  • 1. Data: 2007-03-05 00:39:44
    Temat: Mieszkanie od mafiozy - potrzebna pomoc! - cz1
    Od: "Mariusz Ostrowski" <c...@b...pl>

    Witam,
    moja historia jest bardzo długa, a dzisiaj nie mam czasu na rozpisywanie
    się,
    więc po krótce przedstawię fakty, może ktoś będzie w stanie pomóc:
    - kwiecień 2003 - kupiłem ba kredyt mieszkanie (nic nie wzbudzało
    podejrzeń - kupowałem przez agencję, wszystkie dokumenty oryginalne,
    żadnych kombinacji);
    - listopad 2003 - policja oświadcza, że właściciel (nazwijmy go
    dla porządku X) nie mógł sprzedać mieszkania, ponieważ od roku siedzi
    w miejscu odosobnienia za ciężkie przestępstwo (usiłowanie zabójstwa,
    rozbój, etc. - zorganizowana grupa przestępcza);
    - grudzień 2003 - rozpoznaję na zdjęciach przyjaciela/sąsiada (to będzie
    pan Y) właściciela mieszkania, które kupiłem (posługiwał się sfałszowanym
    dowodem osobistym);
    - grudzień 2003 - policja łapie pana Y;
    - 2004-2006 przygotowanie aktu oskarżenia, etc. (kompletny brak
    profesjonalizmu policji, podejrzane gierki i zagrywki prokuratury,
    akt oskarżenia, kiepsko przygotowane dowody);
    - w tym czasie z grubsza kształtuje się obraz sytuacji, mianowicie:
    1. pan X (niepracujący student AWF, właściciel mieszkania
    (wartości, ok. 150 tys) oraz prawie ukończonego domu
    na Białołęce (wartości ok. 1 mln) wraz z kolegami dokonują
    poważnego przestępstwa (art. 280 par. 2 kk), za co grozi
    mu odsiadka 15 lat;
    2. rodzice pana X (kierowca w zakładzie komunalnym, oraz
    rencistka dorabiająca jako katechetka) potrzebują pieniędzy
    na dobrych adwokatów (pan X miał najdroższych w W-wie),
    nakłaniają (możliwe, że nie sami - pan X jest "z miasta")
    kolegę
    syna (pana Y) do posłużenia się dowodem osobistym syna
    i jako on, sprzedania mieszkania;
    3. cała sprawa się wydaje, ponieważ prokuratura chce zająć
    (w tym czasie już kupione przeze mnie) mieszkanie na poczet
    roszczeń pokrzywdzonego w sprawie pana X;
    4. pan Y przyznaje się do winy;
    5. rodzice pana X nie przyznają się;
    6. pan X (obecnie i jeszcze przez wiele lat w więzieniu)
    twierdzi, że o niczym nie wiedział, żąda zwrotu
    mieszkania,
    oraz znacznego zadośćuczynienia za korzystanie i straty,
    ponieważ mógł w tym czasie mieszkanie np. wynajmować;
    7. ja wraz z żoną mamy kredyt do spłacania w wysokości
    jeszcze
    ok. 110 tys.złotych, jeśli bank dostanie informację o
    wykreśleniu
    hipoteki, zażąda zwrotu pieniędzy, a następnie wciągnie nas
    na czarną listę dłużników.
    - od pewnego czasu odbywają się rozprawy sądowe (zapraszam :),
    najbliższa - 16 marca 2007, 10.30 sala 472, Sąd Okręgowy,
    ul. Marszałkowska 82);
    - z racji przyznania się pana Y do winy, żądamy zabezpieczenia jego jedynej
    nieruchomości - domu na Białołęce (wart. ok. 1 mln zł), na poczet pokrycia
    naszych strat, w tym celu sąd wysyła stosowne pismo do Sądu Wieczysto-
    księgowego, niestety od kilku miesięcy zero odzewu.

    I tu pojawia się prośba: jedyną naszą szansą na odzyskanie choćby części
    kasy jest zajęcie domu gościa Y, ale ponieważ ciągle nie wiadomo czy sądowi
    udało się dokonać wpisu/zablokowania księgi, to możliwe jest bardzo,
    że cwaniak formalnie już zdążył się go pozbyć i nic nie posiada. Byłoby
    super
    gdyby ktoś, kto ma możliwość wglądu w księgi - mógł sprawdzić jak wygląda
    księga jego nieruchomości - ja niestety nie mam takiej możliwości, a z kolei
    sąd okręgowy prowadzący naszą sprawę jest..., hmmm powiedzmy
    dyplomatycznie - zaangażowany w stopniu nie zachwycającym

    Na wszelkie pytania osób chcących udzielić pomocy, lub ogólnie
    zainteresowanych sprawą, chętnie odpowiem. Mam też znaczną część
    akt sprawy, jeśli ktoś chciałby koniecznie obejrzeć.

    Pozdrawiam i będę zobowiązany za pomoc
    Mariusz Ostrowski
    maryjost znaczek mailowy wp.pl
    tel 5...0...8-1...9...9-1...1...1

  • 2. Data: 2007-03-05 02:06:01
    Temat: Re: Mieszkanie od mafiozy - potrzebna pomoc! - cz1
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mariusz Ostrowski napisał(a):

    > Byłoby super
    > gdyby ktoś, kto ma możliwość wglądu w księgi - mógł sprawdzić jak wygląda
    > księga jego nieruchomości - ja niestety nie mam takiej możliwości, a z kolei

    Hmm? Idziesz do ksiąg wieczystych, wypełniasz wniosek, uiszczasz opłatę
    i dostajesz od ręki odpis z księgi wieczystej. W czym problem?

  • 3. Data: 2007-03-05 02:42:46
    Od: "Mariusz Ostrowski" <c...@b...pl>

    wiadomości news:9hasb4-ljh.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Hmm? Idziesz do ksiąg wieczystych, wypełniasz wniosek, uiszczasz opłatę
    > i dostajesz od ręki odpis z księgi wieczystej. W czym problem?

    Ale chyba szczegółowego nie dostanę? Tylko wgląd w jakieś kwestie ogólne
    (typu gdzie, co, jaki nr, itp., nieprawdaż?). Jeśli się mylę to mnie oświeć,
    bo ja z takimi sprawami mam tyle wspólnego co z samochodami drogimi,
    czyli nic :). Jednakowoż jesli jest inaczej, to jutro podbijam na
    Solidarności,
    celem wypełnienia wniosku o wypis z ksiąg.

    Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie :)
    Mariusz

  • 4. Data: 2007-03-05 02:48:31
    Od: "Mariusz Ostrowski" <c...@b...pl>

    wiadomości news:9hasb4-ljh.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Hmm? Idziesz do ksiąg wieczystych, wypełniasz wniosek, uiszczasz opłatę
    > i dostajesz od ręki odpis z księgi wieczystej. W czym problem?

    Jest jeszcze jeden problem - próbowałem sprawdzać w bazie na komputerze.
    I wychodzi że tam niezły bu...el siostry mają, bo pod numerem wyciągniętym
    z akt sprawy, figuruje księga sąsiada (w tym przypadku pana X) - zakładam
    że koleś, którego próbujemy ścignąć (Y), odkupił część działki Xa i nie jest
    to wprowadzone w danych sądowych. Ale jak to dalej ugryźć, nie bardzo
    wiem.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 5. Data: 2007-03-05 04:03:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mariusz Ostrowski napisał(a):

    > Ale chyba szczegółowego nie dostanę? Tylko wgląd w jakieś kwestie ogólne
    > (typu gdzie, co, jaki nr, itp., nieprawdaż?). Jeśli się mylę to mnie oświeć,

    Oraz właściciel, hipoteki, służebności gruntowe...

  • 6. Data: 2007-03-05 06:56:32
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

> [...]
    > jest
    > to wprowadzone w danych sądowych. Ale jak to dalej ugryźć, nie bardzo

    Niech zgadne... Nie zleciles ekspertyzy rzeczoznawcy przed zakupem?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 7. Data: 2007-03-05 08:36:08
    Od: " bobesh" <b...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Wróblewski <a...@b...pl> napisał(a):

    > Niech zgadne... Nie zleciles ekspertyzy rzeczoznawcy przed zakupem?

    A po jaką cholere???????
    I co ten rzeczoznawca miałby badać?? Czy dowód osobisty delikwenta jest
    fałszywy??

    bobesh

  • 8. Data: 2007-03-05 08:39:07
    Od: "Mariusz Ostrowski" <c...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Oraz właściciel, hipoteki, służebności gruntowe...

    Tzn. że będzie info o ew. zablokowaniu (czy jak to się nazywa)
    przez sąd tej nieruchomości dla wierzycieli? Bo prawdę mówiąc,
    głównie o to się rozchodzi - chciałbym wiedzieć czy koleś
    nadal może dysponować tym majątkiem (oby nie).

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 9. Data: 2007-03-05 08:43:56
    Od: " bobesh" <b...@W...gazeta.pl>

    Mariusz Ostrowski <c...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > to wprowadzone w danych sądowych. Ale jak to dalej ugryźć, nie bardzo

    To możliwe - Wydziały Ksiag Wieczystych - szczególnie w Warszawie mają
    ogromne zaległości.
    W odpisie z KW dostaniesz:
    Dział I - oznaczenie i położenie nieruchomości - tutaj sprawdzisz, czy księga
    obejmuje faktycznie tę nierychomość o którą Ci chodzi.
    Dział II - kto jest właścicielem
    Dział III - ciężary i ograniczenia (służebności itp)
    Dział IV - hipoteki
    W zależności czy dostaniesz odpis skrócony w starej formie czy wydruk z
    elektronicznej wersji księgi będziesz miał pewnie jakieś wzmianki o
    wnioskach, podstawę nabycia itp.

    Niewykluczone, że w księdze będzie widniał jeszcze poprzedni właściciel
    nieruchomości, ale zapewnie będzie wzmianka o wniosku o wpis "Mr.Y" jako
    nowego właściciela (może nie został on opłacony i nie jest wykonany - to się
    zdarza) - to może tłumaczyć fakt, że dokopałeś się do KW prowadzonej jeszcze
    na MrX...

    pozdrawiam

    bobesh

  • 10. Data: 2007-03-05 09:44:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mariusz Ostrowski napisał(a):

    > Tzn. że będzie info o ew. zablokowaniu (czy jak to się nazywa)
    > przez sąd tej nieruchomości dla wierzycieli? Bo prawdę mówiąc,

    Owszem, tego typu rzeczy też, z tym że należy pamiętać, że sądy mają
    straszliwe opóźnienia: ja uzyskałem wpis o hipotece po złożeniu
    uprzejmej prośby o przyśpieszenie bardzo szybko bo... w pół roku. Ponad.