-
1. Data: 2005-03-01 19:07:19
Temat: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: "Marcin Szczepanek" <a...@z...w.sigu>
Witam Wszystkich
Każdy zakupiony towar w MediaMarkt można testować przez 7 dni i ewentualnie
zwrócić jeśli jest wadliwy i wymienić na ten sam lub inny, ale nie tańszy.
Kupiłem monitor LCD, który ma rozmazane literki. Po 3 dniach testowania nic
się nie zmieniło więc zaniosłem towar do sklepu, aby go wymienić, jednak
okazało się że wszystkie te modele mają taki wadliwy obraz. Nie chcą mi
zwrócić kosztów tego zakupu!!!!!!!
Czy są jakieś przepisy które mówią jak w takich przypadkach postępować,
kiedy klijent kupił towar który nie spełnia jego oczekiwań, to może otrzymać
zwrot kosztów zakupu?????
Wydaje się że w demokratycznym kraju tak powinno być, proszę Was o pomoc i
wskazanie przepisów prawa w tym zakresie.
pozdrawiam
Marcin
-
2. Data: 2005-03-01 19:17:21
Temat: Re: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Marcin Szczepanek napisał(a):
> Czy są jakieś przepisy które mówią jak w takich przypadkach postępować,
> kiedy klijent kupił towar który nie spełnia jego oczekiwań, to może otrzymać
> zwrot kosztów zakupu?????
Nie spełnia oczekiwań - nie.
Natomiast jeśli jest niezgodny z umową (czyli m.in. wadliwy), a wymiana
i naprawa są niemożliwe, można odstąpić od umowy (art.8 ust.4 ustawy o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). A jeśli nie jesteś
konsumentem - przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi (o ile nie zostały
wyłączone w umowie).
Nie wypowiadam się czy w tym przypadku istnieje niezgodność z umową...
> Wydaje się że w demokratycznym kraju tak powinno być, proszę Was o pomoc i
> wskazanie przepisów prawa w tym zakresie.
Tak z ciekawości... Co ma demokracja do tego?
KG
-
3. Data: 2005-03-01 19:21:49
Temat: Re: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: "Kubaz" <k...@W...tlen.pl>
Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
news:d02eqe$po7$1@news.onet.pl...
> Marcin Szczepanek napisał(a):
> > Czy są jakieś przepisy które mówią jak w takich przypadkach postępować,
> > kiedy klijent kupił towar który nie spełnia jego oczekiwań, to może
otrzymać
> > zwrot kosztów zakupu?????
>
> Nie spełnia oczekiwań - nie.
> Natomiast jeśli jest niezgodny z umową (czyli m.in. wadliwy), a wymiana
teraz jest tak, ze m.in. z supermarketow produkt mozna testowac przez iles
dni (moze i te 7) - w tym czasie mozna zwrocic bez podania przyczyny a jesli
sie nie zwroci to po tym czasie otrzymuje sie gwarancje.
Czy sie myle?
--
Kubaz
-
4. Data: 2005-03-01 19:29:53
Temat: Re: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Kubaz napisał(a):
> teraz jest tak, ze m.in. z supermarketow produkt mozna testowac przez iles
> dni (moze i te 7) - w tym czasie mozna zwrocic bez podania przyczyny a jesli
> sie nie zwroci to po tym czasie otrzymuje sie gwarancje.
> Czy sie myle?
ale to zależy od sprzedawcy
KG
-
5. Data: 2005-03-01 19:57:12
Temat: Re: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>
> ale to zależy od sprzedawcy
udzielenie gwarancji tak, ale nie prawidlowe zachowanie wg przepisow w/w
ustawy...
-
6. Data: 2005-03-01 20:02:47
Temat: Re: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>
> ale przyjęcie zwrotu każdego towaru w ciągu 7 dni nie ma nic wspólnego z
> w/w ustawą
nie ma, ale jesli monitor nie nadaje sie pracy, bo ma rozmazane litery to
imho jak najbardziej mowimy tu o zastosowaniu w/w ustawy... w koncu
konsument kupujac monitor domniema, ze bedzie mial normalny, prawidlowy
obraz, jak ty czy ja w tej chwili a nie rozmazane litery, no chyba ze
producent gdzies informuje o tym duzymi literami i konsument byl tego
swiadom...
-
7. Data: 2005-03-01 20:03:17
Temat: Re: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
gardziej napisał(a):
> udzielenie gwarancji tak, ale nie prawidlowe zachowanie wg przepisow w/w
> ustawy...
ale przyjęcie zwrotu każdego towaru w ciągu 7 dni nie ma nic wspólnego z
w/w ustawą
KG
-
8. Data: 2005-03-02 01:11:43
Temat: Re: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|tpi.pl>
Marcin Szczepanek napisał(a):
> Witam Wszystkich
>
>
> Każdy zakupiony towar w MediaMarkt można testować przez 7 dni i ewentualnie
> zwrócić jeśli jest wadliwy i wymienić na ten sam lub inny, ale nie tańszy.
> Kupiłem monitor LCD, który ma rozmazane literki. Po 3 dniach testowania nic
Moze sproboj ustawic rozdzielczosc w panelu sterowania karty graficznej
na taka
jak ma monitor i pobaw sie guziczkami i menu ekranowym
Tam sa takie opcje jak clock i phase tym sie powinno dac to wyregulowac.
Jak sie nie da to znaczy ze jest to egzemplarz wadliwy i powinni co go
wymienic bez zajakniecia na wolny od wad albo zwrocic kase.
--
Lukasz Sczygiel
-
9. Data: 2005-03-02 06:42:20
Temat: Re: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: Janusz <j...@a...net.pl>
On Tue, 1 Mar 2005 20:07:19 +0100, Marcin Szczepanek wrote:
> Kupiłem monitor LCD, który ma rozmazane literki.
Az mi glupio napisac, ale kto wie...
Rozdzielczosc ekranu masz ustawiona na natywna rozdzielczosc LCDka?
Na 100%? Nie zmuszasz LCDka do skalowania obrazu?
--
Pozdrawiam,
Janusz
-
10. Data: 2005-03-02 08:05:09
Temat: Re: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
Od: DonWito <d...@W...poczta.onet.pl>
Dnia Tue, 01 Mar 2005 20:17:21 +0100 napisałeś / napisałaś:
> Marcin Szczepanek napisał(a):
> > Czy są jakieś przepisy które mówią jak w takich przypadkach
> > postępować, kiedy klijent kupił towar który nie spełnia jego
> > oczekiwań, to może otrzymać zwrot kosztów zakupu?????
>
> Nie spełnia oczekiwań - nie.
No dobra - ale załóżmy, że w kilku miejscach w wiadomym markecie są
wywieszone ogłoszenia brzmiące: "jeśli sprzęt zakupiony u nas nie spełni
Twoich oczekiwań - w ciągu 7 dni od zakupu możesz go zwrócić.";
co więcej - obsługa w serwisie doradza klientom zaraz po zakupach, aby
nie stemplowali kart gwarancyjnych, tylko najpierw sprawdzili sprzęt w
domu i gdyby nie spełniał ich oczekiwań - zwrócili go w ciągu 7 dni".
czy w takim przypadku istotną częścią umowy kupna-sprzedaży, która może
w sposób decydujący wpłynąć na decyzję potencjalnego klienta, nie jest
*zobowiązanie* sklepu do przyjęcia towaru w ciągu 7 dni gdyby nie
spełniał on oczekiwań klienta?
w takim wypadku rozumiem, że istotne jest to, jak dokładnie brzmi napis
na tych ulotkach, tabliczkach reklamowych: czy "jeśli sprzęt nie
spełni Twoich oczekiwań" czy "jeśli sprzęt okaże się
niesprawny" ...?
pozdrawiam!
w.