  • 21. Data: 2006-01-20 14:17:56
    Temat: Re: Mandat dla nieletniego
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    news:dqp0vu$dia$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie sadzę, by w ogóle zajmowała w czymś takim zdanowisko.

    W dwóch jednostkach się zajęła za przerobienie pomimo tego, że zmiana kwoty
    nastąpiła PRZED podpisaniem mandatu przez obdarowanego.Policjanci zawieszeni.

    Pzdr
    Leszek

  • 22. Data: 2006-01-20 15:39:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek [###l...@p...fm.###] napisał:

    Co innego przerobienie, a co innego podpisanie wystawionego przez
    siebie dokumentu z opóźnieniem. nie dostrzegasz pewnej różnicy?

  • 23. Data: 2006-01-20 16:24:02
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Leszek [###l...@p...fm.###] napisał:
    >
    > Co innego przerobienie, a co innego podpisanie wystawionego przez
    > siebie dokumentu z opóźnieniem. nie dostrzegasz pewnej różnicy?

    Jakie to przerobienie? Skreślone 100 obok wpisane 200 i parafka zmieniającego
    stawkę policjanta. I wszystko przed przyjęciem mandatu czyli sporządzeniem
    dokumentu . A wiszą.
    A ty chciałeś dokonywać zmian po przyjeciu mandatu przez klienta??

    Pzdr
    Leszek

  • 24. Data: 2006-01-20 18:38:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek [###l...@p...fm.###] napisał:

    Ja sądzę, że nie wiszą za to w jaki sposób dokonali tej przeróbki,
    tylko za to, że w ogóle jej dokonali. Spodziewam sie tutaj raczej
    zarzutów w stronę korupcji. Ta historia nie ma absolutnie
    najmniejszego związku ze złożeniem podpisu osobno na każdej kopii
    mandatu - nawet po jej przyjęciu.

  • 25. Data: 2006-01-20 19:12:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    >Ta historia nie ma absolutnie
    > najmniejszego związku ze złożeniem podpisu osobno na każdej kopii
    > mandatu - nawet po jej przyjęciu.

    Ty składając podpis TYLKO na kopii podrabiasz dokument. Z prawomocnego
    niepodpisanego na podpisany. I bardzo łatwy do udowodnienia, w postaci
    niepodpisanego oryginału.
    Pewnie pozostaniemy przy swoich sądach na ten temat.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 26. Data: 2006-01-20 21:15:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek [###l...@p...fm.###] napisał:

> [...]
    postaci
    > niepodpisanego oryginału.
    > Pewnie pozostaniemy przy swoich sądach na ten temat.

    Podrobienie dokumentu polega na sfabrykowaniu go całkowicie od nowa.
    Fałszerz dobiera zarówno podłoże dokumentu [zwykle jest to papier,
    ostatnio coraz częściej tworzywo sztuczne], wytwarza nadruk, treść,
    pieczątki i w końcu podpis. Może naśladować wzory dokumentów
    autentycznych, albo wytworzyć własny wzór całkowicie oryginalny. Może
    też oczywiście wykorzystywać dostępne mu oryginalne elementy, np.
    skradzioną pieczątkę czy nielegalnie zdobyty, a wytworzony legalnie
    blankiet. Podrobieniem jest np. sporządzenie prawa jazdy na
    oryginalnym blankiecie czy nawet z oryginalnymi pieczęciami za
    zlecenie osoby, która nie ma uprawnień do jego uzyskania. Istota
    takiego fałszerstwa polega na fakcie, że dokument wystawiła osoba czy
    instytucja zupełnie nie uprawniona do jego wystawienia, a dokładniej
    nie ta w imieniu, której został sporządzony. Oznacza to, że osoba,
    która zagubiła prawo jazdy legalnie uzyskane i zamiast wystąpić do
    właściwego urzędu o wydanie wtórnika wolała zlecić jego wykonanie
    fałszerzowi dopuszcza się przestępstwa, podobnie jak i fałszerz.
    Podrobienia dokumentu dopuszcza się osoba podpisująca się cudzym
    imieniem i nazwiskiem, chociażby działała za zgodą osoby podpisanej.
    Należy więc uznać, że podpisanie się na liście obecności za osobę
    nieobecną, a także wówczas, gdy była ona obecna, lecz z jakiegokolwiek
    powodu listy sama nie podpisała, wyczerpuje znamiona fałszerstwa.
    (całość znajdziesz tu:
    http://www.zielona-gora.po.gov.pl/ciekawostki.php?id
    t=112)

    Czy nadal twierdzisz, że policjant podpisujący tylko kopię
    wystawionego przez siebie mandatu podrabia dokument?

  • 27. Data: 2006-01-21 10:09:59
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Czy nadal twierdzisz, że policjant podpisujący tylko kopię
    > wystawionego przez siebie mandatu podrabia dokument?

    Podrabia/przerabia i tak przestępstwo.

    Pzdr
    Leszek

  • 28. Data: 2006-01-21 13:45:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek [###l...@p...fm.###] napisał:
    > Podrabia/przerabia i tak przestępstwo.

    Przerobienie jest przekształceniem dokumentu już istniejącego. Zwykle
    polega na usunięciu mechanicznym lub chemicznym jednego lub kilku z
    istniejących już fragmentów oryginalnego dokumentu i zastąpienie go
    innymi. Przerobieniem jest zmiana oceny na świadectwie maturalnym czy
    w dzienniku szkolnym, wklejenie do dowodu osobistego czy paszportu
    wystawionego na obce nazwisko zdjęcia osoby, która tym dokumentem ma
    się posługiwać. Przerobieniem jest "poprawa" daty ważności dokumentu,
    np. badań technicznych pojazdu. Przerobieniem dokumentu jest też
    "uzupełnienie" testamentu o zapisy nie dokonane przez testatora. -
    źródło to samo.

    Czy nadal twierdzisz, że policjant podpisujący tylko kopię
    wystawionego przez siebie mandatu przerabia dokument? :-)

  • 29. Data: 2006-01-21 15:16:28
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Czy nadal twierdzisz, że policjant podpisujący tylko kopię
    > wystawionego przez siebie mandatu przerabia dokument? :-)

    Oczywiście. Zmienia ten dokument w stosunku do oryginału.

    Pzdr
    Leszek

  • 30. Data: 2006-01-21 15:48:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek [###l...@p...fm.###] napisał:

    > Oczywiście. Zmienia ten dokument w stosunku do oryginału.

    Leszku! Idąc Twoim tokiem rozumowania, to fałszerstwem jest
    postawienie każdej kolejnej literki, bo bez wątpienia zmienia to treść
    owego dokumentu w stosunku do poprzedniej.