  • 1. Data: 2008-11-03 19:37:37
    Temat: Metryki z zagranicy
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    Mój ojciec jest wnioskodawcą w sprawie spadkowej. Jest też pełnomocnikiem
    jedej ze stron(siostra) przebywającej od dawna poza granicami kraju.
    Ostanio został poinformowany że sprawa ma się odbyć za miesiąc i dodatkowo
    w przeciągu 7 dni ma dostarczyć akt małżeństwa osoby, której jest
    pełnomocnikiem.
    Wszystko byłoby ok, gdyby ta osoba nie zawierała małżeństwa w Kanadzie.
    Moje pytanie brzmi, czy jest realna szansa pozyskać ten dokument w
    przeciągu miesiąca?

    Dodam, że wcześniej odbywała się sprawa uwłaszczeniowa (prowadzona - z
    racji swej zawiłości - przez adwokata), do której wyżej wymieniony
    dokument został przysłany od siostry i dostarczony adwokatowi.
    Adwokat twierdzi że dołączył dokument do sprawy, jednak przeszukując akta
    tej sprawy(która jest załącznikiem do obecnej sprawy spadkowej) nie
    natchnąłem się na ową metrykę !
    Teraz nie wiem czy metryka zginęła w sądzie, czy adwokat jej nie
    dostrczył, a jeżeli jej nie dostarczył to jakim cudem mogła się zakończyć
    ta sprawa,
    skoro jedną ze stron była osoba z pełnomocnictwa?

    Wiem, że mógłbym napisać/zadzwonić z prośbą o przesłanie kolejnej metryki,
    jednak chciałbym mieć pewność, że dotrze ona w stosownym czasie.
    Czy jest wogóle możliwość, aby za pomocą pełnomocnictwa ubiegać się o
    wydanie metryki z urzędu obcego państwa?

    p.s.Sama metryka wygląda mniej więcej tak: http://tiny.pl/sl26.
    Wiele zdrowia straciłem tłumacząc adwokatowi, że to jest oryginał.

    --
    Scowron

  • 2. Data: 2008-11-03 20:22:03
    Temat: Re: Metryki z zagranicy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Realnie, to ktoś (pewnie ciotka) musi wziąć ichniejszy dokument
    odpowiadający aktowi małżeństwa, udać się do polskiego przedstawicielstwa
    dyplomatycznego, które dokument uwiarygodni i taki uwiarygodniony dokument
    przesłać do Polski. Nie mam zielonego pojęcia, jak długo to może trwać.

    Zanim zaczniesz jednak to wcielać w życie, to zapytaj w Urzędzie Stanu
    Cywilnego właściwym dla miejsca urodzenia ciotki, czy nie są oni w stanie
    wystawić stosownego dokumentu. Polska w 2003 roku przystąpiła do Konwencji
    dotycząca międzynarodowej wymiany informacji z zakresu stanu cywilnego.
    Zgodnie z tą konwencją Kanada powinna przesłać stosowną informacje do USC
    właściwego dla miejsca urodzenia ciotki. Z tym, ze nie wiem jak to działa w
    praktyce, zwłaszcza w odniesieniu do ślubów sprzed przystąpienia do
    konwencji.

  • 3. Data: 2008-11-03 20:31:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Scowron pisze:

    > Moje pytanie brzmi, czy jest realna szansa pozyskać ten dokument w
    > przeciągu miesiąca?

    Oczywiście. Dzwonisz do kanady do ciotki i ciotka przysyła. Przez
    miesiąc, spokojnie do uzyskania.

    > Teraz nie wiem czy metryka zginęła w sądzie, czy adwokat jej nie
    > dostrczył,

    Nie wierz nigdy adwokatom.

    > a jeżeli jej nie dostarczył to jakim cudem mogła się zakończyć ta sprawa,

    Akty stanu cywilnego nie są w zasadzie konieczne dco uwłaszczenia.

    > skoro jedną ze stron była osoba z pełnomocnictwa?

    Zdecyduj sie co zginęło: pełnomocnictwo czy "metryka".

    > Wiem, że mógłbym napisać/zadzwonić z prośbą o przesłanie kolejnej
    > metryki, jednak chciałbym mieć pewność, że dotrze ona w stosownym czasie.

    O widzisz, sam wpadłeś na ten pomysł co ja.

    > Czy jest wogóle możliwość, aby za pomocą pełnomocnictwa ubiegać się o
    > wydanie metryki z urzędu obcego państwa?

    Zapewne jest, ale prościej będzie jednak zmusić ciotkę do działania. W
    końcu to ona jest w Kanadzie.

    > p.s.Sama metryka wygląda mniej więcej tak: http://tiny.pl/sl26.
    > Wiele zdrowia straciłem tłumacząc adwokatowi, że to jest oryginał.

    Czemu ten adwokat taki mało kumaty ?

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 4. Data: 2008-11-03 20:58:09
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 03-11-2008 o 21:31:31 Johnson <j...@n...pl> napisał(a):
    > Scowron pisze:
    > Akty stanu cywilnego nie są w zasadzie konieczne dco uwłaszczenia.

    > Zdecyduj sie co zginęło: pełnomocnictwo czy "metryka".

    Może trochę pomieszałem...
    Zginęła metryka która została dostarczona adwokatowi. W środę się do niego
    wybieram, ale po dzisieszej rozmowie telefonicznej, jestem negatywnie
    nastawiony do rezultatów, ponieważ on twierdzi, że ma tylko kopię
    dostarczonej przez ojca "kopii".
    Może faktycznie nie dostarczył tej metryki skoro nie jest konieczna i ma
    oryginał twierdząc, że to któraś już z kolei kopia. ...eh

    > Czemu ten adwokat taki mało kumaty ?

    Bo ja wiem? Może udaje mądrzejszego niż jest...

    --
    Scowron

  • 5. Data: 2008-11-04 20:04:43
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 03-11-2008 o 21:22:03 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Z tym, ze nie wiem jak to działa w praktyce, zwłaszcza w odniesieniu do
    > ślubów sprzed przystąpienia do konwencji.

    Przeczytałem wzór tej
    konwencji(http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1667.
    htm) i nic nie
    wskazuje na to żeby uzupełnianie danych dotyczyło lat sprzed jej
    pospidana. Zresztą realnie rzecz oceniając byłoby to raczej niemożliwe do
    zrealizowania.

    Druga sprawa: czy ten dokument został podpisany przez Kanadę?

    --
    Scowron