  • 1. Data: 2008-11-04 08:26:21
    Temat: koła łowieckie
    Od: "SJS" <s...@g...pl>

    Kto jest kłusownikiem a kto nie?
    Proste pytanie?
    Tak
    Tylko odpowiedź nie taka prosta ponieważ gdy po wojnie dzielono teren Polski
    na okręgi łowieckie zakładano, że w najbliższym czasie prywatne pola będą
    państwowe a więc chłopskie, całkiem prywatne pola, władza ludowa
    przydzieliła bez pytania chłopów o zdanie kołom łowieckim.
    A jak to było przed wojną?
    A prywatne to było prywatne - wieś wydzierżawiała odpłatnie swoje ziemie na
    polowania i czerpała z tego zyski - tu jest taka umowa
    http://www.rebkow.za.pl/umowa%20kola%20lowieckiego%2
    01931.jpg
    Chodzę po mojej ziemi i szlag mnie trafia jak znajduję leżące gilzy,
    plastikowe gilzy po pobycie myśliwych niechlujów. Toż jeśli ich nie zbiorę
    to i po mojej śmierci jeszcze ich ziemia nie rozłoży.
    Na czym polega ten szwidel z terenami łowieckim na chłopskich ziemiach? I co
    zrobic aby wróciło tak jak przed wojną?
    SJS