  • 71. Data: 2005-02-17 00:23:04
    Temat: Re: Mandat PKP - długie
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Co więcej, jeśli uważa, ze kontrolerzy nie mieli racji, to przecież może się
    > odwołać, a w ostateczności dowieść swoich racji przed sądem. kontrolerzy
    > zrobili to, co uważali za właściwe. Jeśli nawet się pomylili - ludzką rzeczą
    > jest się mylić - to należy dążyć do wykazania ich błędu, a nie obrażać ich.

    Co innego jest się mylić, a co innego chamsko zachowywać.

    A teraz riposta w tonie twojej odpowiedzi:
    Ludzką rzeczą jest obrażać innych, jeśli obrazili ciebie. Zrobiłem to,
    bo uznałem to za właściwe - kontroler obraził moją osobę swoją postawą i
    sposobem, w jakim mnie potraktował. Kontroler może się odwołać jeśli
    chce do mojego sumienia, a w ostateczności dowieść swoich racji przed sądem.

    Proponuję EOT, bo trochę zeszliśmy z tematu.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 72. Data: 2005-02-17 04:55:02
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "<buraxta>" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Szczerze powiem, że nie korzystałem nigdy z rozkładu jazdy na stacji,
    > zawsze sprawdzam wcześniej w domu interesujące mnie połączenie, przez
    > internet, albo telefonicznie, także raczej nie zostałem oświecony w
    > kwestii kolorów.

    Wiesz co biedaku? Skoro nigdy nie jechales pociagiem i nie wiesz jak
    odróznic w rozkladzie jazdy (oraz na peronie) pociag pospieszny od
    osobowego - lepiej siedz w domu.
    A jak juz chcesz jechac tym pociagiem - nie rżnij głupa.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 73. Data: 2005-02-17 04:56:19
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Kontroler może się odwołać jeśli chce do mojego sumienia, a w
    > ostateczności dowieść swoich racji przed sądem.

    pl.misc.pieniacz ?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 74. Data: 2005-02-17 04:57:39
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Co do kolorów to nie rozumiem skąd mam wiedzieć co one oznaczają? Jest to
    > gdzieś podane, czy trzeba się domyślać?

    Jest biedaczku niedoinformowany. W rozkladzie jazdy.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 75. Data: 2005-02-17 09:12:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Aleksander Kwaśniak k...@g...pl ...

    > Ale to co czujesz akurat nie gra tutaj roli.

    to akurat wiemy ze PKP ma gdzies to co czuja jej klienci! :)
    Rozbawił mnie ten tekst. Polecam tak odpowiedziec kolejarzom jak po raz
    kolejny wyciagna rece po publiczne pieniadze!

    "_")
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
    Frank Herbert

  • 76. Data: 2005-02-17 09:25:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Aleksander Kwaśniak k...@g...pl ...

    > Nie - ja wszystko znakomicie rozumiem.

    wtrace, sie bo pomimo duzej wiedzy Aleksandra na ten temat rzeczywiscie
    rozmawia sie z nim jak z urzednikiem, a tego nie lubie.
    Jezeli byłbym w takiej sytuacji jak <buraxta>, zrobiłem nastepujaco:
    -wsiadam do pociagu - torba, plecak,w pociagu wiadomo - waskie korytarze.
    -nie przeciskam sie z tym wszystkim przeszkadzajac komu tylko sie da, tylko
    wybieram miejsce, rozladowuje bagaze, jedna osoba zostaje w przedziale,
    jedna idzie szukac kontrolera.
    I teraz jezeli kotroler wszedłby do przedziału zanim bym sie do niego
    wybrał (do kontrolera, znaczy) to jestem winny???
    W takim razie ciesze sie ze w zeszłym roku pojechałem na wakacje pierwszy
    raz w zyciu samochodem zamiast tak jak zawsze pociagiem.

    "_")
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie
    ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock

  • 77. Data: 2005-02-17 10:44:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander Kwaśniak" napisał:
    > Obecnie w użyciu (przynajmniej w PKP PR) są protokoły serii H-1019

    Tak, masz rację, na pewno były nowelizacje. Jednakże dla celów dowodowych
    jakie rodzaju druk został użyty jest mało istotne, ważne jest to co na nim
    zostało utrwalone, mówiłem już o tym parę postów powyżej.

  • 78. Data: 2005-02-17 12:09:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2005, Aleksander Kwaśniak wrote:

    >+ > przepisać numer legitymacji kiedy trzyma się ją w ręku?
    >+
    >+ W sposób niezauważony przez pasażera jest to spory problem.

    Olo, byłeś w wojsku ?
    Ile czasu dali ci na nauczenie się numeru karabinu ? ;)

    Co za problem zapisać sobie po odejściu...

    Ja *wiem* iż powszechnie (zdaje się sądów nie wyłączając) uważa się
    podanie takich "danych identyfikacyjnych" za dowód rozpoznania
    osoby. Co nie zmienia postaci rzeczy iż moim zdaniem to jest kpina.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 79. Data: 2005-02-17 12:20:15
    Temat: Prawo - było: Mandat PKP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    n Wed, 16 Feb 2005, <buraxta> wrote:
    > + Dlaczego zatem kontroler mnie o tym nie poinformował? Czy jadąc pociągiem PKP
    > + muszę znać na pamięć Prawo Przewozowe, taryfę PKP PR i rozporządzenia
    > + ministra transportu

    Tak.
    Niestety :(
    Obywatel musi znać CAŁE prawo i państwo postanawia że to jego
    zmartwieniem jest czy np. w rzeczonej sytuacji nie powinien
    "sam z siebie" jakieś akcyzy dopłacić - bo a nuż jest taki
    przepis... i obywatel ma wiedzieć...
    Równie dobrze wchodząc na jezdnię obok takich pasków namalowanych
    w poprzek przejścia "jasny-ciemny-jasny-ciemny..." tudzież jak
    na dziwnym słupku obok świeci się lampka pomalowana na czerwono :)
    można bez "poinformowania" załapać się na różne przyjemności.
    Powinien ktoś stać i pouczać, nie ? ;)

    A z "wsiadaniem do pociągu" jest gorzej.
    Jest to zawarcie dobrowolnej umowy, ograniczającej po prawdzie
    strony w zakresie przepisów konsumenckich, prawa przewozowego
    i co tam jeszcze...
    Ale wsiadając *dobrowolnie* akceptuje się postanowienia umowy
    (w K.C. szukać pojęcia "wzorzec umowny" oraz wcześniej "wyrażone
    w jakikolwiek sposób").
    Ląduje się na pozycji gościa co umowy nie przeczytał (a raczej
    nie przeczytał dopisków fontem rozmiar 4 na dole strony).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 80. Data: 2005-02-17 15:07:49
    Od: "Małgosia Idzik" <d...@p...onet.pl>

    > Co do kolorów to
    > nie rozumiem skąd mam wiedzieć co one oznaczają? Jest to gdzieś podane,
    > czy trzeba się domyślać?

    Poważnie nie widziałeś nigdy rozkładu jazdy na stacji? Tam zawsze jest coś
    takiego, jak OBJAŚNIENIA. Tak na przyszłość: kolor czarny = pociąg osobowy,
    czerwony = pospieszny, tudzież kwalifikowany (Ex, IC, EC).

    Pozdrawiam
    Małgosia Idzik