisz, że mogę mojego windowsa wiśta z klaptopa komuś odsprzedać,
    > skoro on mi już nie jest potrzebny?

    Razem z laptopem? Oczywiscie. A Motorola probuje tego zabronic.
    I tu jest jak znalazl pole popisu dla KE, aby strzelic
    koncern w cztery litery finansowe tak jak za podobne praktyki
    dostal Microsoft.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2008-11-04 13:21:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 14:10
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gephkt$om0$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Razem z laptopem? Oczywiscie. A Motorola probuje tego zabronic.

    No dobrze, ale mam np. imienną licencję na Kasperskiego. Czy mogę
    odsprzedać?

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-11-04 13:49:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan napisal:
    > No dobrze, ale mam np. imienną licencję na Kasperskiego. Czy mogę
    > odsprzedać?

    Nie widze przeszkod. Wysylasz firmie informacje o odsprzedazy
    z zadaniem zmiany danych dotyczacych licencjobiorcy. W przypadku
    odmowy zadasz zwrotu wplaconej kwoty.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2008-11-04 15:33:07
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    >Nie widze przeszkod. Wysylasz firmie informacje o odsprzedazy
    >z zadaniem zmiany danych dotyczacych licencjobiorcy. W przypadku
    >odmowy zadasz zwrotu wplaconej kwoty.

    wszystko zależy od tego co jest w umowie !!!